کد خبر: ۲۲۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
سازمان هواشناسی با صدور هشدار اختلال در تردد کشتی‌های تجاری در سواحل جنوبی از جو پایدار و آسمان صاف طی امروز در اکثر مناطق کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد امروز در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف است و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد.

فردا در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز رگبار،‌گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

شنبه هفته آینده در ارتفاعات شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات مازندران،‌ گلستان و خراسان شمالی و یکشنبه در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

دوشنبه آینده در برخی مناطق شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد.

طی 3 روز آینده در برخی مناطق هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، کرمان و فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر،‌گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی 5 روز آینده در برخی مناطق شمال شرق، شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز در برخی ساعات وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. فردا و شنبه آینده دریای خزر و دریای عمان طی 5 روز آینده مواج است.

توصیف سامانه: افزایش سرعت باد و افزایش ارتفاع امواج

زمان پایان: یکشنبه 1402/05/15

منطقه اثر:

پنجشنبه 1402/05/12: تنگه هرمز جریانات جنوب شرقی با حداکثر سرعت 12 متر بر ثانیه

عصر پنجشنبه شمال خلیج فارس جریانات شمال غربی با حداکثر سرعت 15 متر بر ثانیه

جمعه 1402/05/13: تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق ساحل و فراساحل استان های خوزستان و بوشهر

شنبه 1402/05/14: تنگه هرمز و خلیج فارس مناطق ساحل و فراساحل استان های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان

یکشنبه 1402/05/15: تنگه هرمز  و خلیج فارس مناطق ساحل و فراساحل استان های خوزستان و بوشهر و هرمزگان و سیستان و بلوچستان

اثرمخاطره: اختلال در تردد شناورهای سبک، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک، خودداری از فعالیت‌های تفریحی و شنا، تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار