کد خبر: ۲۲۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر نسبت به بارش شدید باران و وزش باد در ۱۶ استان کشور هشدار داد.

آماده‌باش هلال‌احمر برای وزش باد و بارش شدید در ۱۶ استان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی مرادی پور معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به پیش‌بینی و هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی گفت: برابر پیش‌بینی انجام شده از روز شنبه هفته آینده تا پایان روز یکشنبه بارش شدید و رگباری باران و همچنین وزش شدید باد در تمام یا بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، لرستان، کرمانشاه، خوزستان، همدان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، قزوین، البرز و تهران پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، امدادگران خود در این ۱۶ استان را به حالت آماده‌باش درآورده و تمهیدات و تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی اتخاذ شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: لازم است که مردم نیز یکسری نکات را مدنظر قرار دهند که از جمله آن می‌توان به پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، اسکان در حاشیه رودها و مسیل‌ها و … در حین بارش شدید اشاره کرد.

وی گفت: همچنین در هنگام وزش باد شدید لازم است که مردم از حضور بر لبه پشت‌بام و پرتگاه‌ها و نیز قرار گرفتن در مجاورت سازه‌های تبلیغاتی، ساختمان‌های نیمه‌کاره، درختان کهنسال و اجسامی‌که احتمال سقوط‌شان وجود دارد، پرهیز کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: