کد خبر: ۲۲۴۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۵
دولت سیزدهم در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و کاهش هزینه تمام شده برای اقشار محروم، نرخ سود وام بانکی ۴۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی دهک‌های یک تا چهار در این طرح را با سود ۲ درصد تعیین کرد که اقدامی برای خانه‌دار شدن این اقشار کم‌درآمد است.

به گزارش تجارت‌نیوز، هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در هفته گذشته اعلام کرد: در شورای عالی مسکن با حمایت رییس جمهور ۴۰۰ میلیون تومان وام نهضت ملی مسکن، ۱۵ ساله با سود ۲ درصد برای دهک‌های یک تا چهارم متقاضی تخصیص یافت.

وی افزود: همچنین ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ ساله به دهک‌های سوم و چهارم با سود دو درصد برای احداث مسکن در نظر گرفته شده است.

بر اساس این گزارش، با توجه به رایگان بودن در طرح نهضت ملی مسکن، اگر برای ساخت یک واحد ۷۰ متری در صورتی که در هر متر مربع حدود ۱۰ میلیون تومان هزینه شود، حدود ۷۰۰ میلیون تومان پول نیاز است.

از سوی دیگر بخش زیادی از مشکل اقشار محروم این بود که قادر به پرداخت سهم تعیین شده خود (آورده) نبودند به همین منظور دولت با نگاه حمایتی، در کنار اعطای زمین رایگان، در شورای عالی مسکن پرداخت این میزان تسهیلات را به سود ۲ درصد را تصویب کرد.

این در حالی است که اگر مبلغ اقساط این وام را بر اساس پرداخت به روش ساده محاسبه کنیم، مبلغ ماهیانه اقساط تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی با سود ۲ درصدی و بازپرداخت ۱۵ ساله حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

کل بازپرداخت این تسهیلات رقمی معادل ۴۶۳ میلیون تومان خواهد بود، بدین معنی که سود این وام معادل ۶۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

همچنین میزان پرداخت ماهیانه وام ۳۰۰ میلیون تومانی با سود ۲ درصد هم حدود یک میلیون و ۹۳۰ هزار تومان و کل بازپرداخت ۳۴۷ میلیون تومان خواهد بود که کل سود این تسهیلات حدود ۴۷ میلیون تومان است.

منبع: همشهری آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار