کد خبر: ۲۲۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۰
رئیس هلال احمر خراسان رضوی از واژگونی یک دستگاه اتوبوس عراقی با حدود ۳۰ زائر ایرانی در منطقه‌ای نزدیک کوت عراق خبر داد که چهار کشته برجای گذاشته است.

فوت ۴ زائر ایرانی و یک زائر عراقی در حادثه واژگونی اتوبوس

رئیس هلال احمر خراسان رضوی از واژگونی یک دستگاه اتوبوس عراقی با حدود ۳۰ زائر ایرانی در منطقه‌ای نزدیک کوت عراق خبر داد که چهار کشته برجای گذاشته است.

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر، اظهار کرد: ۲ دستگاه اتوبوس‌آمبولانس که در مرز مهران مستقر بودند به محل حادثه اعزام شده‌اند. متاسفانه تاکنون ۴ نفر زائر ایرانی و یک نفر زائر عراقی در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: همچنیین ۱۶ نفر مصدوم شده‌اند که گفته‌ می‌شود حال یکی از مصدومین وخیم است.

وی با بیان اینکه علت دقیق حادثه و اسامی مصدومین هنوز مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: پس از اینکه آسیب‌دیدگان به منطقه‌ای امن منتقل شدند، اطلاعات افراد و علل حادثه بررسی می‌شود و از طریق سازمان هلال احمر یا ستاد اربعین اعلام خواهد شد.

رئیس هلال احمر خراسان رضوی اضافه کرد: با توجه به اینکه این عملیات یک عملیات ملی است، جمعیت هلال احمر با تشکیل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات در عراق و از طریق مرکز و ستاد فرماندهی آن تیم‌ها را هماهنگ می‌کند. ما از خراسان رضوی نیرو و تیم به عراق اعزام کرده‌ایم که تحت مدیریت ستاد عراق مشغول خدمت‌رسانی هستند.

ذاکریان در خصوص بازگرداندن زائرین فوت‌شده این حادثه به ایران، عنوان کرد: قرار بر این بوده است که فوتی‌های حوادث به نیروهای ایرانی تحویل داده شود. اگر جابجایی مصدومین سلامتشان را به خطر نیندازد، برای ادامه روند درمان به ایران منتقل خواهند شد. با توجه به اینکه هلال احمر ایران در مسیرهای پیاده‌روی بیمارستان‌هایی را با همکاری هلال احمر عراق و وزارت صحه این کشور راه‌اندازی کرده و در حال حاضر مشغول به خدمت هستند، می‌توانیم مصدومین را در این بیمارستان‌ها پذیرش کنیم.

وی با اشاره به خبرهای منتشرشده مبنی بر اینکه کشته‌شدگان این حادثه مشهدی بوده‌اند، بیان کرد: اسامی و لیست نهایی مصدومین و محل‌هایی که انتقال داده می‌شوند، بلافاصله پس از بررسی و ثبت به صورت رسمی از طریق ستاد اربعین یا هلال احمر اعلام خواهد شد.

رییس هلال احمر خراسان رضوی گفت: این حادثه به علت برخورد ون عراقی با یک دستگاه اتوبوس عراقی در منطقه عزیزیه محور کوت به سمت نجف اتفاق افتاده است.

وی افزود: درحال حاضر تعدادی از مصدومین حادثه به بیمارستان الزهرا الکوت منتقل شده اند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار