کد خبر: ۲۲۵۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳
رئیس پلیس فتای البرز خبر داد؛
کرج- رئیس پلیس فتا استان البرز از دستگیری اعضای باند پنج‌نفره که به طور گسترده در سطح کشور اقدام به برداشت غیرمجاز (فیشینگ) از کاربران کرده بودند توسط پلیس البرز خبر داد.

سرهنگ رسول جلیلیان در گفت‌وگو با مهر اظهار کرد: در پی شکایات متعدد شهروندان به پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب اشخاص موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس این استان قرار گرفت.

وی بیان کرد: با تلاش شبانه روزی کارشناسان و اقدامات پیچیده پلیسی متهمان در یکی از استان‌های شمال غربی کشور شناسایی شدند. وی گفت: مأموران با نیابت قضائی به استان مورد نظر اعزام و ۵ نفر را دستگیر و از مخفیگاه آنها تعدادی گوشی تلفن همراه، بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ قطعه اطلاعات کارت بانکی و تجهیزات رایانه‌ای کشف شد.

سرهنگ جلیلیان خاطرنشان کرد: متهمان با ترفند سامانه ثنا و سهام عدالت طعمه‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی داخلی شناسایی و با ورود به حساب کاربری، اقدام به خالی کردن حساب بانکی می‌کردند. رئیس پلیس فتا البرز بیان کرد: ارزش ریالی کلاهبرداری تاکنون ۴۰ میلیارد ریال برآورده شده است.

وی یادآور شد: اکنون ۶۳۰ مالباخته از سراسر کشور شناسایی شدند و چنانچه افرادی به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفتند به پلیس فتا استان البرز مراجعه کنند. سرهنگ جلیلیان از کاربران خواست به هیچ وجه لینک پیامک‌های ناشناس و مشکوک را باز نکنند تا از هرگونه کلاهبرداری مجازی پیشگیری شود.

رئیس پلیس فتای البرز تاکید کرد: پیامک‌های سازمانی و رسمی از سرشماره های معتبر ارسال می‌شوند و کاربران به هیچ عنوان به لینک‌هایی که از طریق سرشماره های ناشناس و شخصی ارسال شده مراجعه نکنند.

سرهنگ جلیلیان، سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.

وی تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار