کد خبر: ۲۲۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
در شرایطی که بازار خودروهای اس یو وی داغ‌تر از هر زمان دیگری شده است، نگاهی به بهترین شاسی بلندها از برندهای مطرح حوزه خودرو خواهیم داشت.

برترین شاسی بلندهای حال حاضر دنیا معرفی شدند + عکس

گجت‌نیوز نوشت: سال‌های اخیر بازار خودرو در مناطق مختلف دنیا به سمت شاسی بلندها سوق پیدا کرده و در پی این اتفاق، حتی بعضی از بزرگ‌ترین خودروسازان دنیا که پیش از این روی ساخت شاسی بلند متمرکز نبودند، چنین خودروهایی را روانه بازار کرده‌اند. رقابت در این بازار هرچه بیشتر به جلو می‌رویم، تنگاتنگ‌تر می‌شود و هیچ خودروساز بزرگی نمی‌خواهد که از این رقابت عقب بماند. برای نمایش تب داغ شاسی بلندها همین کافی است که لامبورگینی سوپر اس یو وی اوروس را به عرضه رسانده و فراری هم بالاخره از اولین شاسی بلند خود پرده برداشته است! در ادامه بهترین شاسی بلندها از خودروسازان بزرگ دنیا را مرور می‌کنیم.

لیست بهترین شاسی بلندهای هر برند

  • مرسدس بنز G63 AMG
  • تویوتا فوررانر
  • شورلت سابربن
  • فورد برانکو
  • کادیلاک اسکالید
  • لندرور دیفندر
  • جیپ رانگلر
  • مزدا CX-90
  • آئودی RS Q8
  • دوج دورانگو SRT هلکت
  • هیوندای پالیسید
  • کیا تلوراید
  • هوندا پایلوت
  • آکورا MDX
  • بی ام و X5 M
  • تسلا مدل X
  • ولوو XC90
  • نیسان آرمادا
  • فولکس واگن ID.4
  • لکسوس LX 600
  • جی ام سی یوکان XL
  • بیوک انکلیو

بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

مرسدس بنز G63 AMG

مرسدس بنز G63 AMG - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

با شنیدن دو کلمه «شاسی بلند» و «مرسدس بنز» کنار هم، احتمالاً اول از همه یاد کلاس جی یا جی واگن معروف می‌افتید. شاسی بلندهای لوکس زیادی در بازار موجودند، اما این موضوع تقریباً غیرقابل بحث است که جی واگن جایگاه متفاوتی نسبت به همه آن‌ها دارد. در حقیقت جی واگن به‌نوعی به یکی از نمادهای تجمل در فرهنگ عامه تبدیل شده است. به‌همین خاطر است که خیلی‌ها می‌توانند از فضای کمتر جادار و مصرف سوخت بالای پیشرانه ۸ سیلندر آن بگذرند.

حس و حال داخل جی واگن و در اینجا مرسدس بنز G63 AMG با همان تجملات همیشگی مرسدس بنز را نمی‌توان با چیز دیگری عوض کرد. در کابین المان‌هایی مثل طراحی به‌روز و در همان حال مطابق با ریشه‌های کلاس جی، مواد درجه یک و دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با سیستم اطلاعات و سرگرمی اختصاصی این برند آلمانی مشهودند که هر کسی را به تحسین وا می‌دارند. البته بهای چنین شاسی بلند ویژه‌ای که به جرئت بهترین شاسی بلند مرسدس بنز و همچنین یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهای بازار است، حداقل ۱۸۰ هزار دلار خواهد بود.

تویوتا فوررانر

تویوتا فوررانر - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

تویوتا فوررانر علی‌رغم کمبودها و ضعف‌های خود، به چند دلیل لیاقت قرارگیری بالای همه شاسی بلندهای این خودروساز ژاپنی را دارد. این اس یو وی با ساختار بدنه روی فریم خود از خیلی از گزینه‌های دیگر موجود در بازار متمایز می‌شود و قابلیت‌های آفرود آن می‌توانند برگ برنده آن در رقابت با اس یو وی‌های رقیب و تویوتا باشند. همچنین سواری آن بخش عمده رانندگان را راضی می‌کند؛ در صورتی که از آن نه به‌عنوان یک سدان یا کراس اوور، بلکه به‌عنوان یک شاسی بلند انتظار داشته باشند. تویوتا ۴ رانر حتی با وجود پلتفرم قدیمی‌تر، مجموعه‌ای مطلوب از امکانات و فناوری‌ها را با خود به‌همراه دارد.

بنا به شنیده‌های اخیر، نسل ششم تویوتا فوررانر تا 1 یا 2 سال آینده از راه می‌رسد. گذشته از این، با شروع بهره‌گیری از پلتفرم TNGA-F توسط تویوتا احتمال اعمال تغییراتی در زمینه طراحی روی این اس یو وی ژاپنی داده می‌شود. در این صورت، فوررانر که اکنون از چندین جهت بهترین شاسی بلند تویوتا و یکی از بهترین شاسی بلندهای آفرود بازار به‌حساب می‌آید، باید حتی محصولی جذاب‌تر از قبل شود.

شورلت سابربن

شورلت سابربن - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

شاسی بلند فول سایز سابربن به‌لطف چند ویژگی برجسته خود باید بهترین شاسی بلند شورلت و یکی از بهترین بهترین شاسی بلندهای حال حاضر نام بگیرد. شورلت با عرضه نسخه جدیدی از این اس یو وی، آن را در دو زمینه کلیدی به‌روزرسانی کرده است که پیش‌تر به‌طور ملموس حس می‌شد نیاز به به‌روزرسانی دارند. اول اینکه مجموعه جدیدی از فناوری‌ها برای راحتی هرچه بیشتر رانندگان در نظر گرفته شده و در کنار آن، پیشرانه V8 قدرتمندتری برای تریم‌های بالارده‌تر تدارک دیده شده است.

علاوه بر مجموعه امکانات و پیشرانه ۸ سیلندر ۴۲۰ اسب بخاری که سابربن را گزینه‌ای خواستنی‌تر می‌کنند، فضای جادار و ظرفیت یدک‌کشی نقاط قوت دیگر این شاسی بلند آمریکایی‌اند. شورلت سابربن بین بزرگترین خودروهای شاسی بلند جهان در سال ۲۰۲۳ جا دارد و می‌تواند عملاً هرچیزی را بی‌دردسر به یدک بکشد. حتی از لحاظ امکانات لوکس دقیقاً در حد و اندازه‌ای است که از یک شاسی بلند فول سایز آمریکایی مناسب برای خانواده‌ها انتظار می‌رود. این‌ ویژگی‌ها به‌قدری کافی‌اند که صاحبان سابربن معایب آن مثل مصرف بالای سوخت و هندلینگ دشوارتر را که در بقیه فول‌سایزها هم قابل مشاهده‌اند، به‌راحتی نادیده بگیرند.

فورد برانکو

فورد برانکو - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

فورد پس از وقفه‌ای ۲۵ ساله در عرضه شاسی بلند باقدمت برانکو، در سال ۲۰۲۱ ششمین نسل آن را روانه بازار کرد. احیای شاسی بلندی قدیمی پس از گذشت بیش از ۲ دهه با ریسک زیادی همراه بود، ولی فورد توانست از این چالش سربلند بیرون بیاید. در واقع فورد با ویژگی‌هایی نظیر طراحی متمایز، عملکرد مطلوب در خیابان و جاده‌های خارج از شهر و سطح بالای امکانات و فناوری‌ها حتی می‌تواند صاحب عنوان بهترین شاسی بلند فورد و یکی از بهترین شاسی بلندهای موجود در بازار شود.

صحبت از طراحی متمایز به‌میان آمد که یکی از ویژگی‌های پررنگ فورد برانکو در نظر گرفته می‌شود. فورد برای طراحی این شاسی بلند رویکردی متفاوت نسبت به خیلی از شاسی بلندهای بازار را در پیش گرفته و آن را با ترکیبی از المان‌های قدیمی و مدرن یا به‌عبارتی دیگر، به‌سبک رترو طراحی کرده است. به‌همین خاطر، بی‌شک افراد زیادی به سمت خرید این اس یو وی فورد ترغیب می‌شوند؛ به‌هرحال، کسی نیست که دوست نداشته باشد با خودرو خود در خیابان جلب توجه کند!

کادیلاک اسکالید

کادیلاک اسکالید - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

اسکالید، پرچمدار برند کادیلاک است که جزو لوکس‌ترین شاسی بلندهای کنونی و همچنین بهترین اس یو وی برند کادیلاک در مجموع به‌شمار می‌رود. نسل جدید این اس یو وی که ۲ سال قبل روانه بازار شد، در همان حال که همچنان همان شاسی بلند غول‌پیکر همیشگی است، سواری روان‌تری خصوصاً داخل شهر دارد. این بهبود سواری هم از عواملی نظیر کنترل سواری مغناطیسی و سیستم تعلیق بادی تطبیقی نشات می‌گیرد.

اوج راحتی در کادیلاک اسکالید آنجایی است که سیستم رانندگی نیمه‌خودکار سوپرکروز این امکان را برای راننده فراهم می‌کند تا نشسته روی صندلی خود از تماشای مسیر و گوش‌دادن به موسیقی لذت ببرد. به‌لطف این سیستم، خود خودرو کنترل را در بزرگراه‌ها در دست می‌گیرد. اسکالید با فضای فوق‌العاده جادار با ظرفیت ۸ نفر، مجموعه گسترده امکانات و سواری مطلوب به نسبت حجم خود، یک شاسی بلند اصیل آمریکایی است.

لندرور دیفندر

لندرور دیفندر - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

لندرور خودروساز دیگری است که موفق به احیای یکی از شاسی بلندهای قدیمی خود شده است. نسخه جدید دیفندر، یکی از بهترین خودروهای تاریخ لندرور با طراحی به‌روز منحصر به فرد اولین بار در سال ۲۰۱۹ به‌نمایش گذاشته شد و در سال ۲۰۲۰ بالاخره روانه بازار شد. این درحالی بود که آخرین به‌روزرسانی آن قبل از معرفی این نسخه جدید، به سال ۱۹۸۳ یعنی حدود بیش از ۳۰ سال قبل برمی‌گشت. دیفندر جدید می‌تواند مصداق بارز محصولی باشد که رنگ و بویی جدید گرفته، ولی در عین حال ریشه‌های خود را حفظ کرده است.

هرچند طراحی دیفندر نسبت به نسخه قبل از خود دگرگون شده، ساختار مربعی یا اصطلاحاً باکسی آن همچنان سر جای خود باقی است. دیفندر با این طراحی، خیلی از بهترین شاسی بلندهای بازار را از نظر جذابیت نمای بیرونی کنار می‌زند. گذشته از ظاهر، سواری آن در سطح دیگری از نسخه قبلی است که همان سواری مرسوم شاسی بلندهای قدیمی را داشت. این درحالی است که این SUV همچنان در زمینه آفرود حرف‌هایی برای گفتن دارد. حالا به این بسته جذاب مجموعه امکانات رفاهی و سطح راحتی لازم برای یک شاسی بلند شهری را اضافه کنید. البته این نسخه جدید دیفندر بی‌شک به مذاق خیلی از طرفداران پر و پاقرص قدیمی آن خوش نمی‌آید، اما نمی‌توان انکار کرد که اکنون این شاسی بلند طیف گسترده‌تری از مشتریان را جذب خود می‌کند.

جیپ رانگلر

جیپ رانگلر - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

جیپ، برندی که همواره به آفرود گره خورده، طی سال‌های اخیر محصولات متنوعی را به بازار معرفی کرده است که شامل کراس اوورهای پایین‌رده و حتی شاسی بلندهای حجیم لوکس می‌شود. همه این محصولات جیپ هرچقدر هم که جذاب باشند، به پای رانگلر نمی‌رسند. رانگلر شاید در زمینه‌های متعددی در بهترین سطح ممکن قرار نداشته باشد، اما یک ویژگی دارد و همان کافی است تا به‌عنوان بهترین شاسی بلند برند جیپ و یکی از بهترین شاسی بلندها شناخته شود.

اگر دقیق‌تر بگوییم، رانگلر جیپ نه راحت‌ترین سواری را در خیابان‌های شهر دارد، نه لوکس‌ترین شاسی بلند موجود در این محدوده قیمتی است و نه بیشترین فضا را در مقایسه با رقبای کلاس خود در اختیار سرنشینان می‌گذارد. این‌ها برای رانگلر مهم نیست و ماهیت این شاسی بلند فقط در یک چیز خلاصه می‌شود؛ اینکه بتواند از پس هر مسیری در هر شرایطی بدون دردسر بر بیاید. همین است که رانگلر را به نامی آشنا در دنیای آفرود تبدیل کرده است.

مزدا CX-90

مزدا CX-90، بهترین اس یو وی مزدا

مزدا مدتی قبل CX-90 مدل 2024 را به‌عنوان پرچمدار جدید مجموعه اس یو وی‌های خود معرفی کرد. این شاسی بلند سه ردیفه جایگزین CX-9 است که پیش از این بزرگ‌ترین اس یو وی این شرکت ژاپنی بود. یکی از عواملی که سی ایکس 90 را به‌همین سرعت به بهترین شاسی بلند برند مزدا تبدیل می‌کند، سواری لذت‌بخش‌تر آن از بقیه اس یو وی‌های سه ردیفه با این اندازه است. این خودرو با پیشرانه ۳۴۰ اسب بخاری حتی قدرتمندترین محصول تولید انبوه این خودروساز نام می‌گیرد.

اس یو وی سایز متوسط مزدا CX-90 از یک پیشرانه 6 سیلندر با فناوری هیبرید خفیف بهره می‌برد که توان خود را خصوصاً در حالت اسپرت به‌خوبی نشان می‌دهد. سیستم محرکه این شاسی بلند هم تمام چرخ محرک است تا با انتقال قدرت به هر دو محور، کنترل خودرو در موقعیت‌های مختلف بهتر شود. ضمناً وقتی فضای داخلی در میان باشد، تریم بالارده سی ایکس 90 با برخورداری از چرم ناپا، میکروجیر، چوب و… در سراسر کابین و المان‌هایی نظیر دوخت ژاپنی کومی‌هیمو هر راننده‌ای را که به‌دنبال تجربه‌ای لوکس از سفر با خودرو خود باشد، راضی می‌کند.

آئودی RS Q8

آئودی RS Q8 - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

آئودی Q8 نسخه RS دومین شاسی بلند آئودی است که در دسته ساخته‌های عملکردمحور RS این برند قرار می‌گیرد و عملکرد Q8 به‌عنوان شاسی بلند پرچمدار این برند را حتی یک قدم جلوتر می‌برد. آئودی Q8 بر پایه پلتفرم سوپر اس یو وی لامبورگینی اوروس توسعه پیدا کرده است، درحالی که اختلاف کمی با آن در زمینه سرعت دارد و افزون بر آن، با قیمت پایین‌تری هم عرضه می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود یکی از گزینه‌های خاص بین اس یو وی‌های کنونی بازار شود.

همان‌طور که از نشان RS این شاسی بلند انتظار می‌رود، راننده سواری اسپرتی را پشت فرمان آن تجربه خواهد کرد. با این حال، RS Q8 فقط مختص به کسانی نیست که شاسی بلند و در همان حال، خودرویی اسپرت می‌خواهند. این محصول آئودی با فضای قابل توجه برای سر و پا حتی در ناحیه عقب می‌تواند انتخاب خانواده‌ها برای رفت و آمدهای روزانه هم باشد؛ البته خانواده‌هایی که خواهان کمی هیجان هستند. حتی از جهاتی می‌توان ارزش آن در ازای قیمتش را بالاتر از هم‌خانواده‌اش لامبورگینی اوروس در نظر گرفت؛ اگرچه در این صورت نباید انتظار توانی در حد و اندازه اوروس را از آن داشت که ساخته خودروسازی متبحر در ساخت سوپرکارها است.

دوج دورانگو SRT هلکت

دوج دورانگو SRT هلکت - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

د

وج دورانگو SRT هلکت شاسی بلند درشت‌هیکل عضله‌داری است که از برخی جهات از سایر شاسی بلندهای بازار تفاوت پیدا می‌کند. جدا از طراحی جذاب آمریکایی‌پسند این شاسی بلند، باید به عملکرد استثنائی آن اشاره کرد. خروجی این خودرو حتی برای بخش عمده خودروهای عضلانی آمریکایی بالاتر از حد انتظار در نظر گرفته می‌شود؛ چه برسد برای یک شاسی بلند خانوادگی حجیم 7 سرنشین. به‌نظر باید همین دلیلی باشد برای اینکه دورانگو SRT هلکت را نه‌تنها بهترین شاسی بلند برند دوج، بلکه یکی از بهترین شاسی بلندهای بازار بدانیم.

پیشرانه 6.2 لیتری V8 دورانگو SRT هلکت قابلیت تولید قدرت 710 اسب بخار را دارد و به‌وسیله آن می‌توان در طول فقط 3.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب گرفت. حداکثر سرعت این شاسی بلند آمریکایی هم به 290 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این ارقام برای چنین شاسی بلند حجیمی جای توجه دارند؛ هرچند نباید از این نکته هم چشم‌پوشی کرد که این ارقام در موقعیت آزمایشی ایده‌آل به‌دست آمده‌اند. داخل دورانگو بسته به نسخه، المان‌هایی جذاب نظیر روکش چرم لاگونا، تریم فیبر کربن در کابین، سانروف برقی، سیستم صوتی هارمن کاردن و کمربندهای مسابقه‌ای قرمرزنگ پیدا می‌شود.

هیوندای پالیسید

هیوندای پالیسید - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

خانواده‌هایی که به‌دنبال یک شاسی بلند جادار پرامکانات و همچنین مقرون به صرفه‌اند، شاید گزینه‌ای بهتر از هیوندای پالیسید پیش رو خود نداشته باشند. این اس یو وی هیوندای ترکیبی از امکانات فراوان، پیشرانه قدرتمند و طراحی چشمگیر را در ازای مبلغی در محدوده ۳۵ هزار دلار ارائه می‌دهد؛ احتمالاً عده بسیاری نمی‌توانند به چنین پیشنهاد وسوسه‌برانگیزی دست رد بزنند.

همه تریم‌های پالیسید زیر کاپوت خود یک پیشرانه ۳.۸ لیتری V6 دارند که ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیرو این پیشرانه در حالت استاندارد به محور جلو منتقل می‌شود، اما امکان سفارش سیستم تمام چرخ محرک هم وجود دارد. سطح فناوری‌های این اس یو وی با توجه به محدوده قیمتی آن، جای توجه دارد. در مرکز داشبورد این خودرو یک نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی قرار دارد که از طریق آن می‌توان بخش عمده خودرو را کنترل کرد؛ البته به اهمیت حضور دکمه‌های فیزیکی هم توجه شده است. نهایتاً سواری پالیسید نیاز راننده را در صورتی که انتظار عملکردی اسپرت‌مانند نداشته باشد، برطرف می‌کند.

کیا تلوراید

کیا تلوراید - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

کیا تلوراید با اشتراکات فراوانی که با هیوندای پالیسید دارد، عملاً برادر آن محسوب می‌شود. گروه هیوندای در هر دو شاسی بلند یک پیشرانه به‌کار برده و در طراحی و ساخت فضای داخلی آن‌ها از اجزای مشترک فراوانی استفاده کرده است. به‌علاوه این، شباهت‌هایی در رویکرد گروه هیوندای در طراحی این دو خودرو به‌چشم می‌آید. البته همان‌طور که جلوپنجره خیلی بزرگ پالیسید احتمالاً باب میلی عده بسیاری نیست، طراحی نمای جلو تلوراید، خصوصاً چراغ‌های آن هم ممکن است همه‌پسند نباشد. در نهایت اما تلوراید مثل پالیسید با ارائه ارزش خرید بالا در محدوده قیمتی خود، جا پایش را در لاین‌آپ کیا محکم می‌کند.

هوندا پایلوت

هوندا پایلوت - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

هوندا پایلوت برای مدت‌ها گزینه‌ای مطمئن برای خانواده‌ها و یکی از بهترین شاسی بلندهای به‌صرفه بازار بوده است. پایلوت در واقع شاسی بلند دیگری است که عملاً بیشترین ارزش خرید را پیش رو مشتریان می‌گذارد. حتی نسخه این پایه این خودرو کابین جادار و راحت با امکانات مختلف و سواری و کیفیت رانندگی مطلوبی را به‌همراه دارد و با تریم Trailsport حتی آماده سفر به جاده‌های ناهموار خارج از خیابان‌های اصلی شهر می‌شود. البته مطابق انتظار، پایلوت هوندا در در یک زمینه خاص بهترین نیست و روی هم رفته سطحی مطلوب از عملکرد و سواری، فضای سرنشینان و امکانات رفاهی و ایمنی را در آن می‌توان پیدا کرد.

آکورا MDX

آکورا MDX، بهترین اس یو وی آکورا

شاسی بلند سه ردیفه MDX با تفاوت‌های خود نسبت به بقیه شاسی بلندهای خانوادگی و در همان حال حفظ برخی از ویژگی‌های لازم برای یک شاسی بلند خانوادگی، شایستگی کسب عنوان بهترین شاسی بلند برند آکورا را دارد. به‌طور دقیق‌تر، راننده پشت فرمان آکورا MDX تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از خیلی از اس یو وی‌های دیگر خواهد داشت، ولی جهت دستیابی به این سواری مطلوب از سطح امکانات و راحتی مورد نیاز برای یک شاسی بلند خانوادگی کاسته نشده است. حتی افزون بر این، طراحی این شاسی بلند ژاپنی برای مدل 2022 چه در نمای بیرونی و چه در فضای داخی به‌روزرسانی شد.

تریم تایپ اس آکورا ام دی ایکس حتی پا را یک قدم جلوتر می‌گذارد. این تریم این کراس اوور سایز متوسط سه ردیفه بالارده بیشترین خروجی پیشرانه و هندلینگ در بهترین حالت را به‌دنبال دارد که البته هزینه خیلی بیشتری را می‌طلبد. با سیستم تمام چرخ محرک یا دو دیفرانسیل آن هم به چسبندگی خودرو روی سطح جاده اضافه و در نتیجه، سواری هرچه راحت‌تر می‌شود. با وجود این، همان نسخه پایه ام دی ایکس برای قرارگیری در لیست بهترین شاسی بلندهای بازار کافی است.

بی ام و X5 M

بی ام و X5 M - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

بی ام و XM که اولین بار اواخر سال 2021 نسخه کانسپت آن به‌نمایش گذاشته شد، با قیمت ۱۶۰ هزار دلاری در صدر شاسی بلندهای این برند آلمانی قرار دارد. انتظار می‌رود این خودرو دارای عنوان بهترین شاسی بلند بی ام و در لیست بهترین شاسی بلندها از بزرگترین برندهای خودروسازی جهان باشد، ولی به‌ دلایلی از جمله قیمت مذکور و همچنین طراحی قابل بحث نمی‌توان با قاطعیت چنین عنوانی را به آن داد. با این حال، بی ام و X5 M نامزد بهتری برای عنوان بهترین شاسی بلند بی ام و بر شمرده می‌شود.

بی ام و به‌تازگی از مدل 2024 اس یو وی X5 M با به‌روزرسانی در طراحی و قوای محرکه رونمایی کرد. این اس یو وی با پیشرانه هیبرید خود که از سیستم هیبرید 48 ولتی بهره می‌گیرد، همچنان توان تولید قدرت 617 اسب بخار را دارد. قدرت تولیدی این پیشرانه از آنجایی جای توجه دارد که فقط 27 اسب بخار کمتر از خروجی XM است. علاوه بر این، انواع و اقسام امکانات رفاهی به‌رسم همیشه محصولات بی ام و در اختیار خریداران بی ام و X5 M قرار می‌گیرد؛ از چرم باکیفیت تا صندلی‌های جلو با قابلیت ماساژ. حتی خانواده‌ها از فضای کافی چه در ردیف‌های جلو و عقب و چه در صندوق عقب برخوردار خواهند بود.

تسلا مدل X

تسلا مدل X، بهترین اس یو وی تسلا

تسلا مدل X با اتکا به عملکرد چشمگیر با قوای محرکه الکتریکی و فناوری‌های پیشرفته، می‌تواند عنوان بهترین شاسی بلند تسلا را به دست بیاورد. بازار شاسی بلندهای الکتریکی امروزه از هر زمان دیگری پررونق‌تر شده و شرکت‌های مختلفی، از فورد تا گروه هیوندای، وارد آن شده‌اند. با وجود این، هنوز مدل X که بزرگ‌ترین خودرو شاسی بلند کمپانی تسلا است، در این بخش از بازار می‌درخشد.

مدل X مثل بقیه محصولات تسلا در زمینه عملکرد حرف‌هایی برای گفتن دارد. حتی نسخه پایه این اس یو وی قادر به تولید قدرت 670 اسب بخار است و فقط به 3.8 ثانیه زمان نیاز دارد تا از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. نسخه بالارده پلید آن ولی مجموعاً 1020 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و طی تنها 2.5 ثانیه تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. به‌خاطر همین سطح عملکرد، عده بسیاری که به‌دنبال یک شاسی بلند الکتریکی پرتوان هستند، تشویق به خرید این محصول تسلا می‌شوند. البته به‌جز عملکرد، جذابیت‌های طراحی آن مثل درب‌های گالوینگ و فناوری‌های پیشرفته همیشگی تسلا هم تعیین‌کننده‌اند.

ولوو XC90

ولوو XC90، بهترین اس یو وی ولوو

ولوو XC90 هرچند جای خود را به شاسی بلند سایز متوسط جدید ولوو EX90 با قوای محرکه برقی داده، همچنان بهترین شاسی بلند برند ولوو است. البته از شروع عرضه جدیدترین نسل این خودرو بیش از ۸ سال می‌گذرد و در این مدت صرفاً به‌روزسانی‌هایی جزئی در زمینه طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی روی آن صورت گرفته است. در نتیجه، طراحی آن در مقایسه با خیلی از شاسی بلندهای دیگر بازار که تازه وارد نسل جدیدشان شده‌اند، چندان نو به‌نظر نمی‌رسد.

زمینه‌ای که ولوو XC90 بیشترین تغییرات را در آن به‌خود دیده، مجموعه امکانات استاندارد است. ولوو به‌رسم همیشه برای این شاسی بلند خود هم ایمنی را در اولویت قرار داده و در نتیجه این رویکرد ولوو، مجموعه‌ای از قابلیت‌های ایمنی فعال در آن پیدا می‌شود که می‌تواند معیاری برای بقیه باشد. از جمله این سیستم‌ها و امکانات ایمنی یا کمک‌راننده باید هشدار برخورد از جلو با تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، هشدار خروج از خط، دستیار پارک، نمایشگر هدآپ و ترمز اضطراری خودکار را ذکر کرد.

نیسان آرمادا

نیسان آرمادا، بهترین اس یو وی نیسان

نیسان نسخه جدید آرمادا را سال ۲۰۲۱ برای اولین بار به‌نمایش گذاشت. این نسخه با برخورداری از به‌روزرسانی‌هایی در طراحی، فضای داخلی و همچنین فناوری‌ها، با بقیه شاسی بلندهای روز بازار هماهنگ‌تر شده است. البته پیشرانه ۸ سیلندر آن همچنان زیر کاپوت تمامی تریم‌های این اس یو وی ژاپنی پیدا می‌شود.

درحالی که بیشتر سه‌ردیفه‌ها به سواری‌های پرجنب‌وجوش‌تر روی آورده‌اند، آرمادا سواری روان‌تر متمرکز روی راحتی سرنشینان دارد. در واقع نقطه قوت آرمادا در طول سال‌ها راحتی آن بوده و این موضوع هنوز تغییر نکرده است. در یک کلام، آرمادا شاسی بلندی به سبک و سیاق قدیمی است که خواهان خاص خود را دارد.

فولکس واگن ID.4

فولکس واگن ID.4 - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

با گسترش بازار خودروهای الکتریکی، به‌خصوص شاسی بلندهای الکتریکی، باید به محصولات این بخش از بازار توجه ویژه داشت. فولکس واگن ID.4 پرفروش‌ترین اس یو وی برقی این خودروساز آلمانی است که همان تجربه همیشگی از فولکس واگن را ارائه می‌کند؛ با این تفاوت که این بار قوای محرکه متفاوتی پشتوانه آن شده است. از این رو، این روزها می‌تواند لقب بهترین شاسی بلند برند فولکس واگن را به خود اختصاص بدهد.

بی‌هیچ شک و شبهه‌ای شاسی بلندهای الکتریکی زیادی با شعاع حرکتی بیشتر یا عملکرد بالاتر در بازار عرضه می‌شوند، اما فولکس واگن ID.4 هدف دیگری دارد و آن هم راحتی هرچه بیشتر است. راننده در این خودرو آلمانی به تجربه‌ای آسوده از رفت و آمد در خیابان‌ها دست پیدا می‌کند. فضای کافی برای سرنشینان و حمل بار، کابین ساده و راحت با تمرکز روی کارآمدی و قیمت پایه تقریباً نزدیک به هم‌سطح‌های بنزین‌سوز همگی ویژگی‌هایی‌اند که به ارزش خرید این محصول الکتریکی فولکس اضافه می‌کنند.

لکسوس LX 600

لکسوس LX 600 - بهترین شاسی بلندها از خودروسازان مطرح دنیا

لکسوس LX 600 که مدت زیادی از معرفی آن نمی‌گذرد، به بهترین شکل انتظار از یک محصول برند لکسوس را برآورده می‌کند. ال ایکس ۶۰۰ شاسی بلندی مجلل به‌معنای واقعی است و جلوپنجره بزرگ نقره‌ای چشمگیر آن از همان اول این پیام را می‌رساند. در همین حال، این اس یو وی ژاپنی از اینکه به دل گرد و خاک بزند هم ابایی ندارد و عملکرد آفرود آن قابل مقایسه با آفرودرهای تویوتا است. به‌زبان ساده، نباید فریب ظاهر شیک این خودرو برند لکسوس را خورد.

در تریم Ultra Luxury این شاسی بلند لکسوس، زرق و برق آن به اوج خود می‌رسد؛ در حدی که می‌شود آن را یکی از لوکس‌ترین کابین‌ها بین تمامی شاسی بلندهای این محدوده قیمتی در نظر گرفت. برخی از ویژگی‌های پررنگ این تریم، صندلی‌های کاپیتانی جادار، نمایشگرهای متعلق به سیستم اطلاعات و سرگرمی برای صندلی‌های عقب و سیستم صوتی مارک لوینسون با وضوح استثنائی صدا هستند. با همه این‌ها سرنشینان می‌توانند در راحتی هرچه تمام‌تر و با امکانات لوکس فراوان به دورترین مسیرها سفر کنند.

جی ام سی یوکان XL

یوکان XL، بهترین اس یو وی جی ام سی

جی ام سی یوکان (در اینجا نسخه XL با فاصله بیشتر بین دو محور)، شاسی بلند بزرگ‌جثه دیگری از جنرال موتورز است که یکی از بزرگ‌ترین خودروهای شاسی بلند در مقطع کنونی بر شمرده می‌شود. با یدک‌کشیدن نام جنرال موتورز هم واضح است که باید چه انتظاراتی از این اس یو وی فول سایز داشت؛ از کابین و فضای بار جادار و امکانات و تجهیزات فراوان تا سیستم رانندگی نیمه‌خودکار سوپرکروز جنرال موتورز و سواری نرم و روان برای تضمین راحتی سفرهای طولانی. در مجموع، یوکان با تمامی ویژگی‌های مثبت متعدد خود، باید بهترین شاسی بلند برند جی ام سی و حتی یکی از بهترین شاسی بلندهای موجود نام بگیرد.

بیوک انکلیو

بیوک انکلیو، بهترین اس یو وی بیوک

بیوک انکلیو اگرچه تا یک محصول همه‌چیزتمام فاصله دارد، شاسی بلندی برجسته از این برند آمریکایی تلقی می‌شود. نسل جدید این خودرو اس یو وی طی چند سال گذشته دستخوش تغییراتی از لحاظ طراحی و فناوری‌ها شده است. البته همچنان تامین قوای محرکه آن را همان پیشرانه ۶ سیلندر قبلی آن بر عهده دارد. انکلیو دارای ویژگی‌های جالب توجه متعددی از جمله فضای چشمگیر در هر ۳ ردیف، فناوری‌های هم‌سطح با رقیب‌های موجود در محدوده قیمتی آن و سواری راحت است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار