کد خبر: ۲۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
رئیس نظارت بر کیفیت نفت خام مدیریت نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران از رکوردگیری تولید نفت خام شرکتهای تابعه تولیدی این شرکت در اوایل آبانماه امسال خبر داد.
علیرضا بوجاری در هفدهمین نشست کمیته کنترل و نظارت بر کمیت و کیفیت محصولات تولیدی شرکت ملی نفت ایران که به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران در باشگاه شماره ٣ صنعت نفت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: در این رکوردگیری، شاخصهایی نظیر میزان آب، نمک و H٢S موجود در نفت خامهای تولیدی بررسی شد.

وی با اشاره به این که باید ظرفیت واحدهای نمکزدایی با میزان آب و نمک مخازن نفتی تناسب داشته باشد، تصریح کرد: همچنین لازم است بین میزان H٢S نفت تولیدی و صادراتی با استانداردهای روز اروپا مطابقت کند.

براساس گزارش وزارت نفت، بوجاری با اشاره به برنامه افزایش تولید نفت ایران در پساتحریم گفت: افزایش تولید به صورت طبیعی، افزایش گازسوزی را نیز به دنبال خواهد داشت و در این زمینه باید ملاحظات زیست محیطی را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به این که رکوردگیری در بازه زمانی چندروزه انجام شده است و قاعدتا نتایج آن قابل تعمیم به بلندمدت نیست، خاطرنشان کرد: اما این بررسی، نکات بسیاری را در خصوص شاخصهای نفت خامهای تولیدی روشن کرده است.

برچسب ها: نفت ، ایران ، تجارت آنلاین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار