کد خبر: ۲۲۶۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
قیمت‌ طلا و سکه امروز هم روندی افزایشی داشت. در دومین روز بازگشایی بازارها پس از یک هفته تعطیلی، دلار هم روند صعودی دارد و بار دیگر در حال نزدیک شدن به کانال 50 هزار تومانی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز، سه‌شنبه دهم مرداد، قیمت طلا و قیمت سکه امامی روند افزایشی دارند. قیمت دلار هم که هفته گذشته نوسان داشت به کف کانال 48 هزار تومانی هم رسیده بوده، با بازگشایی بازارها روند افزایشی یافته و امروز به حدود 46 هزار و 850 تومان هم رسید. این شرایط روند قیمتی بازار طلای داخلی را نیز صعودی کرده این در حالی است که امروز قیمت انس روند کاهشی دارد.

در بازار داخلی، نرخ طلا در روندی افزایشی به دو میلیون و 380 هزار تومان رسیده است؛ حدود 12 هزار تومان بیشتر از دیروز.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر صعودی و 29 میلیون و 95 هزار تومان است؛ 494 هزار تومان بیشتر از دیروز. اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی در روندی کاهشی، به 25 میلیون و 883 هزار تومان رسیده که این نرخ 11 هزار تومان کمتر از دیروز است.

بر این اساس، حباب سکه امامی امروز با 484 هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به شش میلیون و 146 هزار تومان رسیده. اما حباب سکه بهار آزادی 36 هزار تومان کلاهش را تجربه و به دو میلیون و 934 هزار تومان رسیده است.

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با قیمت 15 میلیون و 700 هزار تومان معامله می‌شود؛ 200 هزار تومان بیشتر نسبت به دیروز. حباب نیم‌سکه نیز با 179 هزار تومان افزایش به چهار میلیون و 222 هزار تومان رسیده است.

امروز ربع سکه، 200 هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و با نرخ 10 میلیون و 700 هزار تومان داد و ستد می‌شود. همچنین حباب آن نسبت به دیروز 191 هزار تومان افزایش یافته و روی رقم چهار میلیون و 960 هزار تومان قرار گرفته است.

اما قیمت سکه گرمی به شش میلیون و 300 هزار تومان رسیده است؛ بدون تغییر نسبت به روز گذشته. حباب این سکه نیز با چهار هزار تومان کاهش به سه میلیون و 475 هزار تومان رسیده است.

روند کاهشی قیمت انس

امروز اما قیمت جهانی طلا روند کاهشی دارد. البته بازار طلای ایران بیشتر از اینکه تحت تاثیر قیمت‌ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط در بازار دلار داخل ایران حرکت می‌کند. با وجود این، به هر حال یکی از متغیرهای موثر بر این بازار همان قیمت‌ها در بازار جهانی است. کارشناسان نسبت این اثرگذاری را 70 درصد برای دلار و 30 درصد برای طلای جهانی می‌دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی در 30 روز گذشته حدود 2.22 درصد رشد قیمت داشته است.

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهشی است. اونس در لحظه تنظیم این گزارش، به حدود 1,956.71 دلار رسیده، این به معنای کاهش حدود 0.38 درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

قیمت طلای جهانی در نیمه ابتدایی هفته گذشته با نوسانات مثبت و ناپایداری همراه بود؛ اما پس از جلسه بانک مرکزی و افزایش یک پله‌ای نرخ بهره، قیمت از محدوده 1980 دلار تا سطح 1942 دلار سقوط کرد و در نهایت با جبران بخشی از زیان خود، در قیمت 1959 دلار، هفته معاملاتی گذشته را به پایان رساند.

طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار

امروز با وجود روند کاهشی قیمت طلا در بازارهای جهانی، در بازار داخلی طلا و سکه روند افزایشی داشتند و سکه امامی به کانال 29 میلیون تومان بازگشت. البته سکه بهار آزادی از این روند پیگیری نکرد و قیمت آن با اندکی کاهش همراه بود. افزایش قیمت در دیگر قطعات سکه، به غیر از گرمی هم دیده می‌شد.

این روند تحت تاثیر افزایش قیمت دلار بر بازار طلا حاکم شد. ورق بازار ارز برگشته، قیمت دلار مرز مقاومتی جدید را شکسته و وارد پله‌های بالای کانال 49 هزار تومان شده است.

از میان اخبار سیاسی، آنچه در این هفته بر قیمت دلار اثر گذاشت، خبر شکایت ایران از کره جنوبی بود. پیش از این دولت بارها وعده آزادسازی 7 میلیارد دلار بلوکه شده ایران در این کشور را داده بود اما حالا خبر رسیده که این کشور قصد آزادسازی منابع بلوکه شده ایران را ندارد و کار به شکایت ایران رسیده است.

در مورد پیش‌بینی‌ها از آینده قیمت طلا، دو گزارش پیش بینی قیمت طلا و سکه مرداد 1402 و پیش بینی قیمت طلا و سکه 10 مرداد 1402 را بخوانید. 

گزارش‌های بیشتر را در صفحه اخبار ارز و طلا بخوانید.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار