کد خبر: ۲۲۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۹۰ درصد بازار سرمایه به عبارتی ۶۲۳ نماد در وضعیت قرمز (منفی) و تنها ۱۰ درصدی بازار یعنی ۷۸ نماد در محدوده مثبت معامله شدند.

خروج نقدینگی از بورس

یکشنبه (۲۵ تیر) در ابتدای بازار  شاخص کل بورس با ریزش ۶۵۳  واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۷۰ هزار و ۲۳۶ واحدی قرار گرفت .در انتهای بازار شاخص کل بورس با ریزش ۴۹ هزار و ۵۹۳ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۲۹۶ واحدی ایستاد.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۳ هزار و ۳۲ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «شهر»، «خودرو» و «وبملت» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن با ریزش ۱۹ هزار و ۵۱۵ واحدی روی پله ۷۰۸ هزار و ۴۹۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۵ هزار و ۸۸۰ میلیارد سهم به ارزش ۳ هزار و ۳۲ هزارمیلیارد تومان رسید. شاخص فرابورس هم با اُفت ۷۰۷ واحدی روی پله ۲۶ هزار و ۴۷۸ واحدی ایستاد.
برترین گروه صنعتی بورس
امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۴۵۱ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «بانک ها» و «شیمیایی ها» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.
بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابور
ومهان ۲، افران و کاردان ۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های ومهان ۲، شستا و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
اعتماد ۴، کاله ۵۳ و کرمان ۵۳۱ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، کرمان و خاور بیشترین حجم معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.

در همین حال بک کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت بورس گفت: امروز ۹۰ درصد بازار سرمایه به عبارتی ۶۲۳ نماد در وضعیت قرمز (منفی) و تنها ۱۰ درصدی بازار یعنی ۷۸ نماد در محدوده مثبت معامله شدند.

غفوری افزود: در معاملات امروز شاخص کل بورس با ریزش بیش از ۴۹ هزار واحدی و درصد تغییرات ۲.۳۹ درصدی در جایگاه ۲ میلیون و ۲۱ هزار واحدی ایستاد شاخص کل هم وزن نیز با ریزش بیش از ۱۹ هزار واحدی و درصد تغییرات منفی ۲.۶۸ درصدی در تراز ۷۰۸ هزار و ۴۹۶ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: حجم معاملات امروز ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون برگه سهم ثبت شده است همچنین ارزش معاملات امروز حدود ۵ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومانی رقم خورد در نهایت ۹۵۰ میلیارد تومان در معاملات امروز نقدینگی افراد حقیقی از بازار سرمایه خارج شد.

غفوری می‌گوید: امروز ۹۰ درصد بازار سرمایه به عبارتی ۶۲۳ نماد در وضعیت قرمز (منفی) و تنها ۱۰ درصدی بازار یعنی ۷۸ نماد در وضعیت مثبت معامله شدند.

او افزود: امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی افراد حقیقی بودند و بیشترین خروج نقدینگی را صنعت بانک به خود اختصاص داد. در کل بازار وضعیت منفی را در حال تجربه کردند است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: روند نرخ دلار یکی از عوامل اثر گذار بر روند بازار سرمایه بود لازم است گفته شود که عدد یک میلیون و ۹۸۰ هزار واحد و ۲ میلیون واحد از جمله نقاط حساس و مهم برای بازار محسوب می‌شوند که باید دید واکنش بازار به این نقاط چیست؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار