کد خبر: ۲۲۷۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
سهام شسینا با شتاب زیادی از آبان سال گذشته تا اردیبهشت‌ماه سال جاری، رشدی بیش از 460 درصد را تجربه کرده است. موقعیت نمودار قیمت «شسینا» با شکست خط روند نزولی روند اصلاحی، گارد صعودی به خود گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت صنایع شیمیایی سینا با نماد «شسینا» در بازار اول بورس قابل معامله است. سهام شسینا با ارزش بازاری بالغ بر هزار و 746 میلیارد تومان در گروه محصولات شیمیایی قرار دارد.

آنالیز تابلوی معاملات «شسینا» نشان می‌دهد، رفتار قیمت این سهم با وقفه کوتاهی در جهت تحرکات مشکوک حقوقی‌های سهم صورت می‌پذیرد. از این رو هر زمان که حقوقی شروع به خرید‌های سنگین کرده، کمی بعد، سهم از سویینگ‌های کف ساخته‌شده در نمودار خود، بازدهی‌ خوبی نصیب سهامداران کرده است. بنابراین برای تشخیص اعتبار موج صعودی، بررسی رفتار حقوقی‌های سهم اهمیت بالایی دارد.

تحلیل تکنیکال شاخص شیمیایی

در ابعاد هفتگی، مشخص کردن ساختار ماژوری در چارت شاخص گروه شیمیایی‌ها، کمک زیادی به تشخیص روند می‌کند. پس از اصلاح عمیق این صنعت که همزمان با ریزش بازار در سال 99 رخ داد، در نهایت از نیمه اسفند‌ماه همان سال روند تازه‌ای در گروه شیمیایی‌ استارت خورد. ساختار‌های مشخص شده در نمودار شاخص این صنعت، نشان از صعودی بودن نماگر این گروه می‌دهد.

تحلیل تکنیکال سهام شیمیایی

همچنین ساختار‌های پدیدار شده نشان می‌دهد امواج اصلاحی روند مذکور شباهت زیادی با یکدیگر دارند. به طوری که این شاخص طی اصلاح اخیر بازار از نیمه اردیبهشت‌ماه سال جاری به محض رسیدن به اندازه اصلاح قبلی، به پایان رسید و نماگر گروه نماد‌های شیمیایی شروع به ساختن سقف و کف‌های بالاتر کرد.

رسم ابزار چنگال اندروز به سبک پولبک، نشان از آن دارد که این شاخص با تست و سپس ری-تست خط میانی، میزان حمایت خریداران را سنجیده و پس از آن به سوی بالا پرتاب شده است. در صورت حفظ آخرین کف در محدوده 152 هزار واحدی، نماگر گروه نمادهای شیمیایی، تارگت رسیدن به سقف چنگال اندروز را در سر دارد.

تحلیل تکنیکال سهام شیمیایی

بنابراین می‌توان ادعا کرد سه موج اصلاحی قبلی از یک خانواده هستند. از سوی دیگر شیب موج اول این روند صعودی شباهت زیادی به آخرین موج صعودی بازار دارد که از آبان سال 1401 آغاز شد. بنابراین می‌توان از این نکته در ترسیم چنگال اندروز کمک گرفت.

تحلیل تکنیکال سهام شیمیایی

بر اساس این ترسیم، اگر کندل هفتگی این نماگر بالاتر از خط میانی بسته شود، شانس زیادی برای رشد شاخص تا موازی بالایی دارد. این مهم به معنی عبور شاخص از سقف قبلی خود است.

تحلیل تکنیکال سهام شسینا

اهالی بورس تهران از نماد شسینا به‌عنوان سهمی خارج از چارچوب یاد می‌کنند. این گزاره هنگامی قابل درک است که به رفتار سهم در جریان ریزش بازار سهام در سال 99 توجه کنیم. سهام شسینا از معدود نماد‌هایی بود که بدون توجه به ریزش شدید کلیت بازار سهام، به مسیر صعودی خود ادامه داد. این روند تا پایان آذرماه سال 99 ادامه داشت.

در سکانسی دیگر از رفتار خارج از قاعده این نماد، ریزش عجیب آن از تاریخ یاد شده تا آبان سال گذشته بود. بر این اساس شسینا طی مدت یک سال و 10 ماه، بیش از 84 درصد ریزش را نصیب سهامداران نگونبخت کرد.

از سوی دیگر شیب تند و تیز روند نزولی سهم، در روند صعودی نیز تکرار شد و این سهم با شتاب زیادی از آبان سال گذشته تا اردیبهشت‌ماه سال جاری، رشدی بیش از 460 درصد را تجربه کرده است.

در این تحلیل با کمک گرفتن از اندازه آخرین موج جنبشی روند نزولی، یک چنگال اندروز مدیفای شیف ترسیم شده است. برخورد‌های زیاد این قیمت سهام شسینا با خطوط چنگال، نشان می‌دهد قیمت به خوبی فرکانس این ابزار را پذیرفته است.

تحلیل تکنیکال سهام شسینا

در حال حاضر طی رشد اخیر قیمت، خط روند نزولی روند اصلاحی شکسته شده و اولین تارگت نماد شسینا، لمس خط میانی است. پس از آن نیز می‌توان انتظار داشت قیمت کار سختی برای پیشروی تا سقف قبلی در محدوده 684 تومانی و پس از آن سقف چنگال اندروز نداشته باشد.

سلب مسئولیت: کلیه مطالب درج شده در این سایت جنبه تحقیقاتی، علمی و خبری دارد و برای فعالیت مستقیم در هیچ بازاری توصیه نمی‌شود.

گزارش‌های بیشتر تحلیل بازار را در صفحه بازار سرمایه بخوانید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار