کد خبر: ۲۲۷۱۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵
مقامات بهداشتی آمریکا با اشاره به افزایش بیماران کرونایی طی هفته‌های اخیر در چندین ایالت، از مردم این کشور خواسته‌اند ماه آینده، دُزهای یادآور واکسن کرونا را تزریق کنند.

وحشت از بازگشت کرونا در آمریکا

آمریکا در هفته‌های اخیر با موج جدیدی از ابتلاهای کرونایی ناشی از زیرسویه امیکرون موسوم به «اریس» مواجه شده است.

با این حال یکی از مقامات بهداشتی این کشور مدعی شد: ما معتقدیم که برای پاییز امسال (۲۰۲۳) آماده هستیم و در شرایط بهتری نسبت به گذشته برای مبارزه با کووید۱۹ قرار داریم.

این در حالیست که بر اساس داده‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، میزان بستری‌ها و مرگ‌ومیر ناشی از کووید۱۹ در این کشور طی ماه جاری میلادی (اوت) بیش از ۲۰ درصد افزایش یافته است.

پزشکان آمریکایی می‌گویند که انتظار می‌رود دزهای به‌روزشده واکسن کرونا تا اواسط ماه سپتامبر (ماه آینده میلادی) در این کشور در دسترس قرار گیرند.

آنها خاطر نشان کردند: واکسیناسیون علیه کووید۱۹ ایمن‌ترین راه برای اجتناب از بستری شدن در بیمارستان، تجربه پیامدهای سلامت طولانی‌مدت و مرگ و میر ناشی از این بیماری است و به همین دلیل است که مردم به ویژه گروه‌های در معرض خطر را تشویق می‌کنیم تا دزهای یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

زیرسویه اریس، یکی دیگر از زیرمجموعه‌های سویه امیکرون اکنون حدود ۲۰ درصد از کل عفونت‌های تایید شده کووید۱۹ را در ایالات متحده تشکیل می‌دهد و به گونه‌ای غالب و در حال گردش تبدیل شده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

بنابر داده‌های به‌روزشده در «جدول جهانی ورلداُمتر» که از تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی ثبت آمار رسمی کرونا را آغاز کرده، تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا به ۶۹۴ میلیون و ۴۹۹ هزار و ۲۴۵ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۹۱۰ هزار و ۹۶۰ بیمار کووید نیز تأیید شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار