کد خبر: ۲۲۴۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
از نظر تکنیکالیست‌ها، مرز ۴۹ هزار تومان حمایت مهمی است که با شکست این سطح احتمالا فشار فروش در بازار سکه بیشتر می‌شود.

سیگنال سیاسی به بازار ارز؛ خریداران از بازار فرار کردند

دبیرکل کانون صرافان گفت: مردم نه‌تنها خرید نمی‌کنند، بلکه احتمال فروش هم در بازار از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

کامران سلطانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره دلایل اصلی کاهش نرخ ارز در بازار می‌گوید: اخبار از آزادی دارایی‌های ایران و بهبود روابط سیاسی منطقه‌ای با کشورهای عربی و به‌خصوص عربستان سعودی، در منفی شدن قیمت‌ها در بازار اثرگذار بوده است.

وی می‌افزاید: همچنین به دلیل نگرانی از کاهش قیمت‌ها پس از توافق و آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده، با کاهش تقاضای خرید ارز روبه‌رو بودیم.

دبیرکل کانون صرافان با بیان این‌که عامل اصلی تغییرات نرخ، عرضه وتقاضا است، توضیح می‌دهد: هر زمان اخبار خوب در بازار پخش شود، تقاضا کاهش می‌یابد و خریداران که اکثرا واردکنندگان کالا هستند هم به دلیل نگرانی از کاهش نرخ، از خرید ارز دست نگه می‌دارند.

سلطانی‌زاده متذکر می‌شود: همچنین مردم نه‌تنها خرید نمی‌کنند، بلکه احتمال فروش هم در بازار از ترس کاهش بیشتر قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

در همین حال اقتصادنیوز نوشت: از نظر تکنیکالیست‌ها، مرز ۴۹ هزار تومان حمایت مهمی است که با شکست این سطح احتمالا فشار فروش در بازار سکه بیشتر می‌شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد شب گذشته در معاملات پشت خطی، قیمت دلار سه پله با مرز روانی ۴۹ هزار تومان فاصله داشت.از نظر تکنیکالیست‌ها، مرز ۴۹ هزار تومان حمایت مهمی است که با شکست این سطح احتمالا فشار فروش در بازار سکه بیشتر می‌شود.

چشم‌انداز اونس طلا نزولی است و آینده دلار هم به اخبار گره خورده است ولی بررسی نمودار تکنیکالی سکه امامی حرف‌هایی برای گفتن دارد.شاخص قدرت خرید نسبی در بازه روزانه به محدوده زون حمایتی رسیده که از سال ۹۷ تا کنون شتاب نزولی سکه را کم کرده است‌، ولی سکه امامی حمایت خط روند صعودی خود را در محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان از دست داده است. از آذر تاکنون سکه امامی با برخورد به این خط روند به بالا بازگشته بود و این خط روند صعودی تا کنون ۶ بار مانع از نزول سکه شده بود ولی در آخرین برخورد سکه امامی نتوانست بالای این محدوده بماند و با از دست رفتن حمایت خط روند تا حمایت ۶۱ درصد فیبوناچی تا محدوده ۲۸ میلیون کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر حمایت ۶۱ درصد فیبوناچی در محدوده ۲۸ میلیون تومان، مهمترین حمایت سکه است و سکه برای بازپس‌گیری خط روند صعودی باید بالای محدوده ۲۹ میلیون تومان تثبیت شود.

برچسب ها: دلار ، قیمت دلار ، نرخ ارز
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار