کد خبر: ۲۲۶۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
تمام افرادی که قصد کشت زعفران در خانه را دارند همواره با این پرسش که درآمد کشت زعفران در منزل چقدر است؟ مواجه هستند. شما زمانی می توانید از این روش به درآمد بالایی برسید که اصول کشت زعفران را رعایت کنید.

تمام افرادی که قصد کشت زعفران در خانه را دارند همواره با این پرسش که درآمد کشت زعفران در منزل چقدر است؟ مواجه هستند. شما زمانی می توانید از این روش به درآمد بالایی برسید که اصول کشت زعفران را رعایت کنید. نخستین گام انتخاب یک پیاز زعفران باکیفیت است که ارتباط مستقیمی با کیفیت محصول نهایی دارد. همچنین شما باید در انتخاب گلدان نیز دقت عمل بالایی را به کار گیرید.

گلدان هایی که از قابلیت زهکشی برخوردار هستند در ادامه شرایطی مناسب را برای شما جهت آبیاری و تغذیه گیاه فراهم می سازند. به بهترین زمانی که باید پیاز زعفران کاشته شود دقت کنید. عدم توجه به این بازه زمانی مانع از رشد گیاه و باردهی آن می شود. علاوه بر مواردی که بیان شد عوامل دیگری نیز بر تعیین درآمد کشت زعفران در منزل موثر هستند که در ادامه این نوشتار به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

درآمد کشت زعفران در منزل چقدر است؟

درآمد کشت زعفران در منزل

عموم افرادی که کشت زعفران را انتخاب می کنند هدفی جز کسب درآمد بالا از این طریق ندارند. اگر شما نیز جزء افرادی هستید که پتانسیل های لازم برای کشت زعفران در مزارع را ندارید می توانید کشت زعفران در خانه را انتخاب کنید. موضوعی که وجود دارد این است که پیازهای زعفران تنها تا 7 سال قدرت باردهی در گلدان و یا باغچه های کوچک را دارند. پس از پایان این 7 سال بایستی ریشه گیاه به زمین های بزرگ تر انتقال داده شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درآمد کشت زعفران در منزل بایستی ابتدا تعداد پیازهای زعفرانی که در گلدان کشت می شوند را بررسی کرد. با انتخاب یک گلدان سی در سی می توانید 40 عدد پیاز زعفران را کشت کنید. 40 عدد پیاز زعفران حدود 1 کیلوگرم می باشد که با کشت آن در گلدان می توانید در انتهای سال یک گرم زعفران برداشت نمایید.

میزان درآمدی که به واسطه کشت زعفران در منزل به دست می آورید در ابتدا بالا نیست؛ اما برای شروع می تواند کمک کننده باشد. فرقی نمی کند که قصد کسب چه میزان درآمدی داشته باشید، در هر صورت رعایت نکات کشت زعفران همچون کشت صحیح، آبیاری، محلول پاشی و کوددهی اهمیت بسیار زیادی دارند. این نکات شرایطی را فراهم می سازند تا با این روش به درآمدزایی برسید.

درآمد کشت زعفران در منزل چقدر است؟

عوامل موثر بر درآمد کشت زعفران در منزل

به طور کلی میزان درآمد کشت زعفران در منزل به دو عامل بستگی دارد. این عوامل شامل میزان پیاز زعفران کاشت شده و تکثیر آن و زعفران برداشت شده می شوند که هرکدام از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. در صورت استفاده از یک استراتژی مناسب برای کشت زعفران امکان درشت تر شدن پیازها پس از کشت فراهم می گردد.

علاوه بر این ممکن است پیازها پس از کشت تکثیر شده و به تعداد بیشتری تقسیم شوند. با تکثیر و یا درشت شدن پیاز زعفران میزان درآمد کشت زعفران در منزل نیز افزایش قابل توجهی خواهد یافت؛ بنابراین بهتر است حتما به این نکته توجه بسیار زیادی داشته باشید. این موضوع برای افرادی که قصد کشت زعفران در گلخانه ها را دارند اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که با تکثیر پیاز و درشت شدن آن درآمد کشت چندبرابر خواهد شد.

دومین عاملی که به آن اشاره شده میزان زعفران های برداشت شده است. رشد پیاز و درشت شدن آن می تواند بر میزان زعفران هایی که برداشت می کنید بسیار اثرگذار باشد. طبیعی است که با افزایش میزان برداشت زعفران، درآمد کشت زعفران در منزل نیز برای شما افزایش خواهد یافت.

درآمد کشت زعفران در منزل چقدر است؟

میزان درآمد حاصل از فروش زعفران

میزان درآمدی که به واسطه فروش زعفران کسب می کنید سالیانه افزایش خواهد یافت. این امر برای درآمد کشت زعفران در منزل نیز صدق می کند و تنها محدود به مزارع و گلخانه ها نمی شود. در سال اول پیازهای زعفران رشد کمتری نسبت به سال های بعدی خواهند داشت به همین جهت در این بازه زمانی درآمد کشت کم خواهد بود. با رعایت تمامی نکات کشت زعفران شما می توانید تکثیر و درشت شدن پیازها را در سال های بعدی شاهد باشید که نشان دهنده افزایش درآمد شما در سال های دوم تا هفتم است.

رشد پیازهای زعفران ارتباط مستقیمی با میزان برداشت زعفران دارد. به عنوان مثال اگر یک کیلوگرم پیاز زعفران در سال اول یک گرم زعفران تولید کند طی سال های بعد این میزان تولید چندبرابر خواهد شد و این امر به دلیل افزایش تعداد پیازهای کشت شده است. انتخاب کشت زعفران در منزل ایده ای عالی برای شروع این کسب و کار است که شما می توانید در سال های بعد پیازهای زعفران را به زمین های بزرگ تر انتقال دهید.

درآمد کشت زعفران در منزل چقدر است؟

خرید زعفران عمده از دیبا زعفران

با توجه به ارزش و قیمت بالای زعفران ها لازم است برای خرید زعفران عمده حتما به سراغ فروشگاه های معتبر بروید. این فروشگاه ها با سوابق درخشان خود محصولاتی اصل و باکیفیت را در اختیار شما قرار می دهند. همان گونه که می دانید در حال حاضر محبوبیت زعفران ها موجب شده تا نمونه های تقلبی بسیار زیادی از آن ها را در بازار ببینیم.

تشخیص زعفران های تقلبی و اصل برای افرادی که دانشی در این زمینه ندارند سخت است؛ بنابراین برای جلوگیری از بروز چنین امری توصیه داریم جهت خرید زعفران نگین، پیاز زعفران، زعفران سرگل و... حتما در انتخاب خود دقت کنید. ما در مجموعه دیبازعفران به عنوان بهترین عرضه کننده زعفران های اصل و باکیفیت تمام شرایط لازم برای مقایسه ویژگی ها و قیمت محصولات را برای شما عزیزان فراهم ساخته ایم تا بهترین خرید خود را تجربه کنید.

کلام آخر

با توجه به مطالبی که بیان شد می توان به این نتیجه دست یافت که درآمد کشت زعفران در منزل به میزان تکثیر پیازها و برداشت زعفران بستگی دارد. با توجه به فضای کمی که برای کشت زعفران در منزل در اختیار دارید نباید انتظار درآمد بالایی را به این طریق داشت؛ اما این روش برای شروع گزینه خوبی است. در این راستا لازم است حتما به نکات و اصول کشت صحیح زعفران در منزل، آبیاری، کوددهی و محلول پاشی آن ها توجه بسیار زیادی داشته باشید.

سوالات متداول

میزان درآمد کشت زعفران در منزل چقدر است؟

درآمد شما با این روش به میزان تکثیر پیازهای زعفران و میزان برداشت زعفران بستگی دارد.

هر یک گلدان چند عدد پیاز زعفران را در خود جای می دهد؟

به طور معمول می توان در گلدان های سی در سی حدود 40 عدد پیاز زعفران که معادل یک کیلوگرم می باشد را کشت کرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار