کد خبر: ۲۲۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
داوطلبان کنکور که این روزها پر از دلهره و دلواپسی هستند، خواستار عدم تغییر مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در کنکور 1403 شدند، مسؤولان در پاسخ گفتند: کنکور 1403 طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

گروه دانشگاه خبرگزاری فارس؛ بغض، دلهره، استرس و هیجان خوراک این روزهایشان شده است؛ کنکوری‌ها را می‌گویم که چیزی به کنکورشان نمانده و علاوه بر هیجان گام گذاشتن در مسیر جدید زندگی، استرس و دلواپسی حواشی کنکور را هم دارند، هر روز و هر ساعت اخبار را چک می‌کنند که نکند خبر جدید و تغییر و تحول تازه‌ای در کنکور رخ داده باشد، پدر و مادرها و دیگر اعضای خانواده‌شان هم در این قضیه از خود داوطلبان چیزی کم نمی‌آورند و مدام در دلهره هستند، به قول خودشان این روزها آنقدر دل آشوبند که گویا در دلشان رخت می‌شویند.

این داستان برای کنکوری‌های امسال یک ماه دیگر یا نهایت پایان تابستان تمام می‌شود اما موضوع مهم‌تر این است که حتی کنکوری‌های سال بعد هم از حالا استرس و دل آشوبه گرفته‌اند، آنقدر اخبار ضد و نقیض شنیدند و آنقدر از تغییرات در کنکور برایشان گفته‌اند که نمی‌دانند چه باید بکنند و براساس چه قانون باید آزمون دهند.

برخی از این داوطلبان حتی پویشی را هم در سامانه فارس من به راه انداخته‌اند و خواستار عدم تغییر مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی در کنکور ١۴٠٣ شده‌اند.

حرفشان این است که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، عادلانه، تحصیلاتی و کیفی است که حتی امکانات معلمان برای آموزش و پرورش دانش‌آموزان را نیز در نظر گرفته است.

* داوطلبان کنکور از مزایای مصوبه جدید می‌گویند

بازگشت دروس عمومی به کنکور سراسری، باعث ایجاد شکاف آموزشی بین دانش‌آموزان می‌شود و از گسترش فرصت‌های آموزشی و توانمندسازی نسل جوان جلوگیری می‌کند بنابراین بهتر است که دانش‌آموزان با تمرکز بر روی دروس تخصصی و آموزش‌های کاربردی، برای آینده خود آماده شوند.

به گزارش فارس، مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی همان مصوبه‌ای است که بر اساس آن در آزمون سال‌های ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ فقط سوابق تحصیلی سال دوازدهم با تاثیر قطعی در رتبه داوطلبان کنکور لحاظ می‌شود و در کنکور سال ۱۴۰۴ معدل سال یازدهم نیز اضافه می‌شود و در کنکور سال ۱۴۰۵ سوابق تحصیلی سال دهم هم اضافه خواهد شد.
یعنی با این مصوبه، سنجش داوطلبان برای ورود به دانشگاه به دو بخش تقسیم می‌شود که یک بخش مربوط به سوابق تحصیلی و یک بخش مربوط به کنکور است. تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۲ صرفا ۴۰ درصد خواهد بود و در سال ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد تاثیر قطعی می‌رسد و در سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد تاثیر قطعی خواهد رسید.

همچنین براساس این مصوبه آزمون سراسری سالانه دوبار برگزار می‌شود و دروس عمومی نیز از آزمون حذف خواهد شد.

مهیار مهرنیا سردبیر پویش فارس من در این باره می‌گوید: من خودم دانش‌آموز پایه یازدهم هستم و سال کنکوری من در حال شروع شدن است، اینکه شورایعالی انقلاب فرهنگی دروس عمومی را از کنکور حذف کرده بسیار عالی است چرا که از نظر بنده دروس عمومی در رشته‌های تخصصی بی‌تاثیر است و کاربردی ندارد.

مهرنیا با تعریف از مزایای مصوبه کنکوری شورایعالی انقلاب فرهنگی از مسؤولان می‌خواهد که اگر قرار است تغییری ایجاد شود، برای سال ۱۴۰۴ به بعد باشد چرا که در صورت تغییر این مصوبه برای کنکور ۱۴۰۳ پایه دوازدهمی‌ها خیلی آسیب می‌بینند.

با نسرین یکی دیگر از داوطلبان کنکور هم صحبت می‌کنیم، وی می‌گوید: برگزاری کنکور به شکل قبل فقط برای پولدارها و پردرآمدها خوب بود اما با اجرای مصوبه جدید ما که از خانواده‌های متوسط جامعه هستیم هم می‌توانیم به قبولی در دانشگاه‌های خوب امیدوار باشیم.

نسرین هم خواستار عدم لغو مصوبه جدید کنکور در سال‌های آتی شد.

* آزمون ۱۴۰۳ طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود

به گزارش فارس، چندی پیش برخی نمایندگان مجلس پیشنهاد لغو مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی را مطرح کرده بودند که این مسأله سبب شد تا داوطلبان کنکور با تصور تغییر و تحول در کنکور هر روز به دنبال اخبار جدید باشند.

البته حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با درخواست از داوطلبان کنکور برای حفظ آرامش خود، می‌گوید: روند برگزاری کنکور تغییری نخواهد کرد، ما به دنبال کار زیرساختی جدی برای ایجاد یک سازمان سنجش و ارزیابی واحد هستیم که همه دستگاه‌ها در حوزه آموزش و پژوهش تابع آن باشند، فعلاً گام‌های اولیه این مسیر را برداشته ایم و روند فعلی برگزاری آزمون سراسری را تغییری نخواهیم داد.

عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نیز با بیان اینکه کنکور ۱۴۰۳ طبق مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود، می‌گوید: اگر قرار به انجام تغییرات باشد در شهریورماه اعلام نهایی می‌شود، اگر قبل از شهریور هر تغییری داشته باشیم و به ما و دولت ابلاغ شود ملاک عمل همان است، به طور کلی هر نوع تغییری باید یک سال قبل به اطلاع داوطلبان برسد.

به گزارش فارس، طبق آنچه کارشناسان و مشاوران آموزشی می‌گویند آنچه برای داوطلبان اهمیت دارد حفظ آرامش‌شان است، داوطلبان کنکور نباید خود را با حواشی و اخبار ضد و نقیض درگیر کنند تا بتوانند آزمون سراسری را با موفقیت پشت سر بگذارند.

پایان پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار