کد خبر: ۲۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
همایشی با حضور دویست نفر از تجار و مدیران شرکت های تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور در باکو برگزار شد.
در این همایش تجار ایران در زمینه های نفت و گاز ، پتروشیمی ، صنعت ساختمان ، آب و برق و خودروسازی با تجار جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.


سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در این همایش گفت: اراده سیاسی روسای جمهور دو کشور بر توسعه مناسبات استوار است و امیدواریم تجار دو کشور از این فرصت استفاده کنند.


رفعت محمد اف رییس بنیاد توسعه صادرات و سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان هم از جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین شریک اقتصادی کشورش یاد کرد و گفت: اکنون 458 شرکت ایرانی در آذربایجان فعال است و سرمایه گذاران ایرانی نزدیک به 760 میلیون دلار در جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری کرده اند.


وی زمینه های ایجاد شده برای توسعه مناسبات تجاری دو طرف را خوب ارزیابی و تجار و صاحبان صنایع مختلف را به گسترش فعالیت های تجاری دعوت کرد.


در این همایش که با محوریت استان گیلان برگزار شد معاون استاندار گیلان با قرائت پیام استاندار به تشریح قابلیت های این استان برای سرمایه گذاری و توسعه ارتباطات در ابعاد مختلف با جمهوری آذربایجان پرداخت.


در پایان این همایش چند تن از مدیران شرکت های تجاری ایران و جمهوری آذربایجان گزارشی از قابلیت های شرکت های خود برای توسعه همکاری ها ارائه کردند.


نمایشگاهی نیز با عنوان «ایران پروژه» با محوریت نفت و گاز ، پتروشیمی ، ساختمان ، انرژی ، آب و برق و خدمات فنی و مهندسی در باکو افتتاح و به مدت 3 روز دایر شده است. 


حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اکنون نزدیک به 500 میلیون دلار در سال است که این میزان می تواند به چندین برابر افزایش یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: