کد خبر: ۲۲۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
یک کارشناس اقتصادی معتقد است که رکود نسبی و تورمی حاکم در بازار مسکن در حال حاضر موجب شده که معاملات ملکی کندتر انجام شود.

رکود نسبی و تورمی حاکم بر بازار مسکن

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که رکود نسبی و تورمی حاکم در بازار مسکن در حال حاضر موجب شده که معاملات ملکی کندتر انجام شود.

محمد علیزاده کارشناس اقتصادی در گفت و گو با زنگ اقتصاد اظهار کرد: در شرایطی که رکود تورمی بر بازار مسکن حاکم است روند معاملات کند شده و درهمین حین این بازار با افزایش قیمت نیزهمراه شده است.
وی درادامه گفت: با توجه به اینکه در بازار مسکن تقاضا وجود دارد عرضه از سوی فروشندگان وجود ندارد و تورم و افزایش قیمت نیز دربازار همچنان مستمر ادامه دار است.

علیزاده خاطر نشان کرد:فروشندگان به دلیل نوسانات حاکم بر بازار برای فروش واحدهای مسکونی خود تردید دارند و از اینرو عرضه در بازار مسکن کاهش یافته است.

به گفته وی، کاهش عرضه، افزایش قیمت وافزایش تقاضا موجب شده تا بازار مسکن درچار رکود تورمی شود و روند معاملات مسکن بسیار کند شود.

این کارشناس اقتصادی همچنین ضمن اشاره به استقبال مشتریان از خانه های کوچک و نقلی بیان کرد:با توجه به اینکه قیمت مسکن در بازار بسیار افزایش یافته میزان استقبال از واحدهای مسکونی نقلی نیز افزایش یافته و بیشتر مشتریان در بازار متقاضی واحدهای 50 تا 60 متر هستند.

علیزاده یادآور شد: متقاضیان و مشتریان واحدهای مسکونی اگر پیش از این قادر به خرید واحدهای 100 متر به بالا بودند درحال حاضر با همان بودجه به سختی قادر به خرید واحدهای کوچک و نقلی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش میزان تقاضا برای واحدهای نقلی و کوچک، سرعت معامله این واحدها بسیار افزایش یافته و معاملات دراین حوزه انجام می شود.

این کارشناس اقتصادی خاطر نشان کرد:با توجه به انجام معاملات در بخش واحدهای کوچک و نقلی رکود نسبی در بازار مسکن حاکم شده و در بخش واحدهای متراژ بالا نیز تقریبا معامله ای انجام نمی شود و یا به ندرت صورت می گیرد.

این درحالی است که با توجه به اعتقاد کارشناسان و فعالان این بازارمبنی برحاکم شدن رکود تورمی و نسبی بر بازار مسکن، ریزش نرخ دلار طی چند روز اخیر موجب شده تا آرامش به بازار مسکن بازگردد و روزنه های امید کاهش نرخ واحدهای مسکونی در این بازار پرمتقاضی شکل گیرد.

به طوری که بنگاه داران و مشاوران املاک معتقدند طی چند روز اخیر روند صعودی و افزایشی قیمت مسکن در تهران متوقف شده و معاملات دچار رکود شده است.

همچنین بر این باورند که در صورت ادامه این روند احتمال کاهش قیمت مسکن در تهران وجود دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار