کد خبر: ۲۲۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری از شکل گیری دفاتر انتقال تکنولوژی در دانشگاه ها خبر داد و گفت: از این پس، دفاتر ارتباط با صنعت نیز در دانشگاه ها فعال تر خواهند شد و شعبه های این دفاتر در محیط های صنعتی راه اندازی می شوند.
 دکتر محمد فرهادی روز دوشنبه در حاشیه جشنواره بین المللی رباتیک و هوش مصنوعی به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جمع خبرنگاران گفت: تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه به عنوان یکی از رویکردهای جدی وزارت علوم درحال پیگیری است.
وی افزود: درحال حاضر اجرای دوره های پسا دکتری و فرصت های مطالعاتی در صنعت آغاز شده و از سال جاری، صنایع با برخی دانشگاه ها مرتبط خواهند شد به طوریکه صنعت خودرو، تمامی فعالیت های علمی و تحقیقاتی خود را با همکاری دانشگاه تهران اجرایی خواهد کرد و تحقیقات مربوط به طراحی و ساخت خودروهای هیبریدی نیز به
دانشگاه صنعتی امیرکبیر واگذار می شود.
فرهادی به روند روبه گسترش مراکز رشد علمی صنعتی در دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال اکنون در مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر، 36 شرکت دانش بنیان حضور دارند و به طور کلی، بیش از 540 دانش بنیان در پارک های علمی و فناوری فعال هستند که ما با جدیت آن را دنبال می کنیم و توصیه های رهبری را به جان خریده ایم و مشغول برنامه ریزی برای تسریع در اجرای آنها هستیم.
وزیرعلوم تصریح کرد: از نظر علمی نیز وضعیت خوبی داریم فقط باید شتاب علمی را سرعت ببخشیم و برای این کار، زیرساختهای لازم مانند آزمایشگاه و تجهیزات تخصصی را آماده کرده و سپس در مرزهای دانش، تحقیقات بنیادی کار کنیم.
وی با بیان اینکه تا تحقیقات کاربردی شکل نگیرد فناوری نیز ایجاد نمی شود، بیان داشت: باید 70 تا 80 درصد فعالیت های ما در زمینه تحقیقات کاربردی و 20 درصد در تحقیقات بنیادی و مرز دانش باشد.
فرهادی، فناوری های اطلاعات IT و ارتباطات و اطلاعات ICT را نیازمند توجه بیشتر دانست.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: