کد خبر: ۲۲۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
زندگی در یک کشور جدید همیشه دلهره‌آور است. همچنین در کنار مزایای بیشمار مهاجرت نباید از معایب این جابه‌جایی هم غافل شویم. با شناخت مزایا و معایب زندگی در اسپانیا برای ایرانیان می‌توان متوجه شد که آیا زندگی در این کشور برای شما مناسب است یا خیر؟

مزایا و معایب زندگی در اسپانیا برای ایرانیان

زندگی در یک کشور جدید همیشه دلهره‌آور است. همچنین در کنار مزایای بیشمار مهاجرت نباید از معایب این جابه‌جایی هم غافل شویم. با شناخت مزایا و معایب زندگی در اسپانیا برای ایرانیان می‌توان متوجه شد که آیا زندگی در این کشور برای شما مناسب است یا خیر؟ توجه داشته باشید که بسیاری از معایب زندگی در اسپانیا مربوط به زبان و ناهماهنگی با فرهنگ مردمان و محیط جدید است؛ بنابراین بعد از گذشت چند ماه‌ این مشکلات تا حد قابل‌توجهی مرتفع خواهند شد. در این مطلب به بررسی مزایا و معایب زندگی در اسپانیا خواهیم پرداخت. بعد از مطالعه این مقاله و سبک سنگین کردن این موارد تصمیم‌گیری در‌خصوص مهاجرت و زندگی در اسپانیا برایتان راحت‌تر خواهد بود.

مزایای زندگی در اسپانیا؛ از آب‌وهوای خوب تا امکان سرمایه‌گذاری پر بازده

اسپانیا یکی از کشورهای مطرح اروپایی است که در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از گزینه‌های محبوب برای مهاجرت و اقامت ایرانیان شناخته می‌شود. بسیاری از افرادی که از طریق ویزای توریستی وارد این کشور شده‌اند، تجربه بی‌نظیر و لذت‌بخشی از گشت‌وگذار و برخورد با مردم اسپانیا داشته‌اند. افراد علاقه‌مند به زندگی در این کشور با برخورداری از شرایط اخذ اقامت طلایی اسپانیا می‌توانند همچون مردم بومی از همه مزایای زندگی در این کشور برخوردار شوند.

نزدیکی آب‌وهوای این کشور به ایران، رفتار گرم مردم با شهروندان خارجی، امکان تحصیل در دانشگاه‌های مطرح بین‌المللی، فرصت‌های عالی سرمایه‌گذاری و امکان دریافت اقامت، از مهم‌ترین مزایای زندگی در اسپانیا و دلایل علاقه ایرانیان به این کشور محسوب می‌شود. در ادامه به‌طور‌دقیق اشاره خواهیم کرد که چرا اسپانیا برای زندگی خوبه؟

مزایا و معایب زندگی در اسپانیا برای ایرانیان

سرمایه‌گذاری؛ پلی به‌سوی زندگی آرام و اقامت دائم در اسپانیا برای ایرانیان

اسپانیا یکی از کشورهای عضو حوزه شینگن و یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران خارجی محسوب می‌شود. موقعیت جغرافیایی مناسب، زیر‌ساخت‌های قوی در حوزه حمل‌ونقل و ارتباطات، صنایع پیشرفته و برخورداری از بازار‌های بزرگ برای تجارت و سرمایه‌گذاری، اسپانیا را به یکی از گزینه‌های مناسب برای زندگی و سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

اگر یک تبعه خارجی و شهروند خارج از اتحادیه اروپا هستید، با برخورداری از شرایط اخذ ویزای طلایی، امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف و دریافت اقامت دائم این کشور به‌طور هم‌زمان را خواهید داشت. همچنین شهروندان ایرانی بعد از دریافت اقامت دائم اسپانیا می‌توانند در بخش‌های مختلف بازار این کشور همچون بخش گردشگری سرمایه‌گذاری کنند.

مزیت تحصیل و زندگی در اسپانیا؛ امکانات عالی آموزشی و شهریه مناسب 

اگر به‌دنبال مزایا و معایب زندگی در اسپانیا هستید باید بگوییم که کیفیت آموزش در این کشور در سطح بالایی قرار دارد. به‌این‌ترتیب تحصیل در دانشگاه‌های مطرح اسپانیا به‌عنوان یکی از مزایای زندگی در سرزمین ماتادورها محسوب می‌شود. بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مطرح بین‌المللی در اسپانیا فعالیت دارند و افراد توانمندی را به جامعه تحویل می‌دهند. همچنین شهریه و هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در این کشور مقرون‌به‌صرفه و مناسب است.

اگرچه زبان رسمی اسپانیا، اسپانیایی است، اما برنامه‌های متنوعی در دانشگاه‌های مختلف این کشور به زبان انگلیسی وجود دارد. توجه داشته باشید که برای تحصیل به زبان انگلیسی و برخورداری از شرایط تحصیل در اسپانیا، شرایط تحصیل در فنلاند و بسیاری از کشورهای غیرانگلیسی زبان اروپا مانند سوئد و آلمان به یک مدرک زبان بین‌المللی نیاز دارید.

اسپانیا یکی از بهترین کشورهای دنیا در حوزه سلامت و بهداشت

سیستم بهداشتی و درمانی در اسپانیا یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌ها در سراسر دنیاست. بیمارستان‌های مدرن در همه نقاط کشور وجود دارند. این بیمارستان‌ها به تکنولوژی‌های پیشرفته مجهز و پزشکان تراز اول دنیا در آن‌ها مشغول به‌ کار هستند. همچنین بیمه‌ها و پوشش‌های مختلفی برای تامین هزینه‌های درمانی در اختیار شهروندان و دارندگان اقامت دائم این کشور وجود دارد.

معایب زندگی در اسپانیا برای ایرانیان؛ آشنایی با مشکلات موقت بعد از مهاجرت

حالا که با مزایای زندگی در اسپانیا آشنا شدیم، بهتر است نگاهی به معایب زندگی در آن هم داشته باشیم. طبیعی است که بعد از مهاجرت بعضی از تغییرات و تفاوت‌ها برای ما آزاردهنده باشد و انطباق با محیط را مشکل کند؛ اما بسیاری از مشکلاتی که به‌عنوان معایب زندگی در اسپانیا شناخته می‌شوند بعد از مدت کوتاهی برای مهاجران از بین خواهند رفت. به‌این‌ترتیب بعد از مدت کوتاهی با شرایط جدید هماهنگ می‌شوید و از زندگی در یک کشور پیشرفته لذت خواهید برد. در ادامه شما را با برخی از معایب زندگی در اسپانیا برای ایرانیان آشنا خواهیم کرد.

مشکل در برقراری ارتباط به زبان اسپانیایی برای برآورده کردن نیازهای روزانه

زبان رسمی کشور اسپانیا، اسپانیایی است. بسیاری از مهاجران خارجی و ایرانیانی که قصد اقامت و زندگی در این کشور را دارند، به زبان انگلیسی مسلط هستند. اگرچه تسلط مردم اسپانیا به زبان انگلیسی خوب است، اما بسیاری از افراد مسن، فروشنده‌ها و بازاری‌ها احتمال دارد برای برقراری با زبان انگلیسی مشکل داشته باشند. به‌این‌ترتیب ممکن است در ماه‌‌های اولیه ورودتان برای تهیه ضروری و مورد‌نیاز روزانه دچار مشکل شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای رفع این مشکل، کم‌کم یادگیری زبان اسپانیایی را آغاز کنید.

هزینه‌‌های بالا در شهرهای بزرگ از معایب زندگی اسپانیا برای ایرانیان

زندگی در برخی شهرهای بزرگ و توریستی اسپانیا همچون بارسلونا و مادرید، هزینه‌های بالایی دارد. در این شهرها هزینه‌های اجاره مسکن، خدمات عمومی، غذا و تفریحات به‌میزان قابل‌توجهی بیشتر از متوسط هزینه در شهرهای کوچک و حاشیه‌ای اسپانیا است. اگر هزینه‌های بالای زندگی در ماه‌های اول ورود به اسپانیا شما را آزار می‌دهد، بهتر است حداقل یک‌سال در یک شهر حاشیه‌ای و کوچک زندگی کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید پس‌انداز بیشتری داشته باشید و بعد از چند سال شرایط زندگی و موقعیت اسکان خود را تغییر دهید.

مزایا و معایب زندگی در اسپانیا برای ایرانیان

با اقامت طلایی از همه امتیازات زندگی در اسپانیا برخوردار شوید

در این مقاله با مزایا و معایب زندگی در اسپانیا برای ایرانیان آشنا شدیم. با‌توجه‌به مواردی که در این مقاله به آن اشاره کردیم تصمیم‌گیری درباره اینکه زندگی در اسپانیا خوب یا بد است، راحت‌تر خواهد بود. اگر مزایا و جاذبه‌های زندگی در اسپانیا شما را به اخذ اقامت این کشور تشویق کرده‌، یکی از بهترین راه‌های مهاجرت به این کشور اخذ اقامت طلایی (گلدن ویزا) است. با اقامت طلایی و سرمایه‌گذاری در اسپانیا می‌توانید به روشی مطمئن و زمانی کوتاه اقامت دائم و در نهایت پاسپورت این کشور را دریافت کنید. به‌منظور اطلاع کامل از شرایط دریافت گلدن ویزا و هزینه‌های سرمایه‌گذاری در اسپانیا می‌توانید به سایت ایران کانادا به آدرس irancanada.cc مراجعه کنید. همچنین از طریق تماس با شماره‌های موجود در سایت از مشاوره رایگان برخوردار شوید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار