کد خبر: ۲۲۶۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش‌وپرورش با تشریح فرآیند بررسی اعتراضات معلمان و زمان اعلام نتایج اعتراضات رتبه‌بندی گفت: از مجموع ۹۴۰ هزار معلم مشمول رتبه‌بندی، ۳۴ درصد معلمان به رتبه خود اعتراض داشتند!
تسنیم: با تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان و تدوین آیین‌نامه اجرایی آن، معلمان با طی فرآیند طی شده به رتبه‌های خود دست یافتند و در مجموع ۹۶۰ هزار نفر از معلمان مشمول رتبه‌بندی شدند البته در این فرآیند، اعتراضات مختلفی از سوی معلمان نسبت به رتبه‌های تعیین شده شکل گرفت. درحال‌حاضر، رتبه‌بندی معلمان در مرحله رسیدگی به اعتراضات قرار دارد و معلمانی که نسبت به رتبه‌های خود معترض بودند در بازه زمانی اعلام شده با ثبت اعتراض و بارگذاری مدارک مرتبط، اکنون در انتظار برای تعیین رتبه‌های جدید هستند. برای آگاهی از فرآیند رسیدگی به اعتراضات معلمان با مجتبی هاشمی؛ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورشگفت‌وگویی داشتیم. اعلام نتایج اعتراضات تا پایان تابستان مجتبی هاشمی؛ مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد با رسیدگی به اعتراضات برخی از معلمان به نتایج رتبه‌بندی نیز اتفاق خاصی رخ ندهد چون معلمی که مدارک و مستندات را در اختیار ندارد، چگونه می‌تواند آنها را به‌دست بیاورد، به تسنیم گفت: بنده نیز معتقدم باید به سراغ معیارهای جدی‌تر که مرتبط با رفتارهای معلمان بوده و قابلیت سنجش بهتری دارد، برویم! وی ادامه داد: در مرحله پاسخگویی به اعتراضات، نظرات حوزه‌های تخصصی که در آیین‌نامه نیز مشخص شده همانند انجمن اولیا و مربیان و شورای مدرسه اخذ می‌شود هم‌اکنون کارگروه‌ها در حال فعالیت هستند و به صورت روزانه گزارش‌ها دریافت می‌شود، پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان نتایج رسیدگی به اعتراضات مشخص شود. رتبه‌بندی باید معطوف به آینده باشد نه گذشته مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: معیارهای تدوین شده برای سنجش معلمان، قابلیت اصلاح دارد و باید از گذشته‌کاوی آن هم در جایی که به معلم اعلام نشده است، چه مسائلی در آینده برای شما اتفاق می‌افتد پرهیز کرده و به سمت آینده‌نگری برویم و بررسی کنیم فرد در شاخص‌های معلمی چه معیارهایی دارد؛ معلمان بسیاری در مناطق محروم کشور فعالیت می‌کنند که روزانه کیلومترها مسیر برای رسیدن به مدرسه طی می‌کنند یا ایثار بسیاری برای شاگردان خود انجام داده‌اند اما این معیارهای تخصصی معلمی در رتبه‌بندی لحاظ نشده است. هاشمی معتقد است که معیارهای تخصصی مرتبط با شغل معلمان کاملاً قابل احصا است و در اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی باید مهارت‌های تخصصی معلمان بیشتر رصد و معلم با شاخص‌های مرتبط با شغل معلمی سنجیده شود. مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره اینکه اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی توسط چه تیمی انجام می‌شود؟ یادآور شد: واحد حقوقی و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در این زمینه مشارکت می‌کنند البته در نظر داریم تا طی یک فراخوان پیشنهادات معلمان، سایر نهادها و افراد صاحب‌نظر درباره اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را جمع‌آوری کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار