کد خبر: ۲۲۳۹۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
با بالاگرفتن تب خرید دوچرخه در آستانه فصل تابستان، برخی از مدل‌های این کالا هم‌قیمت موتورسیکلت شده است. البته در بازار موتور سیکلت هم اوضاع چندان مساعد نیست و با گرم‌تر شدن هوا قیمت این کالا نیز روند صعودی به خود گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، در آستانه پایان سال تحصیلی و آغاز تابستان بسیاری از خانواده‌ها به دنبال خرید دوچرخه برای اوقات فراغت فرزندان خود در تابستان هستند.

با بالا گرفتن تب خرید و فروش دوچرخه، نگاهی به سایت‌های فروشگاهی آنلاین نشان از نجومی شدن قیمت دوچرخه دارد. چنانکه نرخ برخی از مدل‌ها به موتورسیکلت شده است.

در همین زمینه جست‌وجوی سایت‌های فروشگاهی نشان از قیمت‌های بسیار بالای دوچرخه دارد که خرید آن از توان بسیاری از خانواده‌‌ها خارج است.

در حال حاضر برای خرید ارزان‌ترین دوچرخه باید چهار میلیون و 800 هزار تومان دست به جیب شد؛ این دوچرخه به گفته کاربرانی که در سایت نظر گذاشته‌اند از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

به‌طور کلی برای خرید یک دوچرخه معمولی باید بالای 10 میلیون تومان هزینه کرد. قیمت دوچرخه‌هایی که از کیفیت مطلوبی برخوردار هستند بالای 20 میلیون تومان است.

در واقع یک دوچرخه معمولی هم‌قیمت پراید طی سال‌های 91 تا 94 شده است؛ قیمت پراید در این سال‌ها بین 16 میلیون تا 20 میلیون تومان بود. در حال حاضر قیمت دوچرخه‌های حرفه‌ای به 63 میلیون تومان و قیمت دوچرخه‌های برقی شهری نیز به حدود 80 میلیون تومان رسیده است.

این در حالی است که با این قیمت امکان خرید موتورسیکلت نیز وجود دارد؛ اکنون قیمت موتورسیکلت پرواز مدل 200 حدود 68 میلیون تومان است.

دوچرخه

قیمت دوچرخه بالاتر از حقوق یک ماه کارگران

مجموع دریافتی یک کارگر با یک فرزند حدود 8 میلیون تومان است که خرید یک دوچرخه معمولی بیش از حقوق یک ماه کارگر آب می‌خورد.

همین موضوع باعث شده تا تب خرید و فروش دوچرخه دست‌دوم در سایت‌هایی همچون دیوار بسیار بالا بگیرد، طوری‌که تنها طی یک ساعت بیش از 150 آگهی خرید و فروش دوچرخه در این سایت ثبت شده است.

لازم به ذکر است که از سال 97 واردات دوچرخه به کشور ممنوع شد اما با این وجود بازار مملو از دوچرخه‌های وارداتی چینی و تایوانی است.

برای مطالعه بیشتر گزارش رشد ۱۱.۳میلیارد دلاری بازار دوچرخه های اشتراکی تا ۲۰۳۱ را در تجارت‌نیوز بخوانید.

برچسب ها: دوچرخه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار