کد خبر: ۲۲۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از هفته دوم لیگ ملتهای والیبال به مصاف آلمان رفت و به پیروزی ۳-۰ رسید.

لیگ ملتهای والیبال ۲۰۲۳؛ ایران از سد آلمان گذشت

در هفته دوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ والیبال، ایران در روتردام هلند با تیم‌های آلمان، ایتالیا، آمریکا و هلند روبرو خواهد شد. ایران از ساعت ۱۴:۳۰ امروز در نخستین دیدار به مصاف آلمان رفت و در یک بازی برتر به پیروزی ۳-۰ رسید.

تیم ملی والیبال ایران با ترکیب سید محمد موسوی، محمد ولی‌زاده، مرتضی شریفی، پوریا حسین‌خانزاده، محمدطاهر وادی، امین اسماعیل‌نژاد و محمدرضا حضرت‌پور بازی را برابر آلمان آغاز کرد.

ست اول: ایران ۲۵ - ۲۳ آلمان

دو تیم بازی را پایاپای شروع کردند و محمد موسوی با یک دفاع روی تور عالی ایران را ۵-۴ جلو انداخت. موسوی امتیاز دوم خود را هم با دفاع گرفت.

با آبشار اسماعیل‌نژاد ایران امتیاز ۹ را در مقابل ۸ امتیاز آلمان کسب کرد. با امتیازی که ولی‌زاده بدست آورد، ایران در امتیاز ۱۶ از آلمان جلو افتاد اما این تیم دو امتیاز پیاپی گرفت تا ۱۷ - ۱۶ نتیجه به سود آلمان شود.

ایران در امتیازات پایانی ست توانست بازی را کنترل کند و ۲۵ بر ۲۳ ست را برنده شود. در ست نخست اسماعیل‌نژاد یک تنه ۱۰ امتیاز آورد، حسین خانزاده ۵ امتیاز گرفت و محمد موسوی با ۴ امتیاز، عملکرد خوبی در دفاع و سرویس داشت.

ست دوم: ایران ۲۶ - ۲۴ آلمان

پوریا حسین‌خانزاده نخستین امتیاز ایران در ست دوم را کسب کرد. امتیاز سرویس موسوی که روی خط فرود آمد، ایران را ۷-۶ جلو انداخت. سه مدافع آلمان در روی تور مهاجمان ایران را ناکام گذاشتند تا آلمانی‌ها ۱۰-۸ پیش افتند. با دو امتیاز سرویس خانزاده، ایران در امتیاز ۱۱ - ۱۰ پیش افتاد.

آلمان در اواسط ست بازی را در دست گرفت و نتیجه را ۱۷ - ۱۴ کرد. آلمان تا امتیاز ۲۰، اختلاف سه امتیازی را حفظ کرد. با امتیاز ولی‌زاده ایران در امتیاز ۱۹ به بازی برگشت و شریفی نتیجه را به تساوی کشاند. آلمان مانند ست قبل باز هم در امتیازات پایانی کم آورد و ایران ۲۶-۲۴ این ست را هم برد.

در ست دوم شریفی با ۸ امتیاز حمله و یک امتیاز سرویس نقش پررنگی در تیم ایران داشت.

ست سوم: ایران ۲۵ - ۱۶ آلمان

ایران شروع طوفانی داشت و با سرویس‌های اسماعیل‌نژاد ۶-۲ جلو افتاد. ایران در این ست اجازه نداد اختلاف امتیاز کم شود و در امتیاز ۱۸-۱۰ مربی آلمان وقت استراحت گرفت. ایران همچنان تیم برتر میدان بود و در نهایت ست سوم را ۲۵ بر ۱۶ پیروز شد.

عملکرد ایران در هفته نخست:

هفته نخست لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ به میزبانی دو شهر اوتاوا در کانادا و ناگویای ژاپن از ۶ تا ۱۱ ژوئن ( ۱۶ تا ۲۱ خرداد) برگزار شد که تیم ملی والیبال ایران به ترتیب به مصاف ژاپن، لهستان، چین و اسلوونی رفت و در این چهار بازی تنها به یک پیروزی رسید. والیبال ایران مقابل ژاپن میزبان با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد. در بازی دوم، ایران مقابل لهستان با نتیجه نزدیک ۳ بر۲ بازی را واگذار کرد، در بازی سود ۳ بر ۱ چین را شکست داد و در در چهارمین و آخرین بازی خود در هفته نخست لیگ ملت‌ها، بازی را با نتیجه ۳ بر صفر مقابل اسلوونی واگذار کرد.

اسامی تیم ایران در  هفته دوم لیگ ملت‌های ۲۰۲۳:

سید محمد موسوی (کاپیتان)، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، محمد طاهر وادی، جواد کریمی، امین اسماعیل‌نژاد، علی حاجی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، امیرحسین اسفندیار، مرتضی شریفی، پوریا حسین خانزاده، شهروز همایونفرمنش، میثم صالحی بازیکنان اعزامی به هلند برای حضور در هفته دوم لیگ ملت‌ها هستند.

بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال ایران در هفته دوم تصمیم گرفت که ترکیب خود را تغییر دهد. عطایی در هفته دوم، میثم صالحی را به جای محمد جواد معنوی نژاد جایگزین کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار