کد خبر: ۲۲۷۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۵
به بهانه ورود کریستیانو رونالدو به ایران به چند مستندی که دربراه او ساخته شده و به زوایای مختلفی از زندگی او پرداخته نگاهی انداختیم که در ادامه می‌خوانید.

مهسا بهادری در خبر آنلاین نوشت: به بهانه ورود کریستیانو رونالدو به ایران به چند مستندی که دربراه او ساخته شده و به زوایای مختلفی از زندگی او پرداخته نگاهی انداختیم که در ادامه می‌خوانید.

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو (به پرتغالی: Cristiano Ronaldo dos Santos Aveiro؛ زادهٔ ۵ فوریهٔ ۱۹۸۵) بازیکن فوتبال اهل پرتغال است که برای تیم ملی پرتغال و باشگاه النصر عربستان به عنوان کاپیتان و در پست مهاجم بازی می‌کند. او اغلب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تمام دوران شناخته می‌شود. رونالدو بیشتر از هر بازیکن اروپایی دیگر، پنج جایزهٔ توپ طلا و چهار جایزهٔ کفش طلای اروپا را دریافت کرده‌است.

او در طول دوران حرفه‌ای‌اش ۳۲ جام کسب کرده که شامل هفت عنوان قهرمانی در لیگ، پنج لیگ قهرمانان اروپا، یک جام ملت‌های اروپا و یک لیگ ملت‌های اروپا می‌شود. رونالدو دارای بیشترین بازی (۱۸۳)، بیشترین گل زده (۱۴۰) و بیشترین پاس گل (۴۲) در لیگ قهرمانان اروپا، بیشترین گل زده در جام ملت‌های اروپا (۱۴)، بیشترین بازی ملی (۲۰۱) و بیشترین گل ملی در فوتبال مردان (۱۲۳) است.

او از معدود بازیکن‌هایی است که در بیش از ۱۱۰۰ بازی رسمی حضور داشته و بیش از ۸۰۰ گل برای باشگاه و کشورش به ثمر رسانده‌است. همچنین تنها بازیکنی است که در پنج تورنمنت جام جهانی گلزنی کرده‌است.

این فوتبالیست صبح امروز (دوشنبه ۲۷ شهریور) برای لیگ قهرمانان جهان و بازی مقابل پرسپولیس در ایران حاضر شد. به بهانه استقبال عجیب مردم از ورود رونالدو به ایران چند مستندی که درباره این فوتبالیست ساخته شده را بررسی کردیم که در ادامه می‌خوانید.

مستند «Ronaldo: Tested to the Limit» در سال ۲۰۱۱ و به مدت ۴۶ دقیقه درباره کریستیانو رونالدو یکی از ارزشمندترین بازیکنان فوتبال در جهان است که استعداد کم نظیری دارد. اما چه چیز رونالدو را از دیگر بازیکنان متمایز کرده؟ برای جواب به این سوال او به آزمایشگاهی پیشرفته در مادرید می‌آید و متخصصین برجسته ورزشی تلاش می‌کنند تا با تحلیل دقیق رونالدو در یابند که چه چیز باعث تبدیل شدن او به چنین ماشین کار آمدی شده است.

مستند «کریستیانو رونالدو: جهان در پای او» یک فیلم مستند اسپانیایی محصول سال ۲۰۱۴به کارگردانی تارا پیرنیا است. این فیلم زندگی و حرفه فوتبالیست پرتغالی کریستیانو رونالدو را دنبال می‌کند که در زمان انتشار مستند برای باشگاه رئال مادرید اسپانیا بازی می‌کرد. این مستند از طریق Vimeo در ژوئن ۲۰۱۴منتشر شد و بندیکت کمریج هم این داستان را روایت می‌کند.

مستند «رونالدو (Ronaldo)» زندگینامه‌ای درباره کریستیانو رونالدو، بازیکن فوتبال اهل پرتغال است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شده و کارگردانی آن را آنتونی وونکه بر عهده‌داشته‌ است.

مستند «کریستیانو رونالدو: ستاره درخشان (Cristiano Ronaldo: Impossible to Ignore ۲۰۲۱)» در مورد زندگی حرفه‌ای یکی از بهترین فوتبالیست‌های تاریخ جهان، اسطوره و ستاره تکرار نشدنی دنیای فوتبال، کریستیانو رونالدو است که چگونگی تبدیل شدن او به یک ستاره فوتبال را به تصویر کشیده است این مستند در کشور انگلستان ساخته شده و زمان آن ۵۹ دقیقه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار