کد خبر: ۲۲۴۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
بعد از تعویق مجمع باشگاه؛
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس می‌گوید تصمیم سازمان خصوصی سازی برای تغییر هیات مدیره استقلال و پرسپولیس منطقی و قانونی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شهریاری در خصوص اقدامات وزارت ورزش برای برگزاری مجمع استقلال و پرسپولیس و تعیین هیات مدیره برای این دو باشگاه گفت: این نوع تشکیل جلسه مشکلاتی خواهد داشت. یک فرایندی دارد. اگر قرار است هیات مدیره تغییر کند، برای جاهایی که فکر می‌کنند مشکل دارد باید اقدام کنند. در پرسپولیس در یک سال اخیر عالی کار شده و نتایج آن بدون حاشیه بوده است. وقتی یک تیم برنده وسط می‌آید، تغییر دادن به معنای یارگیری است. تغییر در پرسپولیس یعنی اینکه دنبال یارگیری هستند.

وی افزود: از تغییرات استقلال خبر ندارم و نمی دانم شرایط اعضای هیات مدیره آنها چیست. تغییر دادن کار وزارت ورزش است. خصوصی سازی هم زحمت کشیده و کارهای زیادی انجام داده است. باید یک آینه شفاف را نشان بدهند که وضعیت مالی شرکتها چیست ولی اینکه دنبال تعیین اعضای هیات مدیره باشند در قانون نیامده است.

رئیس هیات مدیره پرسپولیس تاکید کرد: هیچ کجا نیامده است که خصوصی سازی باید اعضای هیات مدیره را تعیین کند. خیلی شرکتها در فرابورس هستند که باید شبانه روز دنبال تعیین هیات مدیره برای آنها باشند. آیا می‌دانید برای استقلال و پرسپولیس چندین نفر را گزینش و مصاحبه کرده‌اند؟

شهریاری با اشاره به کنایه رئیس سازمان خصوصی سازی در خصوص «ابوالمشاغل» بودن بعضی از اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس تاکید کرد: گفته‌اند اعضای هیات مدیره شغل زیادی دارند. اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس باید شغلی داشته باشند یا نه؟ مگر می‌شود بیایند به باشگاه و فقط حق الجلسه بگیرند و بیکار باشند؟ خب معلوم است که یک جای دیگر مدیر هستند و درآمدی دارند. مگر می‌شود یک نفر هیچ‌کاره بیاید و برای باشگاه تصمیم بگیرد؟ اگر می‌خواهند عضو هیات مدیره تعیین کنند، باید یارگیری و دوستان خودشان را انتخاب کنند. این منطقی نیست. این انتخاب‌ها یعنی یارگیری که نباید یارگیری بشود.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که ظاهراً خیلی عجله داریم. شبانه روز می‌کوبیم این اتفاق رخ بدهد. قانون تجارت می‌گوید اعضای هیات مدیره حداقل باید دو سال باشند. مدت زمان کاری اعضای هیات مدیره پرسپولیس هنوز دو سال نشده است. من سال گذشته آمده‌ام. بعضی‌ها چند ماه است آمده‌اند. نمی‌شود قانون تجارت را زیر پا بگذاریم. احساسم این است این ترکیب چیدن، ترکیب تعیین هیات مدیره نیست بلکه یارگیری است تا تیمی را داشته باشیم که همه خودمانی باشند.

رئیس و عضو هیات مدیره پرسپولیس در ادامه انتقاداتش از سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: جنس، جنس ورزش است. اگر قرار است سازمان خصوصی سازی هیات مدیره هر شرکتی که به فرابورس می‌آید را تعیین کند، بگویند به عنوان وزارت دارایی وارد شوند و یا پیشنهاد بدهند. پاسخگوی هواداران در آینده فقط وزارت ورزش است. وزیر ورزش باید تعیین کند. امروز اگر وزارت ورزش بخواهد همه را تغییر بدهد بلامانع است ولی اینکه خصوصی سازی وارد بشود و بگوید همه را عوض می‌کنیم، منطقی به نظر نمی‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجمع دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار بود در روزهای گذشته برگزار بشود اما به دلیل اختلاف بین سازمان خصوصی سازی و وزارت ورزش و جوانان در برگزاری مجمع و انتخاب اعضای جدید هیات مدیره، برگزاری مجمع به تعویق افتاد و احتمال دارد این اتفاق در هفته پیش رو رخ بدهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار