کد خبر: ۲۲۴۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
بلومبرگ در گزارش اخیر خود با استناد به داده‌های شرکت تحلیلی کپلر Kpler گزارش داد که عربستان سعودی در ماه آوریل روزانه ۱۷۴هزار بشکه گازوئیل از روسیه وارد کرده است.

عربستان میلیون‌ها بشکه گازوئیل از روسیه وارد کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بلومبرگ در گزارش اخیر خود با استناد به داده‌های شرکت تحلیلی کپلر Kpler گزارش داد که عربستان سعودی در ماه آوریل روزانه 174 هزار بشکه گازوئیل از روسیه وارد کرده است.

این رقم در مقایسه با 137700 بشکه در روز ثبت‌شده در ماه قبل از آن افزایش زیادی نشان می‌دهد.

واردات این محصول توسط عربستان از روسیه در ماه مه همچنان در حال افزایش بوده و تنها در دو هفته اول این ماه به 191200 بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد از سال 2017 محسوب می‌شود.

در عین حال، این کشور حاشیه خلیج فارس از ماه فوریه به‌عنوان تأمین‌کننده شماره یک اتحادیه اروپا ظاهر شد و از روسیه پیشی گرفته است.

با این حال، بنا بر گزارش‌ها، این کشور پادشاهی گازوئیل و بنزینی را که از روسیه دریافت می‌کند مجدداً به اروپا نمی‌فروشد، چرا که چنین اقدامی نقض تحریم‌های اعمال‌شده توسط بلوک اتحادیه اروپا علیه مسکو به‌دلیل عملیات نظامی روسیه در اوکراین تلقی می‌شود.

به‌گفته منابع آگاه که با بلومبرگ صحبت کردند، آخرین افزایش تولید در پالایشگاه‌های عربستان عامل افزایش واردات به اتحادیه اروپا بوده است.

به‌گفته این منابع، افزایش صادرات محموله‌های سوخت‌ که از مناطق مختلف این کشور می‌آمدند، با مشخصات متفاوتی ساخته شده‌اند و اغلب مشمول تعهدات عرضه بلندمدت هستند.

برچسب ها: نفت ، عربستان ، روسیه ، بلومبرگ
نام:
ایمیل:
* نظر: