کد خبر: ۲۲۵۰۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد 9754 واحدی همراه شد.

افزایش 9754 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران بعد از ریزش دو روز گذشته، امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 9754 واحد به رقم 2 میلیون و 155 هزار و 169  واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم وزن با افزایش 667 واحد به رقم 730 هزار و 412 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 7 میلیون و 928 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 8.5 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 534 هزار فقره معامله و به ارزش 6 هزار و 480 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، اما میزان رشد کمتر از یک درصد بود.

شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی به میزان 0.45 درصد تقویت شدند. این دو شاخص با معیار هموزن 0.9 درصد افزایش یافتند.شاخص آزاد شناور 0.54 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.67 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 0.2 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، مپنا، پالایش نفت بندرعباس، پتروشیمی خلیج‌فارس، پالایش نفت اصفهان، فولاد خوزستان و پالایش نفت تهران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با افزایش 107 واحد به رقم 27 هزار و 626 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 529 هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس به 478 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.9 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 329 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 351 میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدود 12 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای مالی سپهرصادرات، فولاد هرمزگان، بانک دی، پلیمر آریاساسول، پالایش نفت لاوان به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را به جای گذاشتند و نمادهای پتروشیمی زاگرس و ایران‌خودرو دیزل بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

به گزارش فارس، دولت امسال در نظر دارد، بازار سرمایه را به عنوان یکی از سکوهای تأمین مالی کلان برای شرکت‌ها و اشخاص حقیقی در نظر بگیرد و از بازار سرمایه برای پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های موجود شرکت‌ها استفاده کند.

همچنین سرمایه‌های خرد مردم از طریق بازار سرمایه تجهیز و به اتمام پروژه‌های شرکت‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام اختصاص پیدا کند. با توجه به اولویت‌های دولت از جمله تکمیل طرح‌های عمرانی و توسعه سواحل مکران به عنوان اولویت‌های توسعه دریامحور در جهت توسعه تجارت بازار سرمایه محل مناسبی برای تأمین مالی این پروژه‌ها در قالب شرکت‌ها سهامی عام پروژه است که امسال قرار است تعدادی شرکت سهامی عام پروژه‌محور از طریق بورس اوراق بهادار تهران به فرابورس ایران راه‌اندازی شوند و با تأمین مالی از بازار سرمایه به انجام پروژه‌های عمرانی اقدام کنند.

برچسب ها: بورس ، شاخص کل بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار