کد خبر: ۲۲۸۱۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: توزیع واکسن آنفلوانزا از اول مهر در داروخانه‌های هلال احمر در سطح کشور آغاز می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، عسکری، مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر گفت: با کمک شرکت های دانش بنیان به میزان نیاز واکسن آنفلوآنزای ایرانی تأمین شده است.

مدیرعامل سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر افزود: بر همین اساس از روز شنبه این واکسن‌ها به صورت شبانه روزی در داروخانه‌های هلال احمر و بر اساس نیاز جامعه توزیع می‌شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، وی خاطرنشان کرد: تأمین نیاز شهروندان اولویت اصلی هلال احمر است و علاوه بر واکسن آنفلوآنزا، سایر داروها و به خصوص داروی بیماران خاص، هر لحظه در اختیار بیماران قرار خواهد گرفت.

هشدار وزارت بهداشت درباره شیوع آنفلوآنزا در آبان

شهنام عرشی، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت درباره شیوع آنفلوآنزا در آبان گفت: آنفلوآنزا خود را به صورت فصلی نشان می‌دهد؛ به شکلی که در پاییز و همزمان با بازگشایی مدارس بیماری آنفلوآنزا و سرماخوردگی افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه اوج شیوع بیماری آنفلوآنزا معمولا اواسط آبان‌ماه است، تصریح کرد: به همین دلیل در شهریور ماه واکسن آنفلوآنزا تامین شده و در داروخانه‌ها توزیع می‌شود تا افراد پرخطر مانند افراد بالای ۶۰ سال و کسانی که بیماری نقص ایمنی دارند، نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند. در واقع توصیه ما واکسیناسیون در همین شهریور ماه است.

عرشی تاکید کرد: آنفلوآنزایی که همه‌ساله با شدت کم و بیش شیوع می‌یابد نوع A و B است که مشتمل بر۴ سویه است که واکسن‌ها هم بر اساس آنها طراحی می‌شوند.

منبع: ایسنا

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار