کد خبر: ۲۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
همزمان با سفر کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل، شانزدهمین دوره مراسم جایزه بزرگ انرژی جهان دی ماه سال جاری به میزبانی تهران برگزار می‌شود.
مجید سرایداریان رئیس انجمن مدیریت سبز ایران با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره مراسم جهانی انرژی در ایران، گفت: جایزه جهانی انرژی جایزه ای برای توسعه پایداری است.

وی با اعلام اینکه این جایزه به راهکارهای نوین در مدیریت و مصرف منابع که توسط افراد مبتکر شناسایی و به کار گرفته شده، اعطا می‌شود، تصریح کرد: جایزه جهانی انرژی فرصتی به منظور ارائه دستاوردهای برجسته شناخته شده در سطح جهانی است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه نخستین مراسم جایزه جهانی انرژی در سال ۱۹۹۹ میلادی با ابتکار بنیاد جهانی انرژی و با حمایت سازمان ملل متحد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 7 هزار طرح و پروژه سبز از ۱۷۷ کشور عضو دبیرخانه بنیاد جهانی انرژی برای ارزیابی و تعیین بهترین طرح‌های نوآورانه ارسال شده است.

سرایداریان با یادآوری اینکه جایزه جهانی انرژی معتبرترین و شناخته شده ترین جایزه زیست محیطی در جهان است، اظهارداشت: امروز کیفیت، تنوع پروژه‌ها و طرح‌های ارسالی به بنیاد جهانی انرژی بسیار چشمگیر است، چرا که جایزه در پنج حوزه زمین، انرژی، آب و هوا و توسعه جوانان برگزار می شود.

رئیس انجمن مدیریت سبز ایران با بیان اینکه امسال شانزدهمین دوره بخش بین‌المللی این مراسم با حضور بیش از 2 هزار نفر از متخصصان ایرانی و نمایندگان ۱۷۷ کشور جهان به میزبانی تهران برگزار خواهد شد، اظهارداشت: پیش بینی می شود برخی شخصیت‌های بزرگ سیاسی جهان همچون کوفی عنان دبیرکل اسبق سازمان ملل به تهران سفر خواهد کرد.

به گفته وی، نامزدهای دریافت جایزه جهانی انرژی از سراسر جهان و از پنج قاره هستند و آنچه در حال حاضر قابل توجه است، وجود یک پروژه از ایران در میان نامزدهای دریافت این جایزه جهانی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: