کد خبر: ۲۲۷۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴
مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) گفت: شرایط فرودگاه نجف دلیل تاخیر پروازهای اربعین است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سعید چلندری با اشاره به آغاز موج بازگشت زائران اربعین 1402 اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در ترمینال سلام فرودگاه امام به گونه‌ای صورت گرفته تا شاهد هیچگونه ازدحامی در بدو ورود به کشور نباشیم. به همین منظور برای پذیرش سریع زئران اربعین با همکاری پلیس گذرنامه فراجا تعداد حضور پرسنل در گیت‌های گذرنامه افزایش یافته تا از ایستایی پشت گیت گذرنامه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه تمام 6 دستگاه پل تلسکوپی ترمینال سلام برای اعزام و پذیرش مسافران و زائران عملیاتی است، افزود: در کنار پل‌های تلسکوپی سه درگاه مجزا برای پیاده و سوار کردن مسافران با استفاده از اتوبوس نیز فعال است و تاکنون هیچ پروازی به دلیل کمبود گیت ورودی یا خروجی دچار تاخیر نشده است.

وی یادآور شد: از آغاز عملیات پروازهای اربعین (27 مرداد) تا پایان روز 13 شهریور 150 هزار نفر با 1081 پرواز از ترمینال سلام به عتبات عالیات اعزام شده یا به کشور بازگشته‌اند.

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام (ره) ادامه داد: متوسط تاخیر پروازها به 55 دقیقه رسیده و بر اساس گزارش‌های دریافت شده نقص فنی هواپیماها و تاخیر به‌علت شرایط فرودگاه نجف از دلایل مهم تاخیر پروازها بوده است.

چلندری گفت: در مجموع 2 هزار و 738 مجوز پرواز از فرودگاه امام به نجف و بغداد و بالعکس صادر شد که از این تعداد 1651 پرواز فوق العاده و 1087 پرواز برنامه ای بودند و 14 شرکت هواپیمایی ایرانی و 2 شرکت هواپیمایی عراقی در عملیات پروازهای اربعین امسال شرکت دارند.

وی اضافه کرد: با وجود افزایش قابل توجه تعداد پروازهای اربعین در سال جاری نسبت به دوره‌های گذشته با تلاش‌های همکارانم در تمام بخش‌های شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و همکاری و همدلی تمام ارگان های نظامی، انتظامی و امنیتی حاضر در فرودگاه از جمله سپاه حفاظت هواپیمایی، پلیس فرودگاه، پلیس گذرنامه فراجا و شرکت‌های هواپیمایی هیچ‌گونه مشکل یا وقفه‌ای در اعزام و پذیرش زائران نداشتیم و تا این لحظه هیچ مسافری از پرواز جا نمانده است و زائرانی که با تاخیر به فرودگاه مراجعت کرده‌اند نیز با همکاری شرکت‌های هواپیمایی اعزام شدند.

به گفته وی، ظرفیت پارکینگ ترمینال سلام حدود 11 هزار خودرو است که هم‌اکنون 8 هزار و 400 دستگاه خودرو در این پارکینگ به صورت رایگان پارک شده است.

وی افزود: همچنین به منظور سهولت در تردد عابران بین ترمینال و پارکینگ نیز 4 دستگاه خودرو ون به صورت شبانه‌روزی در محوطه پارکینگ خدمت‌رسانی می‌کنند.

منبع: تسنیم

برچسب ها: پرواز اربعین
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار