کد خبر: ۲۲۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
آن طور که برخی از رسانه ها و معامله گران مدعی هستند امروز قیمت دلار نتوانست بالای مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان برود و چند پله پایین تر از دیروز به فروش رسید.

بازار دلار و سکه بهم ریخت؛ خریداران ناپدید شدند

اقتصادنیوز نوشت: ‌دلار تهران امروز با گپ منفی تقریبا ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی شروع به کار کرد و در نیمه ظهر امروز در حدود ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

بازار ارز تهران این روزها شاهد دومینوی کاهش قیمت دلار است. عده ای از معامله گران مدعی هستند که در شرایط فعلی خریدار در بازار نایاب شده و برخی از خریدارن برای خرید ارز در نرخ های پایین تر کمین کرده اند و به دنبال فرصت مناسب برای حمله به بازار هستند.

بازار دلار بهم ریخت

آن طور که برخی از رسانه ها و معامله گران مدعی هستند امروز قیمت دلار نتوانست بالای مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان برود و چند پله پایین تر از دیروز به فروش رسید. دلار تهران امروز با گپ منفی تقریبا ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی شروع به کار کرد و در نیمه ظهر امروز در حدود ۴۹ هزار و ۴۰۰ تومان به فروش رسید.

در شرایط فعلی برخی از تحلیلگران اقتصادی باور دارند که مرز حمایتی ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان برای دلار مهم است و در صورتی که این مرز هم از دست برود احتمال عقب نشینی به کانال های پایین تر هم محتمل است.

کاهش ۶۰۰ تومانی دلار در هرات

بازار ارز هرات در شروع معاملات نقدی امروز نسبت به دیروز تقریبا رنج بود اما مدت زیادی از آغاز به کار بازار نگذشته بود که که مرز ۴۹ هزارو ۸۰۰ تومان از دست رفت و جو فروش در بازار یاد شده بیشتر شد و دلار تا نیمه کانال۴۹ هزار تومان پایین آمد. این پایان عقب نشینی نرخ دلار در هرات نبود و در نیمه ظهر امروز هر برگ اسکناس آمریکایی در بازار مذکور با ۴۹ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد که نسبت به عصر دوشنبه در حدود ۶۰۰ تومان کاهش را نشان می دهد. به نظر می رسد که نوسانات کاهشی هرات در بازار امروز بر روی بازار فردوسی تاثیر گذار بود.

گپ منفی نرخ حواله درهم

از سوی دیگر، قیمت درهم نیز در شروع بازار امروز با گپ منفی ۷۰ تومانی آغاز به کار کرد و تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان عقب نشینی کرد. قیمت درهم ظهر امروز ۱۳ هزار و ۶۸۰ تومان بود که نسبت به روز قبل نوسان کاهشی تقریبا ۱۰۰ تومانی را نشان می دهد.

سیگنال آمریکا به بازار دلار

یکی از خبرهای مهم امروز خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره فعالیت هسته ای ایران منتشر کرد. این خبرگزاری در گزارشی نوشته ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا تأکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به دنبال تسلیحات اتمی نیست. عده ای از معامله گران با استناد به این گزارش می گفتند این خبر ممکن است ممکن است تا حدودی از تنش های به وجود آمده برسر فعالیت هسته ای را کم کند.

عده ای از معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار در اوایل مرداد تعیین تکلیف خواهد کرد؛ یا کف قیمتی سال ۱۴۰۲ یعنی ۴۶ هزار و ۷۰۰ تومان را از دست می‌دهد و کف جدید می‌سازد یا قیمت به بالای میانگین متحرک می‌رود و در این صورت شاهد افزایش قیمت به بالای ۵۲ هزار خواهیم بود.

تداوم عقب نشینی قیمت طلا و سکه

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار امروز با کاهش ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومانی نست به دیروز در حدود ۲ میلیون و ۳۳۳ هزارو ۱۰۰ تومان به فروش رسید. قیمت سکه امامی هم که عصر دیروز با افت ۳۰۰ هزار تومانی در محدوده ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بسته شده بود. در بازار امروز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی تا مرز ۲۸ میلیون تومان پایین آمد. عده ای از معامله گران می گفتند در صورتی مرز ۲۸ میلیون تومان از دست برود احتمال عقب‌نشینی تدریجی تا پله نهم کانال ۲۶ میلیون تومان هم محتمل خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار