کد خبر: ۲۲۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
رئیس شورای شهر تهران به تغییر ساعت کاری ادارات اشاره کرد و گفت: ساعت ارائه خدمات در مترو 4:30 و در اتوبوس 5 صبح تعیین شده است.

تغییر ساعت کاری مترو و اتوبوس اعلام شد

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران در خصوص تغییر ساعت کاری ادارات گفت: شهرداری تهران در این زمینه اطلاعیه‌ای صادر کرد. ساعت ارائه خدمات در مترو 4:30 و اتوبوس 5 صبح است.

به گفته چمران، خطوط بی‌آر‌تی هم به صورت 24 ساعته فعال هستند.

 رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ساعت کاری مترو گفت: قطعا نیروهای مترو با توجه به ساعت کاری در نظر گرفته شده با سختی روبه‌رو می‌شوند که در این بخش باید مدیریت بهره‌برداری تدابیری اتخاذ کند.

وی با بیان اینکه تغییر ساعت امسال با سال گذشته متفاوت نیست، گفت: سال گذشته یک ساعت ساعت‌ها جلو کشیده شد در نتیجه یک ساعت هم زمان کار زودتر بود. با محاسبه صورت گرفته زمان کار در سال جاری همانند سال گذشته است.

 رئیس شورای شهر تهران در خصوص ارائه لایحه صیانت از باغات شهر گفت: لایحه‌ای توسط معاونت شهرسازی شهرداری تهران ارائه شده البته شورا نیز نظرات خود را اعلام می‌کند و طی چند روز آینده لایحه به شورا ارائه می‌شود.

به اعتقاد چمران این لایحه قطعا متفاوت از لوایح گذشته شورا و شهرداری تهران در رابطه با صیانت از باغات خواهد بود.

 

پروژه های زمین مانده 4 ساله، 6 ماه تکمیل شده اند

به گزارش فارس، احمد صادقی در جلسه امروز شورا به ارایه گزارشی در خصوص بررسی عملکرد شهرداری منطقه 4 در پروژه های توسعه محله ای در قالب طرح رصد 2 پرداخت و گفت: ابتدا لازم است نگاهی گذرا به منطقه 4 داشته باشیم،  منطقه 4 به لحاظ جمعیت و مساحت شرایط ویژه ای دارد به گونه ای که به لحاظ جمعیت از 23 استان کشور پر جمعیت تر و از لحاظ مساحت از 9 استان کشور بزرگتر است و لذا  باید توجه ویژه ای به این منطقه شود. 

وی ادامه داد: همچنین این منطقه از منظر جمعیت با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر  و نیز از منظر  مساحت با  مساحتی حدود 6 هزار و 145 هکتار در رتبه اول مناطق شهرداری قرار دارد.

 صادقی افزود: نکته ای قابل تامل در بازدید های کمیسیون برنامه و بودجه که حائز اهمیت است این می باشد؛ خیلی از پروژه هایی که  در دوره قبلی زمین مانده بود و مدت زمان زیادی از شروع  آن می گذشت در 6 ماه حاضر به اتمام رسیده، یعنی در 6 ماه بعضا به اندازه 100، 49 یا 11 ماه شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه ها بوده ایم. 

وی ادامه داد: نکته ی بعدی این است که این منطقه بعد از سال 96  که یک بار رتبه دو در پروژه های مستمر داشته دیگر رتبه حایز اهمیتی نداشته اما در سال 1401 در پروژه های  مستمر رتبه 2  و در  پروژه های احداثی رتبه اول مناطق را به دست آورده است. 

صادقی افزود: در طرح رصد ما علاوه بر پروژه های توسعه محله ای از پروژه های مهم نیز بازدید به عمل آوردیم که پل شهید باقری – فرجام از آن جمله بود که در 23 ماه منتهی به 1401 بالغ بر 87 درصد پیشرفت داشته و در عرض 3 ماه 13 درصد باقی مانده به اتمام رسیده و اکنون شاهد رفع گره های ترافیکی، سهولت در تردد و نیز به تبع آن کاهش آلودگی هوا هستیم. 

وی ادامه داد: مسقف کردن پایانه علم و صنعت که در 11 ماه 48 درصد  پیشرفت فیزیکی داشته اما در 6 ماه 52 درصد پیشرفت داشته و  به اتمام رسیده است پروژه ی دیگری بود که مورد بازدید قرار گرفت.

صادقی افزود: آسفالت ریزی  در مجموعه های مختلف  از جمله خیابان بنی هاشم و نیز احداث اسکان کارگری نواحی 3و 7 که در 31 ماه 48 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی در 7 ماه 52 درصد مابقی انجام شده از جمله دیگر پروژه های توسعه محله ای بوده است. 

 وی اظهار داشت: احداث کلینیک باغ پرندگان که در 6 ماه شاهد اتمام آن بوده ایم، و نیز احداث مقبره الشهدا بوستان مجیدیه که  قطب فرهنگی منطقه خواهد شد که در 5 ماه شاهد 48 درصد پیشرفت فیزیکی آن بوده ایم از جمله این موارد بوده است. 

صادقی گفت: احداث شبکه آب خام دانشگاه امام حسین(ع)،  ساماندهی بزرگراه شهید بابایی و باز کردن بن بست گذر شادمان نیز پروژه های دیگر این منطقه بوده که در مورد آخر باید اضافه کنم که این معبر به علت بن بست بودن، محل تجمع معتادان و یک فضای بی دفاع شهری بود که با باز کردن  آن و دسترسی به معابر مجاور شاهد رضایت اهالی منطقه و ایجاد امنیت در آن بودیم. 

صادقی در پایان گفت: هدف ما از شناسایی طرجح های توسعه محله ای و نظارت بر حسن اجرای آن رضایت شهروندان است و با قدرت این مسیر را ادامه خواهیم داد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار