کد خبر: ۲۲۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: امسال باتوجه به شعار مهار تورم قیمت بلیت ورودی موزه ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی افزایش نمی یابد.

قیمت بلیت موزه ها امسال افرایش نمی یابد

عزت الله ضرغامی صبح جمعه در گفتگو با خبرنگاران در تکاب اظهار کرد: قیمت بلیت ورودی موزه‌ها، محوطه‌های تاریخی و پایگاه‌های میراث فرهنگی امسال در راستای شعار مهار تورم افزایش نمی‌یابد و همچنان پنجاه هزار ریال خواهد بود.

وی ادامه داد: براساس قانون اعتبارات مرمت و نگهداری آثار تاریخی از طریق درآمد موزه‌ها و پایگاه‌ها تأمین می‌شود و اعتبارات وزارتخانه نیز محدود است اما تصمیم گرفتیم امسال هیچ گونه افزایش قیمتی در بلیت ورودی موزه‌ها نداشته باشیم.

وی افزود: حتی برای بازدید اقشار مختلف از موزه‌ها نیز تسهیلات ویژه ای در نظر گرفتیم و در مناسبت‌ها نیز ورودی موزه‌ها و پایگاه‌ها رایگان است.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه تقویت فرهنگ میراث ناملموس برای ما بسیار مهم است گفت: موقعیت موزه‌ها و بناهای تاریخی به عنوان میراث ملموس ارزشمند و کالبد و بستری برای ترویج میراث ناملموس است.

ضرغامی با اشاره به اینکه نیاز داریم ببینیم نیاکان ما چگونه با صلح و صفا زندگی می‌کردند، ادامه داد: ۳ هزار میراث ناملموس ثبت شده در کشور داریم که گنجینه ارزشمند و گمشده جامعه امروز به شمار می‌رود.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته موزه‌ها و میراث فرهنگی اضافه کرد: میراث قبل و بعد از اسلام بسیار ارزشمند است و باید برجستگی‌های آن را استخراج کنیم و راوی‌ها و محققان به درستی در این زمینه کار کنند.

ضرغامی گفت: امروز جوانان ما نیاز دارند با هویت و گذشته خود آشنا شوند و هفته موزه‌ها فرصت خوبی برای این موضوع است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همچنین در دومین روز از سفر به آذربایجان غربی از پروژه‌ها، اماکن و مناطق گردشگری میاندوآب بازدید کرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: این شهر ضمن اینکه پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارد، دارای میراث فرهنگی تاریخی بسیاری نیز است.

وی افزود: رودخانه زرینه رود بهترین ظرفیت برای گردشگری میاندوآب با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهرستان است.

وزیر میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ بناهای تاریخی تصریح کرد: پل تاریخی تاتائو که احداث بنای آن برمی گردد به دوران صفوی از جمله پل‌هایی که ظرفیت و جاذبه گردشگری بخصوصی دارد.

وی افزود: مرمت و بازسازی این پل اعتبار دارد اما کم است ما حتماً اعتبار را افزایش می‌دهیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن این پل مرمت و دستک‌های پل آماده شود و دسترسی و تردد مردم به روی عرشه این پل به آسانی صورت گیرد تا مردم این منطقه از جاذبه گردشگری این پل استفاده کنند.

ضرغامی گفت: منطقه گردشگری سد نوروز در وسعت ۱۷۰ کیلومتر یکی از بی نظیرترین منطقه گردشگری در کشور است که از مجموعه کاخ سعدآباد هم بزرگ‌تر است.

وی افزود: ما مشکلات را بررسی کردیم و از نزدیک شاهد پروژه‌ها و مناطق گردشگری شدیم که قطعاً تصمیمات خوبی برای توسعه زیر ساخت‌های گردشگری این شهرستان در وزارت خانه خواهیم گرفت.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار