کد خبر: ۲۲۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
یکی از قوانین مهمی که در مجلس شورای اسلامی ایران به تایید رسیده و ثبت شده، ثبت کردن فاکتور کلیه موارد مهم فروش و خرید توسط افراد فعال در صنف های مختلف است.

ثبت فاکتور در سامانه مودیان

یکی از قوانین مهمی که در مجلس شورای اسلامی ایران به تایید رسیده و ثبت شده، ثبت کردن فاکتور کلیه موارد مهم فروش و خرید توسط افراد فعال در صنف های مختلف است. بر همین اساس سازمان امور مالیاتی کشور برای ایجاد نظم و رعایت حق و حقوق در بین سایر صنوف و همچنین به منظور بهبود وضعیت اقتصادی، سامانه ای به نام سامانه مودیان راه اندازی کرده است. طبق قانون کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در صنف های مختلف فعالیت می کنند، باید در این سامانه ثبت نام کرده و سپس فاکتورهای مرتبط با کسب و کار خود را در آن ثبت کنند . برای یادگیری ثبت فاکتور در سامانه مودیان و انجام آن همراه ما باشید تا به طور کامل با این روند آشنا شوید لیکن با توجه به اهمیت موضوع و به منظور آگاهی مودیان گرامی خلاصه ای از روند ثبت نام درسامانه و تشکیل کارپوشه را که پیشتر به آن پرداختیم متذکر میشویم .

ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی
همانطور که پیش تر گفته شد اولین اقدام برای این که بتوانید فاکتور فروش را در سامانه مودیان مالیاتی ثبت کنید، باید در این سامانه ثبت نام کنید. سپس در این سامانه یک کار پوشه تشکیل داده و سپس روند فعالیت های اقتصادی خود را در آن مشاهده و بررسی نمایند. به طور کلی برای تعریف کار پوشه مالیاتی می توان گفت که کار پوشه یک پل ارتباطی بین کاربران (مودیان مالیاتی) و سازمان امور مالیاتی کشور است. بدین صورت که مودیان مالیاتی با تشکیل کار پوشه برای خود می توانند در این کار پوشه، اظهارنامه های مالیاتی، و عوارض ارزش افزوده را مشاهده کرده و همچنین پرونده شکایات و درخواست های مالیاتی خود را بررسی و پیگیری کنند. در کارپوشه کلیه فعالیت های مالی و مالیاتی ذخیره و ثبت می شود. سپس از طریق آن محاسبات لازم برای پرداخت مالیات تعیین می گردد. برای شروع ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی ابتدا در نظام مالیاتی کل کشور ثبت نام کنید. پس از آن به صورت خودکار در این سامانه یک کد به شما اختصاص داده می شود که با پیگیری آن باید اطلاعات شخصی و هویتی خود را به صورت دقیق در آن ثبت کنید. برای این کار وارد آدرس سایت my.tax.gov.ir شده و در کار پوشه ای که برای شما ایجاد شده اطلاعات مورد نظر سازمان را درج و وارد نمایید.

روش های درج و ثبت صورتحساب های الکترونیکی
یکی از مهم ترین کاربردهای ضروری استفاده و ثبت نام در سامانه مودیان مالیاتی، امکان درج اطلاعات و ثبت صورتحساب های الکترونیکی به صورت دقیق است. برای ثبت کردن صورتحساب ها و فاکتورهای فروش، مودی مالیاتی باید ابتدا اطلاعات فاکتور فروش را در یک فایل اکسل درج نماید. سپس وارد سامانه مودیان مالیاتی شده و فایل های اکسل صورتحساب ها و فاکتورهای فروش را در آن وارد (import) نمایید. علاوه بر این، در صورتی که اطلاعات و فرصت کافی برای ثبت کردن اطلاعات فاکتورهای فروش در فایل اکسل را ندارید، می توانید از طریق نرم افزار آنلاین کاربرد کامپیوتر کلیه مراحل را به صورت سریع و آسان انجام دهید. برای انجام این کار کافی است وارد کار پوشه خود در سامانه مودیان مالیاتی شده و سپس صورتحساب الکترونیکی کسب و کار خود را به صورت آنلاین با استفاده از نرم افزار کاربرد کامپیوتر به صورت آنلاین ارسال کنید. این روش در مقایسه با روش اول هزینه بسیار کمتری خواهد داشت؛ علاوه بر این، امکان ارسال و ثبت فاکتور فروش سریع تر فراهم می شود.(اموزش کارپوشه مودیان مالیاتی)

نحوه ثبت فاکتور در سامانه مودیان مالیاتی با استفاده از نرم افزار کاربرد کامپیوتر
با پیشرفت تکنولوژی همه ما شاهد تغییرات عمده ای در کسب و کارهای مختلف هستیم. این موضوع برای ثبت فاکتور و صدور صورتحساب های الکترونیکی نیز برای کسب و کارهای مختلف نیز صدق می کند. بدین صورت که برای ثبت فاکتور و صدور صورتحساب دیگر نیازی به استخدام کردن یک حسابدار یا شرکت های معتمد برای انجام مراحل ذکر شده در بالا نیست. بلکه با تهیه کردن نرم افزار کاربرد کامپیوتر با صرف هزینه های بسیار کم تر می توانید به راحتی فاکتورهای فروش مرتبط با کسب و کار خود را سریع و آسان در این سامانه ثبت کنید. روش کار بدین صورت است که ابتدا فایل اطلاعات مالی و مالیاتی موجود در کار پوشه خود که در سامانه مودیان مالیاتی ثبت شده را دانلود نمایید. سپس وارد پنل نرم افزار کاربرد کامپیوتر شوید و فایلی که دانلود کرده اید را در قسمت پنل اطلاعات کاربری خود آپلود کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار