کد خبر: ۲۲۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۷
سود ارزهای دیجیتال
حتی اگر اخبار اقتصادی را دنبال نکنید، حتما برخی از خبر های بزرگ دنیای ارز های دیجیتال به گوشتان خورده است. از جهش های ناگهانی قیمت بیت کوین گرفته، تا سرمایه گذاری های ایلان ماسک در این بازار که مثل یک سونامی همه چیز را زیر و رو می کند. هر زمان که چنین اتفاقاتی به صدر اخبار می رسند، عده زیادی به فکر ورود به این بازار هیجان انگیز می افتند.

مزایا سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال – چرا سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال خوب است؟

حتی اگر اخبار اقتصادی را دنبال نکنید، حتما برخی از خبر های بزرگ دنیای ارز های دیجیتال به گوشتان خورده است. از جهش های ناگهانی قیمت بیت کوین گرفته، تا سرمایه گذاری های ایلان ماسک در این بازار که مثل یک سونامی همه چیز را زیر و رو می کند. هر زمان که چنین اتفاقاتی به صدر اخبار می رسند، عده زیادی به فکر ورود به این بازار هیجان انگیز می افتند. اگر در حال خواندن این مطلب هستید، شاید شما هم جز کسانی باشید که به ورود به این بازار علاقه دارند، اما نمی دانند که آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال خوب است یا خیر. در این مطلب می خواهیم تا دیدی درست نسبت به سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال به شما ارائه دهیم و شما را با مزایا و معایب این بازار آشنا کنیم.

آیا سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال خوب است؟

وقتی که با سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال و مزایای آن آشنا شوید، متوجه دلایل علاقه افراد بی شمار به این بازار جهانی می شوید. اما پیش از آن که با مزایای کریپتوکارنسی و سرمایه گذاری در آن آشنا شوید، باید بدانید که سهم بازار ارز های دیجیتال روز به روز بیشتر می شود. احتمالا به زودی همه ما به سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال نیاز پیدا می کنیم. اما برسیم به مزایای کریپتوکارنسی و اینکه آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال خوب است یا خیر.

 

1. ارز دیجیتال در برابر تورم مقاوم است

یکی از دلایل اصلی ساخته شدن بیت کوین، مقابله با تورم پول های کاغذی است که در واقع یکی از مهم ترین دلایل سرمایه گذاری روی آن ها هم محسوب می شود. مثلا بیت کوین را در نظر بگیرید. فقط 21 میلیون بیت کوین در جهان وجود دارد و این عدد تغییر نمی کند. در حالی که تمام پول های کاغذی جهان به طور سالیانه چاپ می شوند و به مرور ارزششان را از دست می دهند. بیت کوین با افزایش تقاضا به مقدار بیشتری عرضه نمی شود و به همین دلیل، قیمتش بالا می رود.

 

2. معاملات ارز های دیجیتال با سرعت بالایی انجام می شوند

فرض کنید که قصد خرید یک نرم افزار تخصصی و بسیار گران را دارید یا می خواهید برای دوستتان که در کشور دیگری زندگی می کند، پول بفرستید. انتقال پول به روش های سنتی و با پول های رایج زمان زیادی می برد و فقط در ساعات خاصی از روز امکان پذیر است. از طرف دیگر، انتقال و معامله ارز های دیجیتال در هر ساعتی از شبانه روز اتفاق می افتد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. کار انتقال هم به سرعت انجام می شود و ارز دیجیتال در چند دقیقه به حساب مقصد می رسد.

 

آیا سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال خوب است؟

 

3. کارمزد های تراکنش با رمز ارز ها کم است

تراکنش با رمز ارز ها نسبت به تراکنش با پول های سنتی، کارمزد بسیار کمتری دارد. حتی در بعضی موارد هیچ کارمزدی از شما گرفته نمی شود. این مزیت بزرگ یکی از دلایلی است که خیلی از کسب و کار ها معاملاتشان را با ارز دیجیتال انجام می دهند.

 

4. هیچ دولتی روی ارز های دیجیتال تسلط ندارد

ذات ارز های دیجیتال به صورت غیر متمرکز است. کریپتوکارنسی کلا برای مقابله با انحصار و تسلط دولت ها بر سرمایه به وجود آمده اند. در نتیجه می توانید با خیال راحت در این بازار سرمایه گذاری کنید و مطمئن باشید که هیچ دولتی روی آن کنترل ندارد.

 

5. امکان رسیدن به سود های کلان وجود دارد

بیت کوین را در نظر بگیرید؛ قیمت این ارز دیجیتال معروف در سال 2009 آنقدر کم بود که می توانستید با پرداخت 1 دلار، 10000 بیت کوین بخرید! امروز و در زمان نوشته شدن این مطلب هر بیت کوین نزدیک 30000 دلار قیمت دارد.

باید بهتان بگوییم که امروز بیشتر از 8 هزار نوع ارز دیجیتال در جهان وجود دارد و بسیاری از آن ها پتانسیل رشد قیمتی زیادی دارند. مثلا در سال گذشته و زمانی که ایلان ماسک تصمیم به خرید توییتر گرفت، قیمت دوج کوین 35 درصد بالا رفت. در نتیجه اگر با دید درست و پیش بینی های دقیق وارد بازار شوید، می توانید به سود های زیادی برسید.

 

 

توصیه می شود پیش از سرمایه گذاری در بازارهای ارز دیحیتال، مزایا و معایب این بازار را به طور کامل بررسی نمایید. به منظور کسب آگاهی بیشتر میتوانید به وبسایت معامله گران بیت کوین مراجعه کنید.

 

 

معایب و ریسک های سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال

ارز های دیجیتال هم مثل هر بازار سرمایه گذاری دیگری ایرادات خاص خودشان را دارند که حتما باید با آن ها آشنا شوید. ریسک سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال آنقدر جدی است که شاید خیلی از افراد را از ورود به این بازار منصرف کند. پس اگر می خواهید بدانید که آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال خوب است یا نه و پول هایتان را تبدیل به بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و... کنید، این بخش را هم با دقت بخوانید.

 

قیمت ارز های دیجیتال دائم تغییر می کند و ثبات ندارد

کریپتوکارنسی مثل یک اسب وحشی است که حرکات آن را نمی توانید پیش بینی کنید. یک روز ارزش آن چندین برابر می شود و روز دیگر سقوط آزاد را تجربه می کند. اتفاقات بزرگ و کوچک روی ارزش آن ها تاثیر زیادی می گذارد. شروع یا پایان جنگ ها، تغییر رئیس جمهور کشور های بزرگ و مهم جهان، جنبش های اجتماعی بزرگ و... قیمت ارز های دیجیتال را بالا و پایین می کنند.

 

دنیای ارز های دیجیتال هنوز هم ناشناخته است

هنوز چیز های زیادی درباره ارز های دیجیتال وجود دارد که باید کشف شوند. ما حتی نمی دانیم که بنیان گذار بیت کوین چه کسی است. تنها تعداد کمی از مردم جهان ساز و کار سیستم ارز های دیجیتال به درستی می دانند. این ناآگاهی شما می تواند شما را بیش از اندازه آسیب پذیر کند.

 

احتمال کلاهبرداری با ارز های دیجیتال بسیار زیاد است

یکی دیگر از ریسک های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، احتمال کلاهبرداری است. با ورود ارز های دیجیتال به بازار جهانی و زندگی مردم، درصد کلاهبرداری و دزدی بالاتر رفته است. طبق گزارش کمیسون تجارت فدرال، بیشتر از 7000 نفر حدود 80 میلیون دلار ارز دیجیتال را به خاطر کلاهبرداری اینترنتی از دست داده اند.

 

کریپتوکارنسی نرخ سود دهی مشخصی ندارد

خیلی ها ادعا می کنند که با آموزش و تحلیل می توان این بازار را پیش بینی کرد و بهترین نتیجه را از آن گرفت. اما باید صادقانه به شما بگوییم که حتی بزرگ ترین تحلیلگران بازار ارز های دیجیتال هم نمی توانند تغییرات این بازار پیش بینی کنند و همه چیز در حد یک حدس و گمان ساده باقی می ماند.

 

آیا سرمایه گذاری در ارز های دیجیتال خوب است؟

 

مقایسه سرمایه گذاری در کریپتوکارنسی با دیگر موقعیت های سرمایه گذاری

هر کدام از بازار های مالی مزایا و معایب خودشان را دارند. واقعیت این است که نمی توانیم به قطع بگوییم بازار ارز دیجیتال نسبت به دیگر بازار های مالی چه وضعیتی دارد. اگر قصد سرمایه گذاری در بازار های مالی را دارید، باید به شناخت خوبی از هر کدام از آن ها برسید و مزایا و معایبشان را مقایسه و در نهایت بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

سرمایه گذاری در ارز دیجیتال چقدر سود دارد؟

پاسخ به این سوال در چند جمله کوتاه ممکن نیست. عده زیادی توانسته اند به سود های کلانی در این بازار برسند و زندگی شان یک شبه زیر و رو شده است. عده ای دیگر سال های زیادی در این بازار فعال بوده اند ولی سود آنچنانی نصیبشان نشده است و عده ای دیگر هم تمام سرمایه شان را از دست داده اند. پس در پاسخ به این سوال که آیا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال خوب است یا نه، باید بگوییم که همه چیز بستگی به علاقه و ذهنیت شما دارد.

 

منبع: xbtraders

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار