کد خبر: ۲۲۴۲۵۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کمیته محاسبات عمومی پاکستان هشدار داد: در صورتی که این کشور ساخت خط لوله انتقال گاز ایران ـ پاکستان را آغاز نکند، باید ۱۸ میلیارد دلار به ایران جریمه پرداخت کند.

نگرانی پاکستان از پرداخت جریمه 18 میلیارد دلاری به ایران

به گزارش خبرنگار مهربه نقل از داون، کمیته محاسبات عمومی پاکستان ابراز نگرانی کرد در صورتی که این کشور ساخت خط لوله انتقال گاز ایران پاکستان موسوم به خط لوله صلح را آغاز نکند، مجبور خواهد شد به ایران ۱۸ میلیارد دلار جریمه بپردازد.

نور عالم‌خان، دبیر این کمیته، گفت: اگر آمریکا مجوز ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان را صادر نکند، باید خود این جریمه را به ایران پرداخت کند.

وی تأکید کرد: آمریکا باید سیاست دوگانه و یک بام و دو هوای خود را در قبال هند و پاکستان کنار بگذارد. این کشور در قبال هند و نیازهای انرژی این کشور با ملایمت رفتار کرده، اما در قبال پاکستان رویکردی سخت‌گیرانه توأم با مجازات را در پیش گرفته است.

اخیراً وزارت امور خارجه پاکستان به کمیته محاسبات عمومی این کشور اطلاع داده که قرار است پس از بازگشت سفیر آمریکا به این کشور، نشستی با وی ترتیب داده شود.

این وزارتخانه تأکید کرده با توجه به اهمیت بسیار زیاد پروژه خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان در شرایط پیش‌آمده، این وزارتخانه در حال بررسی تمامی گزینه‌ها از جمله تبادل ایده‌ها با ایران و آمریکا است.

گفته می‌شود؛ در این مسیر در ماه ژانویه یک تیم از پاکستان به تهران سفر کرده تا درباره روند توسعه خط لوله ایران پاکستان مذاکراتی انجام شود.

دفتر نخست‌وزیر پاکستان نیز نشستی را با حضور برخی وزرای این کشور برگزار کرده و تصمیم بر این شد که روی یک طرح برای اجرای این پروژه توافق شود.

برچسب ها: خط لوله صلح ، پاکستان
نام:
ایمیل:
* نظر: