کد خبر: ۲۲۶۲۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: طرح راهیابی متقلبان کنکور به دانشگاه‌ها یک موضوع سیاسی بود و می‌خواستند ناکارآمدی سیستم را نشان دهند و دانشگاه و کنکور را تلخ کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی خضریان در برنامه جهان آرا درباره طرح موضوع متقلبان در کنکور سراسری با اشاره به اینکه حرف غلطی زده شده است و باید در این باره صحبت کنیم، روایت اصلی این است که یک خبرنگار ادعایی را مطرح کرد که هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ متقلب بودند و سنجش می‌خواست آن‌ها را از دانشگاه خارج کند و مجلس می‌خواهد آن ها را به دانشگاه بفرستد. ما درباره این موضوع در همان روز پاسخ دادیم. همانجا خبرنگار مربوطه به ایجاد شایبه اذعان کرد.

خضریان گفت: من به فرامتن و مسائل سیاسی در پشت پرده این موضوع می‌پردازم. موضوع این است که سازمان سنجش بر اساس این استفساریه توانسته کارآمدی خودش را در دولت جدید نشان می‌دهد. حال اینکه روزنامه‌ای در تیتر یک صفحه خود را تیتر دروغ می‌گوید یعنی یک پروژه سیاسی است.

تقلب در کنکور ناشی از ناکارآمدی سیستم است؟

وی گفت: این روزنامه‌ها و خبرگزاری‌هایی که به این موضوع می‌پردازند و دروغ می‌نویسند می‌خواهند ناکارآمدی سیستم را نشان دهند و دانشگاه و کنکور را تلخ کنند. آن‌ها می‌خواهند دانشگاه‌ها را از بی اعتبار کنند.

این نماینده مجلس اظهار کرد: دروغ‌های سیاسی بافتند و فلان کمیسیون که به فلان جریان سیاسی مرتبط است این افراد (متقلب‌ها) را برگردانده است و اعتبار علمی وزارت علوم را زیر سوال ببرند. حتماً این موضوع یک پروژه سیاسی بوده است. اگر کسی مستندی دارد سند را ارائه کند. کسی سند ارائه کند هیچ کس حرفی درباره آن ندارد. چالش آینده تشدید این موضوع است که بگویند سازمان سنجش امکان یافتن دستگاه‌های تقلب را ندارد.

وی با اشاره به موضوع سوابق تحصیلی و اهمیت آن در نمره داوطلبان کنکور گفت: این موضوع با مسئله عدالت آموزشی مشکل ایجاد می‌کند. زیرا باید از آموزش و پرورش سوال شود که آیا توان برگزاری آزمون‌های سراسری برای کسب سوابق تحصیلی را دارد یا خیر. ضمن اینکه میان مدارس سطوح آموزش متفاوت است و عدالت آموزشی به خطر می‌افتد.

منبع: جهان‌آرا

برچسب ها: سازمان سنجش ، کنکور
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار