کد خبر: ۲۲۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۳

اسناد داخلی لو رفته از دادگاه FTC (کمیسیون فدرال تجارت) جزئیات اولیه‌ی برنامه‌های مایکروسافت برای ایکس‌باکس نسل بعدی را فاش کرده است. طبق این اسناد، به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد قدرت پردازش ابری را در کنسول ایکس‌باکس بعدی خود به کار گیرد.

ایده استفاده از فضای ابری برای محاسبه محاسبات مبتنی بر پردازنده، ایده‌ای است که مایکروسافت بیش از یک دهه است با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و این شرکت وعده پیاده‌سازی آن در بازی‌های ایکس‌باکس وان را داده است.

برجسته‌ترین مثال استفاده واقعی آن در یک بازی ایکس‌باکس تا به امروز، حالت چندنفره Wrecking Zone در بازی کرک‌داون ۳ (Crackdown 3) بود که از پردازش ابری برای اجرای مدل تخریب‌پذیری بازی و همگام سازی آن در تمام بازی‌های بازیکنان مختلف استفاده می‌کرد.

با این حال، اسناد آشکار و بدون سانسوری که اخیراً لو رفته‌اند، شامل یک طرح داخلی مایکروسافت بودند که جزئیات اولیه کنسول بعدی این شرکت را نشان می‌داد و به نظر می رسد پردازش ابری دوباره یک تمرکز اصلی برای مایکروسافت در کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس باشد.

ایکس‌باکس بعدی

این سند انواع نوآوری‌های معرفی‌شده برای هرکدام از کنسول‌های ایکس‌باکس را فهرست کرده بود که این نوآوری‌ها شامل ایکس‌باکس لایو برای ایکس‌باکس اورجینال، فروشگاه دیجیتال و کینکت برای ایکس‌باکس ۳۶۰، گیم‌پس برای ایکس‌باکس وان و پروژه ایکس‌کلاود برای ایکس‌باکس سری ایکس/ اس است.

این سند می‌گوید نوآوری‌های اصلی در کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس، ‌«بازی‌های هیبریدی ابری» و یک «پلتفرم بازی و اپلیکیشن فراگیر» خواهند بود.

صفحه دیگری در این سند، ایده‌های اولیه برای شکل احتمالی نسل بعدی از بازی‌ها را فهرست می‌کند که شامل موضوعاتی مانند یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و معماری سخت‌افزاری مقیاس‌پذیر می‌شود. یکی از موضوعات مطرح‌شده، بازی‌های «ابری خالص/ تقویت شده» است.

براساس این سند، چشم‌انداز مایکروسافت این است تا «نسل بعدی پلتفرم‌های بازی هیبریدی را با قابلیت انتقال قدرت ترکیبی کلاینت و فضای ابری برای ارائه غوطه‌وری عمیق‌تر و گونه‌های کاملاً جدیدی از تجربیات بازی توسعه دهد».

همچنین آن‌ها در این سند اضافه کرده‌اند: «این سیستم برای گیم‌پلی بلادرنگ و سازندگان بهینه‌سازی شده است و ما قادر هستیم با آن سطوح جدیدی از عملکرد را فراتر از توانایی‌های سخت‌افزار مشتری فعال‌کنیم.»

ایکس‌باکس

سال گذشته ایکس‌باکس اعلام کرد که یک بخش جدید برای بازی‌های ابری راه‌اندازی  کرده است که توسط کیم سویفت (که به عنوان سرپرست پروژه و طراح بازی پورتال شرکت وَلو شهرت دارد) رهبری می شود. وظیفه این بخش کار روی بازی های کاملاً ابری است که از این فناوری برای پردازش بخش‌های خاصی از بازی مانند فیزیک، نورپردازی، محیط‌ها یا هوش مصنوعی استفاده می‌کنند.

در همین راستا، آن‌ها اعلام کردند که بازی‌ساز معروف ژاپنی یعنی هیدئو کوجیما هم قصد دارد یک بازی بر پایه تکنولوژی ابری برای مایکروسافت تولید کند.

همچنین طبق این اسناد، مایکروسافت در حال حاضر قصد دارد که کنسول نسل بعدی خود را در اواخر سال ۲۰۲۸ میلادی منتشر کند. طبق برنامه‌ی زمانی اعلام‌شده در این اسناد، این کنسول باید در مراحل اولیه‌ی طراحی سخت‌افزارش بوده باشد و امسال هم وارد مرحله‌ی پیش تولیدش شود. طبق این جدول زمانی، کیت توسعه‌ی کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس در سال مالی ۲۰۲۷ به استودیوهای مختلف تحویل داده خواهد شد.

منبع: VGC

rel=”noopener”>Gamespot و Game Developer

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی


کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES S ظرفیت 512 گیگابایت

کنسول بازی مایکروسافت مدل XBOX SERIES X ظرفیت 1 ترابایت

برچسب ها: Xbox
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار