کد خبر: ۲۲۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲
رئیس فدراسیون فوتبال از دستور اینفانتینو برای حل مشکل پول‌های بلوکه ایران در فیفا و ای اف‌سی خبر داد.

مهدی تاج روز سه شنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۲ در مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو دستگاه صلاحیت کاندیدا را برای ریاست هیئت فوتبال را رسیدگی می‌کنند، این‌که چیزی به‌عنوان فساد و مسایل جانبی مطرح شود این دستگاه‌ها رسیدگی می‌کنند و به‌خصوص در مورد استان کهگیلویه و بویراحمد مفصل با این مجموعه‌ها صحبت داشتم چیز قابل احصایی که عنوان کنند به ما ارائه ندادند و به همین خاطر هم ما انتخابات‌مان را برگزار کردیم.

وی اظهارکرد: مرجع رسیدگی به این مسایل فدراسیون فوتبال نیست. دستگاه‌های مربوطه در مورد آقای افشاریان چیزی را متوجه ایشان ندانستند و هر دو تایید کردند. زحمات آقای پرویز موسوی را از نزدیک دیده‌ام و شاهد بودم که ایشان زحمات زیادی کشید، ورزشکار را کمک کرد، ساخت و چک داد که اذیت‌ها و گرفتاریی‌هایی برای او درست شد و نسبت به او بی‌مهری شد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: توصیه به همه استان کهگیلویه و بویراحمد این است که به فکر سازندگی و برنامه‌ریزی برای مجموعه فوتبال استان باشید. از آقای افشاریان به‌عنوان رئیس هیئت فوتبال انتظار دارم که حضور فیزیکی بیشتری در استان داشته باشد.

تاج در خصوص تغییر تیم فوتبال نفت و گاز گچساران به نام استان دیگر تصریح کرد: باید این تیم در استان کهگیلویه و بویراحمد بماند و این‌که تیمی از بودجه، فضا و شرایط استان ایجاد شود اما به نام استانی که پر از فوتبال هستیم، تغییر یابد درست نیست. انتظار دارم آقای رضائیان عضو هیئت رئیسه فدراسیون این موضوع را پیگیری کند و بصورت ریشه‌ای حل شود.

وی درباره مستهلک شدن ورزشگاه ۱۵هزار نفری یاسوج بیان کرد: فدراسیون مسئول تجهیز ورزشگاه نیست بلکه مسئول ورزشگاه‌سازی وزارت ورزش و جوانان و شرکت تجهیز و نوسازی ورزشگاه‌هاست.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اختصاص و خرید سهمیه تیم فوتبال در لیگ‌های کشور عنوان کرد: درصورتی که یک مرکزی بتواند تیم‌داری کند یک تیم در لیگ دسته دو و سوم به یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌دهیم. باب خرید تیم لیگ برتری و لیگ یک را کور کردیم.

تاج در رابطه با فوتبال بانوان تاکید کرد: سرمایه‌گذاری در بخش بانوان بسیار مفید است، داخل فدراسیون اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است که مسئولان کشور حمایت می‌کنند. طی روزهای اخیر سه اعزام برای فوتبال بانوان کشور در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داریم.

وی اظهارکرد: تمام تلاش فدراسیون اینست که دشمن در حال جلوه دادن ایران بعنوان کشوری زن‌ستیز است باید بشکند که با ورود بانوان به ورزشگاه‌ها که از نزدیک بازی‌های فوتبال را با حفظ شئونات ببینند در آینده اجرایی خواهد شد.

رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد: مساله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها با یک مکانیزمی در حال طی مراحل است و مصوبات خود را گرفته است و ما نیز کمک خواهیم کرد که این کار به بهترین شکل انجام شود.

همچنین عین‌الله دهقان، مدیرکل ورزش و جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه گفت: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که ورزش فوتبال بخصوص داروی و بازیکنان در استان کهگیلویه و بویراحمد دارد امیدواریم که زمینه فراهم شود و جوانان این استان به حق خودشان برسند.

مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال همچنین در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع خبرنگاران گفت: تیم ملی ما در کافا در خردادماه شرکت دارد اگر از گروه بالا بیاید به ازبکستان می‌رویم یک هواپیمای اختصاصی برای این کار گرفته‌ایم تا دچار مشکل نشویم و با شرکت هواپیمایی کار را تنظیم کرده‌ایم که تیم را جابجا کند، بازی‌های خیلی خوب تدارکاتی هم داریم با عمان با ازبکستان و قرقیزستان بازی های خوب تدارکاتی و جدی برگزار می‌شود.

وی افزود: در خصوص کمک داور ویدئویی گفت: داروی ما پر اشکال و پر خطاتر از داوری‌های منطقه یا آسیا نیست. اما کمک داور ویدئویی به بسیاری از داوران دنیا کمک می‌کند اما برخی از کشورها مثل ما هنوز نتوانسته‌اند زمینه این کمک داور را فراهم کنند.

تاج تصریح کرد: امیدوارم که از سال آینده در لیگ فوتبال کشور حتما از کمک داور ویدئویی( (VARاستفاده شود و این کار انجام خواهد شد. اینکه گفته ایم در تنگنا هستیم، هستیم اما کمک داور ویدئویی می‌آوریم. پول‌مان را نتوانسته‌ایم به لحاظ تحریم‌ها از AFC و FIFA بگیریم البته آقای اینفانتینو دستور جدی برای پیدا کردن راحل جهت رفع این مشکل دادند.

وی اظهارکرد:  فدراسیون فوتبال منابعی دارد که یکی از این منابع حق پخش است که هم اکنون از این حق محروم است. یکی دیگر هم هزینه‌هایی است که خودمان داریم انجام می‌دهیم و برخی از این هزینه‌ها وظیفه ما نیست و وزارت ورزش باید تامین کند و در این زمینه موفق نبوده‌ایم که امیدواریم امسال شرایط بهتری رقم بخورد.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اعزام‌ها باید هزینه‌های زیادی بپردازیم، خاطرنشان کرد: همین هفته که در آن هستیم سه جا اعزام داریم، اعزام نوجوانان و جوانان آسیایی بانوان و هم بزرگسالان که باید اعزام شوند، فوتبال ساحلی که از عربستان برگشته و تیم بزرگسالان که باید به کافا برود و فوتسال، در یک ماه باید ۶ اعزام داشته باشیم قبلا با ۲۰۰ میلیون تومان یک اعزام را انجام می‌دادیم اما الان برای ورود یکی از لژیونرها به کشور باید ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنیم.

تاج ادامه داد: فوتبال یک بند دارد اینکه فوتبالیست نباید وارد بازی‌های سیاسی و یا نژادپرستی شوند، بازیکنان پول‌های خوبی را می‌گیرند و دولت برای آن‌ها هزینه می‌کند بنابراین نباید به چنین موضوعاتی ورود کنند.

وی عنوان کرد: به باشگاه‌ها ابلاغ کردیم که با هماهنگی خود باشگاه‌ها و بازرسی کل کشور طبق آیین‌نامه باید باشگاه‌ها سقف پرداخت داشته باشند تا به سمت ورشکستگی نروند و مجوزهای حرفه‌ای که صادر می‌کنیم تکلیفی است تا محکم‌کاری کنیم و باشگاه‌ها به وضعیت ورشکستگی گرفتار نشوند و باشگاه‌هایی که درآمد ندارند، هزینه سنگینی انجام ندهند و باشگاه‌هایی که بزرگترند نباید اینقدر هزینه کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: برای استفاده از زیر ۲۳ ساله‌ها سقف اعلام می‌شود و همه باید به سمت جوانان و امید بروند.

تاج در خصوص تیم داشتن استان کهگیلویه و بویراحمد در لیگ‌های برتر، یک و دو و سه فوتبال کشور بیان کرد:  مسئولان استان(استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت فوتبال استان) استان و ما در این زمینه در حال تلاش هستیم، با استاندار کهگیلویه و بویراحمد داریم صحبت می‌کنیم که بتوانیم این مسیر را پیش ببریم و ما نمی‌توانیم بپذیریم که چون این استان صنعت و بخش خصوصی فعال ندارد نباید فوتبال داشته باشد.

این مطالب را هم بخوانید:

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار