کد خبر: ۲۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه برنامه چهار ساله (20 - 2016) توسعه توان نظامی این کشور را امضا کرد.
دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد، این برنامه از امروز (سه شنبه) اعتبار اجرایی دارد و شامل مجموعه ای از اسناد و طرح های مرتبط با برنامه ریزی نظامی است که اجرای رزمایش ها و تجهیز نیروهای مسلح به پیشرفته ترین تسلیحات موجود از آن جمله به شمار می رود. آمار و ارقامی در این خصوص منتشر نشده است.

 برنامه دفاعی قبلی روسیه که از ژانویه 2013 به اجرا در آمد پایان 2015 خاتمه می یابد.
پوتین هفته گذشته در جلسه ای با حضور وزیر دفاع و مقام های نظامی ارشد این کشور با تاکید بر ضرورت تنظیم این برنامه چهار ساله گفت: اوضاع تغییر می کند و برنامه های نظامی باید با توجه به اوضاع در حال تحول تدوین شوند.
اکنون روسیه بیشترین اختلاف ها را با غرب و آمریکا دارد و مقام های روسی و غربی اقدام های دو کشور را تهدیدی برای امنیت کشورهای خود عنوان کرده اند.
آخرین اظهارها در این رابطه به ژنرال «مارک میلی» رئیس ستاد ارتش آمریکا تعلق دارد که به تازگی در نشست موسوم به «دیفنس وان Defence One » در «واشنگتن»، روسیه را در قبال منافع آمریکا «متجاوز» و «ستیزه جو» توصیف کرد و گفت: «مسکو» به دلیل برخورداری از سلاح هسته ای و توان استفاده از آن، مهم ترین تهدید پیش روی واشنگتن است.
رئیس جمهوری روسیه نیز سه شنبه گذشته گفت: مسکو در گذشته بارها هشدار داده است برای تقویت سیستم های تهاجمی خود تلاش خواهد کرد و در زمان حاضر این سامانه ها در شرایطی قرار دارد که می تواند از هر سد و مانع سیستم های پدافند موشکی عبور کند.
وی با انتقاد از سیاست های غرب در قبال روسیه افزود: آمریکا و متحدانش از ایجاد سامانه جهانی پدافند موشکی صرف نظر نمی کنند و در همین حال نگرانی های روسیه و پیشنهادهای این کشور را برای همکاری نادیده می گیرند.
پوتین گفت: بارها اعلام کرده ایم این گونه اقدام ها را به عنوان تلاش برای برهم زدن موازنه کنونی در عرصه تسلیحات هسته ای و موشکی و متزلزل کردن ثبات جهانی و منطقه ای تلقی می کنیم. روسیه اسلحه جدیدی می سازد که هیچ سامانه دفاعی نمی تواند آن را رد گیری کند و نه تنها سامانه های دفاعی بلکه تهاجمی خود را تقویت خواهد کرد.
وی افزود: بارها گفته ایم سامانه های دفاعی خود را تقویت خواهیم کرد، اما به پیشرفت تسلیحات ضربتی که کارایی کامل دارند، توجه داریم.
«سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه نیز در واکنش به هشدارهای اخیر نظامی آمریکا، گفت: بازرسی ها و رزمایش های اخیر (نیروهای مسلح روسیه) که در جریان آن موشک های بالستیکی و بالدار پرتاب شد، نشان داد نیروی هسته ای راهبردی روسیه سطح آمادگی رزمی بالایی دارد.

منبع: ایرنا

نام:
ایمیل:
* نظر: