کد خبر: ۲۲۶۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
کشور چین در آستانه بازی‌های آسیایی هانگژو، از قطار سریع‌السیری ویژه‌ای برای تسهیل ارتباط بین شهر‌های میزبان این رویداد رونمایی کرد.

 در فاصله دو ماه تا آغاز بازی‌های آسیایی، قطار سریع‌السیر «فوکسینگ» که به طور ویژه برای این رویداد ساخته شده از خط مونتاژ خارج و وارد فعالیت شد.

انتظار می‌رود این قطار که حداکثر سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد، بین شهر‌های هانگژو، نینگ‌بو، وِنژو، جینهوا، شائوشنگ و هوژو در استان چجیانگ تردد کند.

بیس از ۵۷۸ مسافر می‌توانند از این قطار که از هشت واگن تشکیل شده است، استفاده کنند. شعار‌های بازی‌های هانگژو ۲۰۲۲، نماد‌ها و تصویرنگار‌های این رویداد روی بدنه قطار نقش بسته است.

از جمله ویژگی‌های خاص این قطار می‌توان به اینترنت ۵جی، شبکه وای‌فای، صفحات نمایش برای تماشای فیلم و گوش دادن به موسیقی در حین سفر اشاره کرد.

براساس اعلام کمیته سازماندهی این رویداد، طراحی ویژه این قطار بدین‌معناست که مقاومت هوا کاهش یافته و در نتیجه مصرف انرژی تا ۱۰درصد کاسته شده و به طور متوسط سالانه ۱.۸میلیون کیلووات‌ساعت برق ذخیره خواهد شد.

قرار است بیش از ۱۲هزار و ۵۰۰ ورزشکار در ۴۰ رشته ورزشی در بازی‌های آسیایی شرکت کنند. براساس برنامه زمان‌بندی جدید، این رویداد از ۲۳ سپتامبر تا ۸ اکتبر (اول تا ۱۶ مهر) برگزار خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار