کد خبر: ۲۲۵۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح نارنجی برای افزایش سرعت وزش باد و رسیدن ارتفاع امواج به ۲ متر در سواحل جنوبی کشور صادر شده است.

کبری رفیعی گفت: هشدار سطح نارنجی برای  افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع موج تا دو متر از امروز تا روز پنج شنبه صادر شده است.

به گفته کارشناس هواشناسی، افزایش سرعت وزش باد تا محدوده ۳۸ نات (حدود ۷۰ کیلومتر بر ساعت) و افزایش ارتفاع امواج بین ۱ تا ۲ متر در سواحل جنوبی کشور و بیش از ۲ متر در فراسواحل استان بوشهر و خوزستان پیش بینی می شود.

او می‌گوید: نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس، در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و خوزستان درگیر این سامانه خواهند بود. غرق شدن شناگران و غواصان، اختلال در تردد‌های دریایی با شناور‌های سبک و نیمه سنگین و صیادی، اختلال در تردد شناور‌های مسافربری و آسیب به تور‌های صیادی وقفس‌های پرورش ماهی و ایجاد اختلال در فعالیت‌های دریایی درسواحل و فراسواحل از جمله مخاطرات این سامانه است.

رفیعی گفت:  اجتناب از فعالیت‌های شنا وغواصی، جلوگیری از تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و صیادی و انجام فعالیت‌های تفریحی دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری و فعالیت‌های دریایی فراساحل توصیه می‌شود.

او گفت: در حال حاضر دمای هوای تهران به ۴۰ درجه رسیده و این افزایش دما همچنان تا پایان هفته ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار