کد خبر: ۲۲۵۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
­معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو از عرضه محصول کراس اوور K ۱۲۵ با استاندارد‌های ۸۵ گانه در زمستان ۱۴۰۲ خبر داد.

عرضه محصول کراس اوور K۱۲۵؛ زمستان ۱۴۰۲

مهدی رادمنش معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران خودرو  با تاکید بر ایجاد فضای تعاملی میان ایران خودرو و پلیس راهور، در خصوص تجهیزات ایمنی به روز در خودرو‌های جدید گفت: امکاناتی مانند سامانه کنترل پایداری الکترونیکی خودرو، دستیاری حرکت در سربالایی و سرپایینی و کیسه هوای جانبی و پرده ای، سامانه کنترل کشش، سامانه پایش فشار باد تایر و ایزوفیکس صندلی کودک از جمله این تجهیزات جدید و به روز به شمار می‌روند. 
 
وی با اشاره به این که در زمستان امسال محصول طرح کراس اوور K ۱۲۵ که به امکانات روز مجهز بوده و دارای استاندارد‌های ۸۵ گانه است روانه بازار خواهد شد، افزود: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، از مردادماه امسال تمامی محصولات ایران خودرو قابلیت تجهیز به امکانات ESC، نشانگر باد تایر و GSI خواهند داشت، هم چنین امکان حفاظت از عابر پیاده نیز بر روی همه محصولات اجرا خواهد شد.
 
کاهش تصادفات با نصب سامانه محدود کننده سرعت
 
سرهنگ سوزان جوادنژاد، رییس دفتر تحقیقات کاربردی پلیس راهور، با اشاره به برنامه و اقدامات ایران خودرو برای تجهیز محصولات تولیدی به امکانات جدید و به روز، گفت: اگر در آینده این امکانات ایران خودرو بر روی خودرو‌ها نصب شود، سازمانی که بیش از همه راضی خواهد شد، پلیس راهور است؛ زیرا نصب این امکانات تصادفات را کاهش خواهد داد و اگر بتوانیم حتی جان یک نفر را نیز نجات دهیم، کار ارزشمندی انجام داده‌ایم.
 
وی افزود: برخی از امکانات مانند نمایش نقطه کور در آینه، کمک شایانی به ویژه به رانندگان خودرو‌های سنگین مانند کامیون‌ها خواهد کرد تا از بروز حادثه جلوگیری کنند، هم چنین سامانه محدود کردن سرعت نیز می‌تواند بسیار مفید باشد، زیرا یکی از اصلی‌ترین علل تصادفات افزایش سرعت است.
 
 خطای انسانی علت ۷۰ درصد تصادفات 
 
سرهنگ رابعه جوان بخت، رییس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: به عنوان کسی که هر روز تصادفات را رصد می‌کند می‌گویم واقعیت این است که اگر از موضوع ایمنی خودرو فاصله بگیریم، بیش از ۷۰ درصد تصادفات تنها و تنها به دلیل خطای انسانی رخ می‌دهد.
 
وی اظهار امیدواری کرد، قابلیت‌های موجود و جدیدی که ایران خودرو برای نصب بر روی محصولات تولیدی در نظر گرفته است فراگیر شود ضمن اینکه نصب هریک از این امکانات، نویدبخش کاهش حجم بسیار زیادی از تصادفات است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار