کد خبر: ۲۲۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
پس از عقبگرد شاخص کل از اصلاح در هفته گذشته، سرمایه‌گذاران به پایان فاز اصلاحی بازار امیدوار بودند و خود را برای استارت لگ صعودی جدید آماده می‌کردند. اما نماگر‌های بازار از ابتدای هفته جاری همچنان نزولی هستند و اصلاح از لحاظ زمانی نیز به وقوع پیوسته است. به این ترتیب شاخص کل با افت 0.9 درصدی اردیبهشت را به پایان رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات بازار سهام در روز جاری نشان می‌دهد، نزول شاخص کل امروز به شدت روز گذشته نبوده است. با وجود اینکه بازار، معاملات آخرین روز اردیبهشت را در طرف منفی نوسان شروع کرد، اما رفته رفته تب عرضه کاهش داشت. هرچند این کاهش عرضه نتوانست شاخص کل را مثبت کند.

چرا که در مجموع طی معاملات امروز، شاخص کل حدود هزار و 586 واحد نزول داشت و کانال 1.3 میلیونی را مجددا از دست داد. اما شاخص هم‌وزن خلاف جهت شاخص کل رفتار کرد. چرا که با افزایش حداقلی 0.1 درصدی به سطح 762 هزار و 88 واحد رسید.

31 اردیبهشت

حال و روز بی‌جان بازار سهام

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را 15 میلیارد و 390 میلیون و ارزش معاملات را 9 هزار و 690 میلیارد تومان نشان می‌دهد. همین پایین بودن ارزش معاملات بورس امروز، نشان می‌دهد در حال حاضر بازار سهام در بلاتکلیفی مطلق قرار دارد.

نکته عجیب دیگر معاملات امروز خروج تنها هفت میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه بود. چرا که هم‌اکنون بازار سرمایه در موقعیتی قرار دارد که نه خریداران، سهام شرکت‌ها را با قیمت فعلی ارزنده و مناسب ورود می‌دانند و نه فروشندگان قصد فروش سهام خود را با قیمت کنونی دارند.

به طوری کلی می‌شود گفت بازار سرمایه در حال حاضر جان تشکیل روند را ندارد و برای استارت یک حرکت صعودی و نزولی نیازمند شارژ مجدد معاملات است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز بازار، سه سهم وبملت، پی‌پاد و دی بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های دی، وبملت و شستا بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

وشهر با افزایش 19.49 درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، وپویا نیز با افت 17.78 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های خپویش، فجر و حفاری تعلق گرفت. همچنین سهم‌های کویر، حخزر و غزر نیز در جریان معاملات امروز ورود پول هوشمند داشتند. در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که نمادهای وملی، بمپنا و فخوز خروج پول هوشمند داشتند.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های حرهشا، وبرق و شتولی رقم خورد. همچنین برکت در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد خلنت بود.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار بورس بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار