امیرمسعود عابدین: طراحی E-QM۵ در زمان معرفی، حواشی نسبتا زیادی را ایجاد کرد. این خودرو پلتفرم مشترکی با هونگچی H۵ دارد.
طراحی نمای جلویی این خودرو، با توجه به خطوط خمیده و کشیده آن، و همچنین طراحی روز دو چراغ، توجهات زیادی را به سمت خود جذب کرد. دیلایت E-QM۵، با حرف q شباهت نسبتا زیادی دارد. با توجه به برقی بودن خودرو، با جلوپنجره بستهای که با خطوط کرومی تزئین شده است، روبهرو هستیم. چراغ اصلی، در گوشه سپر و پایین خطوط دیلایت قرار گرفته است.
شاید جالب باشد که بدانید، طراح این خودرو، طراح سابق رولزرویس بوده است.
نمای پشتی، طراحی مرسوم محصولات هونگچی را دارد. چراغ پشتی، بومرنگ شکل بوده و نمای نسبتا پهنی را به خودرو داده است.
با ورود به کابین، با کمال تعجب، با نمایشگرهای بزرگ و شلوغکاریهای فراوان چینیها روبهرو نیستیم. البته که به احتمال زیاد، در نسل بعدی این خودرو، باید شاهد این سبک طراحی باشیم.
ورود بدون کلید، استارت دکمهای، سنسور نور و باران، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله ردیف جلو و عقب، رادار پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز هوشمند اتوماتیک، هشدار برخورد با مانع، کنترل حرکت در سربالایی و ترمز پارک برقی و …، از جمله امکانات نسخه فول آپشن هستند.
پیشرانه برقی نصب شده در محلو جلوی خودرو، قادر به تولید ۱۳۶ اسببخار قدرت و ۱۸۰ نیوتونمتر گشتاور است. ظرفیت باتری، ۵۴ کیلووات ساعت بوده و با هر بار شارژ، قادر است که ۴۳۱ کیلومتر مسافت را بپیماید. البته این برد ممکن است در حالت معمولی، کمتر از این عدد باشد.
در آینده، باید منتظر قیمت اعلامی و همچنین بررسی زیر ساختهای این نوع خودروها هم باشیم.