کد خبر: ۲۲۴۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه:
حجت‌الاسلام رفیعی گفت: برخی جریان‌ها در تلاش هستند تا اندیشه‌های امام راحل را تحریف و یا به نفع خود مصادره کنند که باید در برابر این افراد ایستاد.

برخی جریان‌ها اندیشه‌های امام راتحریف و به نفع خود مصادره می‌کنندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «ناصر رفیعی» عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه شامگاه شنبه در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل که از سوی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد در سخنانی با اشاره به موضوع تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره) اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد که در گذشته در این نظام مسئولیت داشته اند به تحریف اندیشه‌های امام راحل دست می‌زنند و اهداف انقلاب اسلامی را مورد تمسخر قرار می‌دهند و از سویی، ولی فقیه را صخره‌ای در برابر مردم معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام رفیعی عنوان داشت: حوزه علمیه و مردم قم همانگونه که در برابر تعرض یک روزنامه به امام راحل ایستادند و قیام کردند باید در برابر این هتاکی‌ها سکوت نکنند.

وی گفت: کسانی که صرفاً نگاه مردم سالاری و جمهوری خواهی نسبت به امام راحل دارند در حقیقت این افراد اندیشه‌های امام را تحریف می‌کنند این در حالی است که امام راحل مردم سالاری متکی بر اندیشه‌های اسلامی را دنبال می‌کرد و نظریه ولایت فقیه را مطرح و درس آن را ارائه کرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه امام راحل تاکید کردند که ولایت فقیه حافظ کشور است و باید پشتیبان، ولی فقیه بود ابراز داشت: متأسفانه برخی از افراد امروز ولایت فقیه را دیکتاتوری معرفی می‌کنند که این حرف‌ها اذهان جوانان را مخدوش و آلوده می‌کند و باید برای نسل جوان بگوییم که امام به جمهوریت در کنار اسلامیت تاکید داشتند.

امام راحل شخصیتی استکبار ستیز بود

وی در ادامه با بیان اینکه امام راحل شخصیتی استکبار ستیز بود افزود: سازش با غرب از جمله تحریف‌هایی است که نسبت به شخصیت امام راحل بیان می‌شود و این در حالی است که امام سازش با دشمن را قبول نداشت و ایشان در عین حالی که برخورد رحمانی داشتند، اما در برابر دشمنان بسیار قاطع و شجاع بودند.

حجت الاسلام رفیعی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سخنرانی فرمودند؛ «امام مجسّم در همین وصیت‌نامه، بیانات و گفتار‌ها است. محتوای آن امامی که توانست دنیا را تکان بدهد، همین چیز‌هایی است که در این وصیت‌نامه و مانند این‌ها هست»؛ لذا اصول اندیشه امام را باید بافکر و وصیت‌نامه و آرا آن شناخت و معرف امام اشخاص و افراد نیستند؛ کسی نمی‌تواند امام خمینی (ره) را به نفع خودش مصادره کند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی از مهمترین اصول اندیشه‌های امام راحل بود و او با اتکا به خداوند و حمایت‌های مردمی اهداف والای انقلاب اسلامی از جمله حمایت از محرومان، روحیه استکبارستیزی، اصل وحدت ملی، قانون‌گرایی و قانون مداری، ساده زیستی مسئولین و توصیه به مردمی بودن مسئولان را دنبال می‌کرد.

وی با اشاره به تجمل گرایی برخی از مسئولان گفت: متأسفانه زندگی مسئولان با آنچه که امام راحل دنبال می‌کرد و مسئولان در ابتدای پیروی انقلاب اسلامی آنگونه بوده اند فاصله گرفتند و امام بر موضوع حمایت از محرومان به عنوان، ولی نعمتان نظام اسلامی همواره تاکید داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: برخی از جریان‌ها اندیشه‌های امام راحل را تحریف و یا به نفع خود مصادره می‌کنند و تلاش دارند در بین اذهان عمومی بین امام راحل و رهبر معظم انقلاب تفاوت را القا کنند در حالی که هیچ کسی همانند رهبر معظم انقلاب نسبت به سیره و روش امام خمینی (ره) آشنا نیست.

منبع: مهر

انتهای پیام/ ۱۳۴

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار