کد خبر: ۲۲۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
گزارش مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم برخلاف دولت گذشته که ناشی از خروج نیروی کار از بازار کار بوده، برآمده از افزایش اشتغال بوده است. در اینفوگرافیک ایرنا واقعیت‌های آماری و نتایج حاصل از این آمارها را ببینید.

وقتی از کاهش نرخ بیکاری حرف می‌زنیم!

شاخص‌های بازار کار از جمله مهمترین شاخص‌های اقتصادی و جزو مهمترین معیارهای سنجش عملکرد دولت‌ها به شمار می‌روند. تغییرات نرخ بیکاری، جمعیت شاغلان، نسبت اشتغال و ... برخی از شاخص‌های بازار کار هستند که وضعیت اقتصاد هر کشور را تا حد زیادی تشریح می‌کنند. بررسی تحولات مهمترین شاخص‌های بازار کار در دو سال گذشته و مقایسه آن با روند پیش از آن، تصویر روشنی از عملکرد دولت سیزدهم و دولت گذشته در این حوزه را ارائه می‌دهد.

آخرین گزارش مرکز آمار از وضعیت بازار کار نشان می‌دهد نرخ بیکاری در بهار امسال به ۸.۲ درصد کاهش یافته است. مرکز آمار پیشتر اعلام کرده بود نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ معادل ۹ درصد بوده و در بهار سال گذشته هم ۹.۲ درصد بوده است. این ارقام نشان می‌دهد نرخ بیکاری در بهار سال جاری کاهش داشته است. نرخ بیکاری ۸.۲ درصد در بهار سال جاری در کنار زمستان سال گذشته که همین نرخ بیکاری در آن ثبت شد، رکورد کمترین نرخ بیکاری در دو دهه اخیر را به نام دولت سیزدهم ثبت کرد.

تهیه و تنظیم محتوا: مهدی افشارنوش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار