کد خبر: ۲۲۶۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۸
بازار طلا این هفته تنها دو روز رسما فعال بود اما همانند امروز که بازار به شکل فیزیکی تعطیل است و معاملات پشت خطی همچنان فعال، شاهد نوسان قیمت‌ها بود. روز گذشته افزایش قیمت دلار، رشد شارپی را در قیمت طلا و سکه به همراه داشت اما امروز قیمت‌ها باثبات بود.

به گزارش تجارت‌نیوز امروز و فردا بازار پایتخت تعطیل است. در هفته جاری تنها دو روز بازار طلا و سکه به شکل فیزیکی باز بود اما با این وجود در تمام روزهای بسته بودن بازار و دوشنبه و سه‌شنبه که طلافروشان فعالیت داشتند، قیمت‌ها صعودی بود.

جدول قیمت و حباب سکه

امروز نیز با وجودی که در سطح شهر و برخی محلات تهران طلافروشی‌ها باز بودند اما عملا معامله‌ای صورت نمی‌گرفت. در میدان فروسی نیز برخی صنوف فروش سکه که باز بود نیز، به دستور اداره اماکن، تعطیل شدند.

سکه منطقه اصلاحی را می‌شکند؟

روز گذشته خبر انحلال کانون صرافان منجر به ورود قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی شد. فعالان بازار فلز زرد افزایش روز گذشته قیمت سکه را دلیل این تصمیم دولتی می‌دانند و معتقدند هر تصمیمی که بانک مرکزی برای بازار ارز می‌گیرد به شکل مستقیم در قیمت طلا و سکه بروز می‌کند.

تحلیلگران اقتصادی با توجه به رفتار دلار می‌گویند سکه نتوانست در منطقه مهم ۲۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی پایدار بماند. آنها معتقدند اگر روند قیمت‌ها نزولی می‌شد،‌ سکه می‌توانست تا ۲۵ میلیون تومان نیز پایین بیاید.

از منظر تکنیکالی سکه روند نزولی اصلاحی ۳۵ میلیونی را طی ماه‌های گذشته شکسته است. در صورت شکستن منطقه مقاومتی ۲۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی طی روزهای آینده شاهد حرکت قیمت سکه به سمت کانال ۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز خواهیم بود.

کاهش قیمت سکه تثبیت نشد

صبح امروز یازدهم مرداد تمام قطعات سکه با کاهش محدود قیمت دلار همراه شدند. اما در ادامه معاملات با برگشت قیمت دلار به کریدور ۵۰ هزار تومانی بازار فلز زرد نیز با قیمت روز چهارشنبه معامله شد.

 قیمت سکه امامی با رقم ۲۹ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان مبادله شد. سکه بهار در کف کانال ۲۶ میلیون تومانی قرار گرفت.

امروز نیم‌، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب با قیمت ۱۵ میلیون و ۹۵۰ و ۱۰ میلیون و ۹۵۰ و ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شدند.

امروز قیمت طلا نیز همانند روز گذشته بود. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با رقم ۱۰ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با قیمت دو میلیون و ۳۹۰ هزار تومان معامله شد. امروز طلای دست دوم به قیمت دو میلیون و ۳۶۰ هزار تومان رسید.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار