کد خبر: ۲۲۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲
رئیس کل بانک مرکزی در دیدار با همتای پاکستانی خود در حاشیه اجلاس اتحادیه پایاپای آسیایی در بانک مرکزی، خواستار تعامل بانک های مرکزی طرفین در زمینه های پیام رسان مالی غیرسوئیفتی، اتصال کارت های پرداخت بانکی دو کشور و تشکیل کمیته مشترک پیگیری توافات بانکی طرفین شد.

اتصال کارت های پرداخت بانکی میان ایران و پاکستان

به گزارش ایسنا، محمدرضا فرزین صبح امروز(چهارشنبه) در صبحانه کاری با دکتر احمد - رئیس کل بانک مرکزی پاکستان - با بیان اینکه در فرصت پیش آمده امیدواریم روابط بین بانکی را توسعه دهیم، گفت: از زحمات شما در ریاست دوره ای اتحادیه پایاپای آسیایی (ACU) کمال تشکر و قدردانی را داریم، ضمن آنکه در حال حاضر طرح ها و پروژه هایی وجود دارد که لازم است در دوره اخیر اجلاس پیگیری و عملیاتی شود.

رئیس دوره ای جدید پنجاه و یکمین اتحادیه اجلاس پایاپایی آسیایی با تاکید بر پایاپای سازی با استفاده از ظرفیت ACU خواستار ایجاد یک کانال بانکی با پاکستان در این زمینه شد و گفت: در این خصوص قبلاً با بانک های پاکستانی مذاکراتی انجام شده است و این بانک ها از موضوع ایجاد کانال بانکی طرفین استقبال کرده اند. البته نقش بانک مرکزی پاکستان در عملیاتی سازی این امر بسیار ضروری و لازم است.

فرزین با تاکید بر اهمیت بسزای ایجاد و به کارگیری پیام رسان مالی غیرسوئیفتی در روابط بین بانکی افزود: پیام رسان های مالی ایجاد شده توسط ایران می تواند جایگزین سوئیفت شود و کمک شایانی به تبادلات پیام های مالی و بانکی دو کشور کند.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه موضوع پرداخت های کارتی بانکی نیز برای طرفین حائز اهمیت است، گفت: پرداخت های کارتی برای تجار ایرانی در پاکستان و زوار پاکستانی در ایران بسیار کاربردی و مورد نیاز است. بر این اساس، ایران آمادگی دارد در یک برنامه مدون زیرساخت های اتصال کارت های بانکی طرفین را بهم متصل کند.

طبق اعلام بانک مرکزی، فرزین با اشاره عضویت ایران و پاکستان در نهادهای بانکی بین المللی مشترک از جمله اتحادیه پایاپای آسیایی، اکو، گروه مشترک بانک جهانی و صندوق بین المللی پول خواستار توسعه روابط بیشتر بانک های طرفین و تشکیل کارگروهی به ریاست معاونین بانک های مرکزی دو کشور شد و گفت: کمیته مشترک بانکی با توجه به همسایگی ایران و پاکستان و مشابهات فرهنگی و دینی یک امر لازم و مورد توجه است.

در این دیدار نیز دکتر احمد - رئیس کل بانک مرکزی پاکستان - نیز با استقبال از توسعه روابط بانکی طرفین از ایجاد پیام رسان غیرسوئیفتی، اتصال کارت های بانکی دو کشور و تجارت تهاتری در قالب ظرفیت های اتحادیه پایاپای آسیایی گفت: برای پیشرفت توسعه روابط بانکی آمادگی داریم با معرفی نماینده و ایجاد کارگروه مشترک زمینه های تعمیق روابط بانکی را فراهم آوریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: