کد خبر: ۲۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
ظرفیت اغلب پروازهای عتبات عالیات برای ایام اربعین حسینی تکمیل شد.
۱۰ شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، تابان، زاگرس، کاسپین، کیش ایر، قشم، ماهان و معراج، آسمان و نفت فروش بلیت پروازهای عتبات عالیات را از ۱۶ آبان برای ایام منتهی به اربعین براساس نرخ‌های مصوب سازمان هواپیمایی کشوری آغاز کردند.

نرخ‌های بلیت پروازهای عتبات همچون پروازهای بین‌المللی تابع نرخ‌های آزاد و رقابتی است اما به دلیل اینکه هر سال در ایام اربعین برخی سوءاستفاده‌ها از حجم بالای تقاضای سفر هوایی به نجف و بغداد اتفاق می‌افتاد و بلیت‌ها با قیمت‌های بسیار بالا به فروش می‌رسید، سازمان هواپیمایی در سال جاری نرخ‌های ثابتی تعیین کرد.

براساس مصوبه سازمان هواپیمایی کشوری نرخ بلیت پروازهای تهران - نجف - تهران ۹۵۰ هزار تومان، تهران- بغداد- تهران ۸۵۰ هزار تومان٬ مشهد- نجف- مشهد یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد- بغداد- مشهد نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تعیین شد. همچنین نرخ بلیت از سایر شهرهای کشور به مقاصد نجف و بغداد با نرخ‌ بلیت‌های از مبدا تهران محاسبه می‌شود.

در همین راستا و به منظور افزایش ظرفیت پروازها به دلیل تقاضای بالا در روزهای ۴ تا ۱۸ آذرماه به مناسبت اربعین ۵۱۱ مجوز پرواز اعم از برنامه‌ای و فوق العاده برای شركت‌های هواپیمایی ایرانی و تعداد ۱۶۸مجوز پروازی نیز برای دو شركت‌های هواپیمایی عراقی ایرویز و فلای بغداد صادر شد.

گزارش‌ها حاکی از این است که ظرفیت اکثر پروازهای نجف و بغداد تکمیل شده است و تنها ظرفیت کمی برای روزهای یکم تا چهارم آذرماه موجود است. سازمان هواپیمایی كشوری از متقاضیان سفرهای هوایی درخواست کرد از خرید بلیت از سایت‌های اینترنتی متفرقه كه به شركت‌های هواپیمایی تعلق ندارند جدا خودداری كنند و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیرقانونی با شماره تلفن‌های ۶۱۰۲۲۳۵۵- ۶۱۰۲۲۰۱۵، تلفكس ۶۶۰۴۸۰۰۷، پست الكترونیكی shekayat@cao.ir و صندوق پستی ۱۷۹۸-۱۳۴۴۵ دفتر ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات سازمان هواپیمایی كشوری تماس گیرند.

بسیج ۱۷ هزار اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین

در همین حال، محسن حاجی اسماعیلی با اشاره به حرکت زائران حسینی به مرزهای شلمچه، چذابه و مهران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی، گفت: ۱۷ هزار اتوبوس در ناوگان حمل ونقل عمومی برون‌شهری کشور مشغول فعالیت هستند که اکثریت قریب به اتفاق آنها برای خدمات‌دهی به زائران حسینی بسیج شدند.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای خدمات‌دهی به زائران جلساتی را با صنف گذاشت، افزود: هفته گذشته در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تشکل‌های صنفی حمل و نقل مسافر هماهنگی‌های لازم انجام شد. الان اکثریت قریب به اتفاق اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری به این امر اختصاص دارد.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: بخشنامه‌ای چندی پیش به استان‌ها ارسال شد و شرکت‌های حمل‌ونقل مسافر از پیش فروش بلیت و صدور صورت وضعیت برای مسیرهای غیر از منتهی به مرزهای مهران، شلمچه و چذابه در بازه زمانی ۸ تا ۱۸ آذر منع شدند.

وی با بیان اینکه تمام امکانات برای خدمت‌رسانی به زائران حسینی آماده شده است، ادامه داد: ناوگان اتوبوسرانی عمومی برون‌شهری تقریبا در تمام استان‌ها برای جابه‌جایی زائران حسینی در نظر گرفته شده حال آنکه در روزهای عادی چنین خدماتی ارائه نمی‌شود. هم اکنون زائران حسینی در سراسر کشور می‌توانند برای رفتن به مرزهای غربی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

حاجی اسماعیلی درباره نحوه نظارت بر بلیت‌فروشی و خدمات‌دهی ناوگان اتوبوسرانی به زائران اظهار داشت: تمام عوامل در ترمینال‌های مسافری و نقاط مرزی فعالند، ضمن آنکه اگر مشکلی بود هموطنان می‌توانند با سامانه ۱۴۱ تماس بگیرند و مورد مدنظر خود را مستند اطلاع دهند که حتماَ به شکایات آنها رسیدگی خواهد شد. اگر هم یک شماره تماس بگذارند، نتیجه بررسی به کسی که در سامانه ۱۴۱ پیام گذاشته، اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: برای زمان بازگشت زائران هم با همه استان‌ها هماهنگی لازم انجام شد تمام اتوبوس‌ها برای مناطق مرزی هستند، به عبارت بهتر خدمات‌دهی به سایر نقاط کشور تقریباَ به حداقل و در سطح ضرورت خواهد بود. در خواست ما از هموطنان این است که در این ایام سفرهای غیرضرور خود را به زمانی دیگر موکول کنند تا به بهترین نحو خدمات‌دهی به زائران حسینی انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار