کد خبر: ۲۲۴۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
قیمت دلار در بازار تهران از ابتدای خردادماه تاکنون با ریزشی بیش از یک هزار و ۳۰۰ تومان مواجه شده است.

دلار یک کانال سقوط کرد

قیمت دلار در ادامه روند کاهشی خود، دیروز وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد و قیمت آن در بازار آزاد به ۵۰ هزار و ۸۳۴ تومان رسید.

البته دلار پیش از این نیز در روزهای گذشته سری به کانال ۵۰ هزار تومان زده بود، اما دوباره یک کانال صعود کرده بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدای خردادماه تاکنون قیمت دلار با کاهش یک هزار و ۳۰۲ تومانی مواجه شده است.

تلاش بازارساز برای کنترل قیمت‌ها و اخبار سیاسی، به باور فعالان بازار دو عاملی هستند که روی قیمت ارز اثر گذاشته و آن را کاهشی کرده است.

در روزهای گذشته چند خبر مثبت برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای منتشر شد. اگرچه برخی از معامله‌گران می‌گویند خبر برجام سوخته و تاثیری بر بازار ندارد. اما مدت‌ها بود که سیگنال آغاز مذاکره به بازار نرسیده بود.

سفر سلطان عمان به ایران از یک سو و انتشار اخباری درباره سفر مقامی آمریکایی به عمان در روزهای اخیر در کنار اقدامات کشورهای غربی همگی نشان از آن دارد که ایران در موقعیتی تازه قرار دارد.

در این میان برخی از فعالان حوزه صادرات و واردات کشور از گشایش‌های ارزی و آزادسازی برخی منابع مالی در عراق خبر دادند.

عده ای باور دارند در صورتی که ایران و آژانس به توافق برسند احتمالا گره برجام تا حدودی باز شود و توافق هسته ای به نتیجه برسد. در این حالت، بازارها وارد فاز جدید ریزشی خواهند شد.

اما برخی از کارشناسان، دلیل دیگری را هم برای کاهش قیمت دلار عنوان می‌کنند و آن هم اینکه دلار در فاز اصلاح و استراحت است و پس از آن، با توجه به فاکتورهای سیاسی و اقتصادی مسیر کاهشی یا افزایشی خود را دوباره آغاز می‌کند.

برچسب ها: قیمت دلار ، نرخ ارز ، برجام
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار