کد خبر: ۲۲۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
روند حرکت بازار سرمایه امروز برخلاف روزهای گذشته صعودی بود؛ به طوری که شاخص کل این بازار بیش از ۷۱ هزار واحد افزایش یافت.

صعود دوباره شاخص؛ ورق بورس برگشت

پس از یک هفته ریزش شاخص های عملکردی بورس، امروز بازار رشد چشمگیری داشت. امروز شاخص کل در یک روند افزایشی قرار گرفت؛ شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 71 هزار و 882 واحد به رقم 2 میلیون و 285 هزار و 906 واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش 13 هزار و 753 واحدی به رقم 748 هزار و 604 واحد رسید. ارزش روز بازار که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است به بیش از 8 میلیون و 448 هزار میلیارد تومان رسید.

همه شاخص‌های بورس امروز سبزپوش بودند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 3.16 درصد افزایش یافتند. این دو شاخص با معیار هموزن 1.87 درصد رشدکردند. شاخص آزاد شناور 3.16 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 3.87 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 2.51 درصد افزایش یافت.

نمادهایی که به شاخص‌ساز معروف هستند، امروز بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل از خود به جای گذاشتند که شامل فولاد مبارکه، ملی‌مس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 621 واحد افزایش به رقم 28 هزار و 481 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 584 هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس به 478 هزار میلیارد تومان رسید.

نمادهای مالی سپهر صادرات، ایران‌خودرو دیزل و پتروشیمی تندگویان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

به گزارش فارس،‌ برخی کارشناسان معتقدند افت شاخص کل در روزهای گذشته به دلیل هیجان موجود در بازار رخ داده است و بازار سرمایه در وضعیت ارزنده ای قرار دارد. به گفته کارشناسان،‌بازدهی بازار سرمایه در بلندمدت نسبت به سایر بازارها بیشتر بوده است.

بر اساس گزارش ها در هفته سوم اردیبهشت ماه سال جاری، بیش از ۸۰ میلیارد تومان مطالبات (سود نقدی) سنواتی از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به حساب سهامداران واریز شد.

اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزییات واریز مطالبات جاری و سنواتی سهامداران در هفته سوم اردیبهشت ماه امسال نشان می‌دهد در این بازه زمانی، هشت ناشر سود سنواتی و ۶ ناشر سود جاری صاحبان سهام خود را پرداخت کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، در این دوره زمانی، ۶ شرکت‌ «الکتریک‌ خودرو شرق، پخش‌هجرت، پتروشیمی‌ جم، سرمایه ‌گذاری ‌ساختمانی‌ بین‌المللی ‌نام‌ آوران‌ مهندسی، فروشگاه‌های‌ زنجیره‌ای‌ افق ‌کوروش‌و پلیمرآریاساسول»، سود سنواتی ۲۵۲ هزار و ۳۹۷ سهامدار را که شامل ۸۰ میلیارد و ۱۷۴ میلیون تومان می‌شود را با استفاده از سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) واریز کرده اند.

* پرداخت ۱۳۱ میلیارد تومان سود جاری

همچنین از ابتدای سال تا پایان هفته سوم اردیبهشت ماه امسال، هشت ناشر «قند ارومیه، تکادو، به ‌پرداخت‌ ملت، سیمان‌لارسبزوار، سرمایه‌گذاری ‌توسعه‌ وعمران ‌استان ‌کرمان، بیمه‌ اتکایی ‌سامان‌، سیمان‌ کرمان و مدیریت ‌انرژی ‌امید تابان‌ هور»، سود جاری ۴۷۷ هزار و ۵۶۷ سهامدار که شامل ۱۳۱ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.


 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار